Ga naar inhoud

XP herinstallatie - probleemjes


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=erikdenhouter;560810][url=http://www.msi.com/service/download/manual-4193.html][U]Manual MSI MS-6741[/U], filename: E6741v1.1.zip[/url]\r\n\r\nEntering Setup:\r\n[ATTACH]15756[/ATTACH]\r\n\r\nWat wel raar is is dat op pagina 3-8 datzelfde bootmenu als hierboven staat achter \'[I]Boot sequence[/I]\', en jij zegt dat niet te kunnen vinden :confused:\r\nToch nog een andere BIOS ?[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIn bovenstaande image staat dat ik bij het opstarten F11 moet drukken. \r\nIk ga dat zsm. even proberen en terugkoppelen.\r\n\r\nIn mijn BIOS zelf, te bereiken door DEL te drukken, vind ik de Boot Sequence wel, maar ik kan daar niet selecteren vanaf welke drive ik eerst wil booten ;)\r\n\r\nIk kom er a.s.a.p. hier op terug, hier op het forum ;)\r\n\r\nThanx i.i.g.!
Link naar reactie
ok, dat werkte dus met F11.\r\n\r\nIn het Boot schermpje kreeg ik de keuze tussen een USB-HDD en de DVD speler.\r\nUiteraard koos ik voor de DVD speler.\r\n\r\nVervolgens kon een volledige installatie niet uitgevoerd worden, omdat een vaste schijfstation niet gevonden kon worden. Ook een herstel-reparatie wilde ook niet, wegens hetzelfde probleem.\r\n\r\nDe USB-HDD was daarna niet te vinden meer, omdat ik de USB kabel eruit had gehaald.\r\nIk wil immers XP niet op mn USB HD hebben, maar op de gewonen HD.\r\n\r\nIk zou dan denken dat de HD kapot is, omdat ie em niet ziet.\r\nMaar ik kan wel gewoon in XP komen...rara, ik snap em niet?\r\n\r\nGroeten!
Link naar reactie
Oh, dit is (denk ik) een ander probleem...\nIk denk dat er een SATA schijf in zit (Geen IDE) ?\n\nXP heeft geen driver voor de SATA controller van je PC aan boord, waardoor de schijf niet gezien wordt.\nHeb je een diskette station in die PC ? dat zou het makkelijkst zijn.\n\nWindows staat toch nog op de harddisk ? Eigenlijk zou de SATA controllerdriver dan bij die herstel-optie moetenm werken, en de schijf wel gezien worden...
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;561052]Oh, dit is (denk ik) een ander probleem...\r\nIk denk dat er een SATA schijf in zit (Geen IDE) ?\r\n\r\nXP heeft geen driver voor de SATA controller van je PC aan boord, waardoor de schijf niet gezien wordt.\r\nHeb je een diskette station in die PC ? dat zou het makkelijkst zijn.\r\n\r\nWindows staat toch nog op de harddisk ? Eigenlijk zou de SATA controllerdriver dan bij die herstel-optie moetenm werken, en de schijf wel gezien worden...[/QUOTE]\r\n\r\nIk zal eens even kijken, vandaag, naar het type HD dat er in zit.\r\n\r\nHeb verder geen diskette station, en XP staat inderdaad nog gewoon geinstalleerd.\r\nIk kom hier vandaag even op terug ;)\r\n\r\nOFF-topic; de 2 onderste berichten zal ik maar niet op reageren aangezien ik denk dat die geen betrekking hebben het topic ;)
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;561052]Oh, dit is (denk ik) een ander probleem...\r\nIk denk dat er een SATA schijf in zit (Geen IDE) ?\r\n\r\nXP heeft geen driver voor de SATA controller van je PC aan boord, waardoor de schijf niet gezien wordt.\r\nHeb je een diskette station in die PC ? dat zou het makkelijkst zijn.\r\n\r\nWindows staat toch nog op de harddisk ? Eigenlijk zou de SATA controllerdriver dan bij die herstel-optie moetenm werken, en de schijf wel gezien worden...[/QUOTE]\r\n\r\nHet is een Maxtor 6 SCSI harde schijf....\r\n\r\nWeet niet of dat het e.e.a. verder helpt? :)\r\n\r\nGrt.
Link naar reactie
Dat zal SATA zijn (SCSI).\nDie SATA driver moet eigenlijk via een floppy geladen worden tijdens de installatie van XP, maar het zal via een alternatieve weg moeten zonder floppydrive.\n\nHet eerste idee is om de driver voor SATA dan maar op een[I] lege[/I] USB stick te zetten, maar dat is twijfelachtig omdat het moederbord een oud beestje is, en het de vraag is of USB-schijven zichtbaar zijn voordat Windows boot. \n\n[url]http://eu.msi.com/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=1&prod_no=575[/url]\nDownload daar de [B]VIA VT8237(R) SATA RAID Driver (For floppy driver)[/B] ( = 125KB)\n\n\" VIA SATA RAID driver\n1. Extract the file in the RAID folder and Copy all files to the floppy.\n2. Press F6 to install driver through the floppy when booting and loading RAID function.\"\n\nen zorg dat deze manier op een lege USB stick komt, die daarna vóór boot op je systeem aangesloten zit.\n\nTijdens installatie van XP krijg je onderin een regel die zegt \"[I]Press F6 to load 3th party drivers...[/I]\", en via die weg eens zien of je dan die USB stick ziet.\n\n\nAls het via die weg niet lukt is de enige optie nog om via het programma [url=http://download.chip.eu/nl/nLite_789856.html][U]Nlite[/U][/url] de XP CD opnieuw samen te stellen en te branden, en de SATA driver er mee te \'slipstreamen\' in die nieuwe CD. Ze te integreren op de installatie CD dus. Maar dat is meer werk.\n\n\nJe hebt gewoon het pech een moederbordje uit de overgang van IDE naar SATA schijven te hebben :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...