Ga naar inhoud

Windows XP Pro installeren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nIk heb rare probleempje. Ik kreeg een lege pc met cd met Windows XP Pro. Die heb ik geinstalleerd. Alles is prima gegaan. Toen had ik ontdekt dat ik een heel stome fout gemaakt. Ik heb harddisc geformatteerd en partitie C gemaakt met 20 GB en andere partitie niet geformatteerd. Die was nergens zichbaar, dus ik dacht ik ga nog een keer installatie doorlopen om alleen tweede gedeelte te formatteren, ja, ja, dom... na het formatteren ging de tweede installatie van Windows vrolijk door en toen liep pc vast. Wat ik ook probeer te doen, op een of andere manier loopt het weer vast. \r\n\r\nIk heb geen gegevens op pc die ik moet bewaren. Ik kan bios opstarten. Op dit moment wil ik gewoon de hele harde schijf leeghalen, formattere, windows weg en weer met lege pc opnieuw beginnen. \r\n\r\nHoe doe ik dat? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Even checken in de BIOS of je dvd/cd rom als eerste boot staat, ja kan hier in komen door op F2 of op Del te drukken.\r\nDan naar BOOT in het BIOS menu, daar de BOOTDISK veranderen naar je DVD/CD speler als eerste. Dan de Windows XP cd erin, dan de pc met F10 bevestigen. De PC zal dan opstarten met de CD, je zal in het scherm te zien krijgen dat je op een willekeurige toets moet drukken om van de CD-ROM te starten. Dan het installatie menu door lopen van Windows setup, dan kom je automatisch in het format gedeelte.
Link naar reactie
Zie [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=60848[/url] post#2\nBIOS instellen op CD/DVD eerst starten, dan (als ik me goed herinner) bij het eerste scherm met de letter D onderaan alle partities weggooien en voor de installatie van XP een nieuwe partitie aanmaken van pakweg 20 GB. De rest van de HD komt later wel met behulp van Schijfbeheer\nEdit: zie ook bijv. [url]http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=Dina2000;559620]Ik kan F12 kiezen om vanuit CD opstarten, dan komen er worden bovenop \"Als u vanaf CD pc wilt opstarten druk dan op een toets\". Nou, dat doe ik en dan blijft pc daarop hangen. Gebeurt niks. Ik kom niet meer bij optie formatteren terecht.[/QUOTE]\r\nDe computer van de TS start wel op van de CD, want anders zou de tekst \"Als u vanaf CD pc wilt opstarten druk dan op een toets\" niet verschijnen.\r\n\r\nIk denk dat de XP CD een beetje gek wordt van die 1,5 Windows installaties. Dus nu even de HDD leeghalen:\r\n\r\nEven een CD branden van [URL=\"http://partedmagic.com/doku.php?id=downloads\"]Parted Magic[/URL]. Met die CD opstarten, dan [B]ALLE[/B] partities verwijderen.\r\n\r\nWaarschijnlijk kan je dan wel weer van de XP CD opstarten.
Link naar reactie
[QUOTE=Tommie;559677]De computer van de TS start wel op van de CD, want anders zou de tekst \"Als u vanaf CD pc wilt opstarten druk dan op een toets\" niet verschijnen.\r\n\r\nIk denk dat de XP CD een beetje gek wordt van die 1,5 Windows installaties. Dus nu even de HDD leeghalen:\r\n\r\nEven een CD branden van [URL=\"http://partedmagic.com/doku.php?id=downloads\"]Parted Magic[/URL]. Met die CD opstarten, dan [B]ALLE[/B] partities verwijderen.\r\n\r\nWaarschijnlijk kan je dan wel weer van de XP CD opstarten.[/QUOTE]\r\n\r\nIk denk het niet.... Zoals de TS schrijft, blijft het systeem hangen op het moment dat hij op een toets heeft gedrukt om vanaf de cd te starten.....\r\nOp dat moment wordt de harde schijf helemaal nog niet aangesproken, laat staan gelezen.\r\nDit probleem komt vaak voor als de cd slecht te lezen is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...