Ga naar inhoud

Home Premeium VS Ultimate N


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb de volgende vraag, ik heb de besturings systemen van Windows 7 (Home Premium en Ultimate N) eens vergeleken met elkaar. Behalve een prijs verschil, zijn er ook een aantal kenmerken die de twee versies van elkaar onderscheiden.\r\n\r\nMijn vraag, Ultimate N, zorgt dat nou ook echt voor betere prestaties van je pc? Ik heb een goede pc, maar wil er het maximale uit halen. \r\n\r\nMaar ik koop natuurlijk niet iets erbij als het al voor 90% identiek is.\r\n\r\nBedankt voor jullie tijd
Link naar reactie
[QUOTE=RichardMoti;559457]Hallo,\n\nIk heb de volgende vraag, ik heb de besturings systemen van Windows 7 (Home Premium en Ultimate N) eens vergeleken met elkaar. Behalve een prijs verschil, zijn er ook een aantal kenmerken die de twee versies van elkaar onderscheiden.\n\nMijn vraag, Ultimate N, zorgt dat nou ook echt voor betere prestaties van je pc? Ik heb een goede pc, maar wil er het maximale uit halen. \n\nMaar ik koop natuurlijk niet iets erbij als het al voor 90% identiek is.\n\nBedankt voor jullie tijd[/QUOTE]\n\nAls je echt voor die 3 á 5% winst wil gaan die dat bij enkele applicaties geeft en je hebt het geld toch liggen zou ik zeggen doen, maar bedenk wel wat je voor ander dingen kunt kopen voor die meer prijs bijvoorbeeld een extra externe HD.(proud)\n\nOok zullen er straks wel versies met een P(Pad) of T (Telefoon) toegevoegd te koop aangeboden worden door Windows, het is en blijft gewoon marketing en als je daar gevoelig voor bent tja.\n\nOverigens die N staat voor Net book ofwel een heel lichte computer bedoeld puur voor E-mail en een beetje surfen het lijkt dus net alsof je meer krijgt maar het is dus gewoon minder voor meer geld.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;559567]Als je echt voor die 3 á 5% winst wil gaan die dat bij enkele applicaties geeft en je hebt het geld toch liggen zou ik zeggen doen, maar bedenk wel wat je voor ander dingen kunt kopen voor die meer prijs bijvoorbeeld een extra externe HD.(proud)\r\n\r\nOok zullen er straks wel versies met een P(Pad) of T (Telefoon) toegevoegd te koop aangeboden worden door Windows, het is en blijft gewoon marketing en als je daar gevoelig voor bent tja.\r\n\r\nOverigens die N staat voor Net book ofwel een heel lichte computer bedoeld puur voor E-mail en een beetje surfen het lijkt dus net alsof je meer krijgt maar het is dus gewoon minder voor meer geld.[/QUOTE]\r\n\r\nAh oke, naja zoals ik zij, ik ga geen extra geld besteden aan een product die toch beiden bijna identiek is.\r\n\r\nDat met die telefoon klinkt wel interessant, maar het is gewoon afwachten.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;559567]Overigens die N staat voor Net book ofwel een heel lichte computer bedoeld puur voor E-mail en een beetje surfen het lijkt dus net alsof je meer krijgt maar het is dus gewoon minder voor meer geld.[/QUOTE]\r\n\r\nNiks van waar. De N-versie is een versie zonder media player, bestemd voor markten waarvan de locale overheid heeft beslist dat Microsoft de media player niet mag bundelen.\r\n\r\nVerder is van 3 tot 5% winst helemaal geen sprake. De kernel is exact hetzelfde. Ultimate heeft wat extra opties, waarvan XP Mode, de mogelijkheid om de computer in een bedrijfsnetwerk met domeinen te hangen en de bitlocker encryptie naar mijn idee de meest interessante zijn.\r\n\r\nDe [I]Starter[/I] editie is speciaal geschikt voor Netbooks, omdat ze daar wel dingen uit hebben gelaten die de zaak sneller moet maken. Zo krijg je geen Aero interface, en nog een hoop meer niet. \r\n\r\nT-versies zullen er niet komen. Daar hebben we Windows Phone 7 al voor. P-versie? Misschien, maar ik verwacht het niet. Wat op een netbook draait, draait ook op een tablet. Microsoft zal voor Windows 8 waarschijnlijk wel meer aandacht besteden aan minder krachtige systemen zoals netbooks en tablets.\r\n\r\nKortom, [I]get your story straight[/I]. Ik verwacht niet dat iedereen alles weet, maar je schrijft drie dingen in je bericht die gewoon niet waar zijn. Als je niet 100% zeker bent, schrijf dan niks, of laat in ieder geval uit je bericht blijken dat je niet zeker bent.\r\n\r\nMaar om terug te komen op de vraag van de TS: Home Premium is voor normaal gebruik goed genoeg. Zelf heb ik Professional, maar ik heb de functies die daar extra in zitten tov Home Premium nog steeds niet gebruikt. Als je geen power-user bent die echt alle opties [I]moet[/I] hebben, dan zijn beide systemen inderdaad voor meer dan 90% hetzelfde.
Link naar reactie
[QUOTE]Als je echt voor die 3 á 5% winst wil gaan die dat bij enkele applicaties geeft en je hebt het geld toch liggen zou ik zeggen doen, maar bedenk wel wat je voor ander dingen kunt kopen voor die meer prijs bijvoorbeeld een extra externe HD.(proud)[/QUOTE]\r\n\r\nEn hoe haal 3 á 5% winst met een externe HD :confused::confused:\r\n\r\n[QUOTE]Ook zullen er straks wel versies met een P(Pad) of T (Telefoon) toegevoegd te koop aangeboden worden door Windows, het is en blijft gewoon marketing en als je daar gevoelig voor bent tja.[/QUOTE]\r\n\r\nVerdiep je eens iets meer in de verschillen, dan weet je wat zo\'n \'N\' betekend.\r\n\r\n[QUOTE]Overigens die N staat voor Net book ofwel een heel lichte computer bedoeld puur voor E-mail en een beetje surfen het lijkt dus net alsof je meer krijgt maar het is dus gewoon minder voor meer geld.[/QUOTE]\r\n\r\nWat heb jij een rijke fantasie zeg :rolleyes:
Link naar reactie
[QUOTE=Tommie;559708]Het is mogelijk dat de Ultimate een beetje langzamer is, want een paar van die extra functies die moeten weer mee worden opgestart wat resulteert in een iets langzamere computer.\r\n\r\nHet verschiel is misschien moeilijk te merken, maar toch.[/QUOTE]\r\n\r\nNee hoor, geen van die extra\'s uit Ultimate starten gelijk met de pc op. Het zijn gewoon enkele extra functies die de gebruiker zelf aan moet klikken als hij of zij daar gebruik van wil maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...