Ga naar inhoud

opstarten windows xp


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,\r\n\r\nIk ben net nieuw op dit forum en heb een probleem.\r\n\r\nIk heb een windows XP machine ingezet als \'server\'.\r\n\r\nEr draaien standaard enkele programma\'s op als WAMP, bulletproof en nog wat andere dingen, maar daar gaat het probleem niet over.\r\n\r\nHet probleem gaat er over dat als ik de computer in de hibernate (slaapstand) plaats om hem dan weer de volgende keer via een WOL op te starten, het wol signaal wel over komt, maar dan gaat het mis.\r\n\r\nDe computer start wel op, maar op een of andere manier ontstaat er een foutmelding en welke dat mag zijn maakt dan niet uit, maar de computer komt nooit verder. Dit is wel erg lastig als je wat bestanden nodig hebt die op deze pc staan.\r\n\r\nEven naar huis bellen is ook niet een optie.\r\n\r\nIk wil eigenlijk weten of deze fouten niet te ondervangen zijn en dat windows normaal door start. Welke foutmeldingen er dan ook komen. Zodat ik in elk geval deze computer op afstand kan over nemen.\r\n\r\nZoals ik al zei, deze computer act als server...\r\n\r\nIk loop helemaal vast :o (net als de pc :) en kom niet meer verder), dus als een van jullie een oplossing heeft heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag
Link naar reactie
het is een vreemd iets... De ene keer lijkt wel of de pc niet goed in de hibernate is gegaan en komt dan met een melding of hij de \'reparatiebestanden\' oid moet verwijderen of dat hij door moet gaan met windows\r\nHier is geen andere mogelijkheid dan met het toetsenbord verder te gaan (dmv ENTER)\r\n\r\nEen andere keer loopt de balk vol (onderaan in het scherm) en dan stopt windows.\r\n\r\nIk heb al in de logboeken gekeken, maar daar is helemaal niets te vinden :(
Link naar reactie
[QUOTE=dreezy;558352]\r\nEen andere keer loopt de balk vol (onderaan in het scherm) en dan stopt windows. :([/QUOTE]\r\nDit is inderdaad de slaapstand, maar is dit wel wat je wil ? Heb jij niet [I]standby [/I]in je hoofd ?\r\nIk weet niet of wat jij wil zo soepeltjes verloopt met de slaapstand.\r\n\r\nBij de slaapstand wordt het gehele RAM naar schijf geschreven, maar dat duurt nogal lang, en voordat Windows weer paraat is ook, en van- en naar standby gaat zoiets veel sneller.
Link naar reactie
het gaat mij met name om het stroomverbruik.\r\n\r\nAls hij in de standby stand staat, blijft de computer altijd stroom verbruiken.\r\n\r\nIk heb trouwens geprobeerd om de pc uit te zetten en daarna weer op te starten via een magic packet ..... en het werkt.... Ga dit in de gaten houden en kijken of het dan beter gaat\r\nTHANX
Link naar reactie
@Erik:\r\nIk begrijp niet helemaal wat stand-by met geheugen modules te maken zou hebben maar [url=http://www.compucor-pcdokter.nl/slaapstand-energie-besparen.htm]dit[/url] (klik) is wel interessant leesvoer.\r\nMisschien kun je me dat van die modules eens uitleggen want ik ben leergierig wat dit betreft.\r\n\r\nMijns inziens is een pc vanuit slaapstand in elk geval weer sneller \"up\", incl. alles waar je mee bezig was. Dus dat mag ook best meegeteld worden.
Link naar reactie
Helaas BlackTiger, begripsverwarring is sinds Vista normaal geworden op dit gebied, want een vertaler naar het Nederlands heeft het gedurfd om tussen XP en Vista termen te verwisselen waardoor er nu één naam is voor twee totaal verschillende opties.\n\n[url=http://www.vistainfo.nl/sluimer-_en_slaapstand.html]\nSluimer- en slaapstand\n\nDe pc afsluiten of deze (automatisch) in de sluimer- of slaapstand zetten? Windows Vista biedt nieuwe mogelijkheden en gaat zuiniger met energie om.[/url]\n[COLOR=\"Black\"]( :confused: Wat nieuwe mogelijkheden bieden ? Alleen naamsverwarring introduceren ?)[/COLOR]\n\n[url=http://www.vistainfo.nl/sluimer-_en_slaapstand.html][COLOR=\"Black\"]In Windows XP had u[/COLOR] bij het afsluiten van de pc[COLOR=\"Black\"] al de mogelijkheid[/COLOR] om deze op stand-by of in de slaapstand te zetten. Ook in Vista kunt u hier weer gebruik van maken, al zijn de aanduidingen wel iets veranderd. De Slaapstand die er onder Windows XP voor zorgt dat het bureaublad op de harde schijf wordt opgeslagen en de pc wordt uitgeschakeld heet onder Vista Sluimerstand. De Stand-by stand onder XP waarmee de pc overschakelt naar laag energiebeheer heet onder Vista Slaapstand. [/url]\n\nM.a.w.:\n\n[B]XP:[/B]\n[B]standby[/B] (S3) (E: [COLOR=\"Sienna\"]standby[/COLOR]) RAM blijft weinig stroom vragen, snel weg, snel wakker.Stekker mag er [I]niet[/I] uit.\n[B]slaapstand[/B] (E: [COLOR=\"Sienna\"]hibernat[/COLOR]e) RAM-inhoud naar harddisk, duurt lang, PC echt uit, geen stroomverbruik, lang wakker worden. Stekker mag er uit..\n\n[B]Vista:[/B]\n[B]slaapstand[/B] (S3) (E: [COLOR=\"Sienna\"]sleep[/COLOR]) RAM blijft weinig stroom vragen, snel weg, snel wakker. Stekker mag er [I]niet[/I] uit..\n[B]sluimerstand[/B] (E: [COLOR=\"Sienna\"]hibernate[/COLOR]) RAM-inhoud naar harddisk, duurt lang, PC echt uit, geen stroomverbruik, lang wakker worden. Stekker mag er uit.\n[B]Hybride slaapstand[/B] (E: [COLOR=\"Sienna\"]hybrid sleep[/COLOR]) Combinatie van slaapstand en sluimerstand, om snel wakker te worden, maar ook om de computer vanuit slaapstand nog uit te kunnen zetten, waardoor ook bij stroomstoringen het werk of de sessie niet verloren is.\n\n\nDus jouw opmerking is niet te beantwoorden zonder te weten over welk OS je het hebt. (Ik dacht dat jij nog XP gebruikte ?)\n\nIn de XP standby ( = Vista slaapstand) zal je PC een weinig stroom blijven vragen om de geheugenmodules gedeeltelijk van stroom te blijven voorzien, want er is niets naar harddisk geschreven, en dan is de hoeveelheid stroom gedeeltelijk afhankelijk van het aantal geheugenmodules.
Link naar reactie
@Erik: Bedankt voor de uitleg die je gegeven hebt. Aangezien ik me nog niet echt toegelegd heb op Vista en 7 was mij niet bekend dat MS ook dat weer verandert had.\r\nIk blijf het belachelijk vinden dat Microsoft reeds ingeburgerde zaken opeens weer compleet gaat wijzigen qua benaming, of zoals nu het zelfs verwarrend maakt.\r\n\r\n[quote]Dus jouw opmerking is niet te beantwoorden zonder te weten over welk OS je het hebt. (Ik dacht dat jij nog XP gebruikte ?)[/quote]\r\nKlopt. Ik gebruik net als de TS gewoon XP en mijn comment was dus ook vanuit XP gedachte gegeven, bij de gegeven link staat ook XP erboven.\r\n\r\nIk ben echter wel blij nu door jouw uitleg te weten dat dit bij de nieuwere windows versies anders is. Iets om rekening mee te houden.\r\n\r\nIk zag echter wel dat ik een foutje gemaakt had in mijn reply op het laatst.\r\n[quote]Mijns inziens is een pc vanuit slaapstand in elk geval weer sneller \"up\", incl. alles waar je mee bezig was. Dus dat mag ook best meegeteld worden. [/quote]\r\nDat \"slaapstand\" moet hier \"standby\" zijn.;)
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;558589]\r\nIk ben echter wel blij nu door jouw uitleg te weten dat dit bij de nieuwere windows versies anders is. Iets om rekening mee te houden.[/QUOTE]\r\nIk heb de tekst nog even aangepast, want ik las dat Vista er inderdaad een optie bij heeft, en ik heb ook de Engelse vertalingen er bij geplaatst, wat het nog wel even wat verwarrender maakt, maar het is niet anders.\r\n\r\nJe ziet dat in de Engelse taal is gekozen voor nieuwe termen, waardoor het enigszins te leren valt, maar de Nederlandse vertaling heeft echt termen verwisseld.\r\n\r\n\r\nIk had eigenlijk gedacht dat de vraag van dreezy inhield dat er vanuit een [I]power saving[/I] stand opgestart moest worden, en ik neem aan dat dat ook wel zal lukken, naast ook vanuit de uit-stand.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;558661]\r\nIk had eigenlijk gedacht dat de vraag van dreezy inhield dat er vanuit een [I]power saving[/I] stand opgestart moest worden, en ik neem aan dat dat ook wel zal lukken, naast ook vanuit de uit-stand.[/QUOTE]\r\n\r\nErik, dit ging over de hibernate mode. Dit omdat anders de pc alsnog op spanning blijft staan :(\r\n\r\nMaar nu hij helemaal uit gaat is het ook goed. De opstarttijd van de pc kan ik nog wel even wachten ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...