Ga naar inhoud

XP installeren in plaats van Linux "Mandriva"


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje in de weer om het Linux \"Mandriva\" systeem op één van onze laptop\'s te vervangen door win XP. Als ik opstart van de installatie cd worden een hoop zaken ingeladen en vlak voor het moment waarop je normaal gezien partities kunt toevoegen/verwijderen komt de melding dat er geen harde schijf gevonden wordt. Voor zover ik reeds teweten ben gekomen ligt dit aan het systeem waarmee gewerkt wordt bij Linux. Dit zou teniet gedaan kunnen worden met een opstart cd met DOS 3.0 of hoger. Na talloze pogingen is mij dit echter nog steeds niet gelukt.\r\nKan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe of wat ik nog zou kunnen proberen? Of eventueel een link naar de juiste software om een opstart cd te maken?
Link naar reactie
[quote]vlak voor het moment waarop je normaal gezien partities kunt toevoegen/verwijderen komt de melding dat er geen harde schijf gevonden wordt. Voor zover ik reeds teweten ben gekomen ligt dit aan het systeem waarmee gewerkt wordt bij Linux.[/quote]\r\nNeen, dit verhaal klopt wel maar is alleen van toepassing als de melding is dat er geen partities gevonden kunnen worden, of als je slechts een deel van de harddisk ziet. Dan zijn de linux partities dus niet zichtbaar. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dat met xp ook nog steeds zo is.\r\nVolgens mij kan de XP partitiemanager ook Linux partities herkennen als vreemde partitie. Dacht ik tenminste.\r\n\r\nJij krijgt echter de melding dat er geen harde schijf gevonden wordt, en dat is een ander soort melding.\r\nDeze wordt afgegeven als je een SATA harddisk hebt en windows XP wilt installeren.\r\nWindows XP herkent uit zijn eigen namelijk geen SATA harddisks. Maar daar is over het algemeen wel een mouw aan te passen.\r\n\r\nGa eens in je bios instellingen kijken, vaak kun je een instelling bij je SATA doen om ze als IDE te gebruiken of als Compatible.\r\nMoet ergens in de bios staan maar ik weet effe de precieze benaming en plaats niet, ligt ook aan je bios, maar als het goed is staat het er wel in.\r\n\r\nDan kun je die instelling omzetten en wordt je harddisk wel gevonden. Is dat niet het geval zul je op een diskette SATA drivers van je harddisk moeten plaatsen.\r\n\r\nDit verhaal gaat niet op als het een IDE harddisk betreft, maar zoals gezegd zou me dat uiterst vreemd vinden omdat je dan niet de melding zou krijgen dat er geen disk gevonden wordt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...