Ga naar inhoud

Gebruiker is user geworden. Heb nu problemen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren bij een collega het volgende probleem vast gesteld.\nAls zij iets openen ik kladblok. Dan kunnen zij het na bewerking niet meer opslaan.\nEr komt dan een foutmelding. zoiets als kan bestand niet opslaan bestand / locatie onjuist. \nEn dit staat er dan bij : C:\\User\\Gebruikersnaam\\Documents\\index.htm\nEn dit klopt niet want het moet zijn C:\\Gebruiker\\Gebruikersnaam\\Documenten\\index.htm\nWant het is een Nederlandse installatie van vista.\nEn ook als ik doe opslaan als en dan de locatie handmatig aan geef krijg ik de zelfde fout melding.\nWanneer dit is ontstaan weten zij niet.\nEn het vreemde is dat word en excel er geen last van hebben.\n\nHeeft iemand hier enig idee hoe het zo gekomen kan zijn. En nog beter hoe ik dit weer goed kan krijgen. Wand dit is erg vervelend.
Link naar reactie
Als er echt C:\\\\ staat, dan vind ik het niet vreemd dat er niets wordt opgeslagen: da\'s één backslash te veel namelijk. Waar die vandaan komt weet ik echter niet.\n\nHet verschil tussen Documents en Documenten maakt niets uit. Windows maakt intern namelijk de vertaling van Documenten naar Documents, dus je mag ook zelf direct in Documents opslaan. Is dezelfde map.
Link naar reactie
Gaat dit over Windows 7?\nC:\\User\\ moet C:\\Users\\ zijn en C:\\Gebruiker\\ moet C:\\Gebruikers\\ zijn, meervoud dus.\n\nOverigens zijn C:\\Users en C:\\Gebruikers fysiek dezelfde locatie op dezelfde wijze als FooBar al vertelde.\n\nEdit:\nMet de ogen nu open zie ik dat het om Vista gaat, maar wellicht dat het daar hetzelfde is als in Windows 7.
Link naar reactie
Hoe wordt het bestand geopend ? Ik zie dat het om een HTM bestand gaat, dus ik neem aan dat het [I]vanuit [/I]Kladblok (Kladblok eerst starten dus) of d.m.v. het contextmenu (rechtsklik) en daarin \'[I]Bewerken[/I]\' ?\r\n\r\nAls het om een tekstbestand (extensie .TXT dus) gaat, is er dan hetzelfde probleem ? \r\nAls het bestand ergens anders als onder de map \'Gebruikers\' gaat, is er dan hetzelfde probleem ?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;557860]Hoe wordt het bestand geopend ? Ik zie dat het om een HTM bestand gaat, dus ik neem aan dat het [I]vanuit [/I]Kladblok (Kladblok eerst starten dus) of d.m.v. het contextmenu (rechtsklik) en daarin \'[I]Bewerken[/I]\' ?\r\n\r\nAls het om een tekstbestand (extensie .TXT dus) gaat, is er dan hetzelfde probleem ? \r\nAls het bestand ergens anders als onder de map \'Gebruikers\' gaat, is er dan hetzelfde probleem ?[/QUOTE]\r\n\r\nHet maakt geen verschil of ik het nu in kladblok open of via het contextmenu openen met.\r\nWat er gebeurt met een tekstbestand .TXT weet ik niet.\r\nDaar heb ik nog niet aan gedacht.
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;557890]De extensie van een bestand heeft niets te maken met de foutmelding die je doorgaf: \"Locatie onjuist\".[/QUOTE]\n[QUOTE=Lampje;557778]...\nEr komt dan een foutmelding. [B]zoiets als[/B] kan bestand niet opslaan [B]bestand / locatie[/B] onjuist....[/QUOTE]\nFoutmelding is niet zeker, en was \'Bestand\' of \'locatie\' onjuist.\nJe kan beter een exacte melding geven.\n\n[QUOTE=Niekie30;557900]Kijk eens of de naam van de ingelogde gebruiker, gelijk is aan de map van de gebruiker waar je het wil opslaan.?\nNiek[/QUOTE]\nLijkt mij ook een rechtenkwestie, daarom ook mijn vraag om het op een andere locatie te proberen als in een map van de gebruikers.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;557788]Oh, Gebruiker en User is trouwens hetzelfde verhaal als Documenten en Documents.\r\nMaar dat lost nog niet op waarom niet vanuit kladblok kan worden opgeslagen.\r\n\r\nDoe eens een exacte foutmelding, eventueel in de vorm van een schermafbeelding.[/QUOTE]\r\n\r\nDat moet ik even vragen of zij mij dat kunnen mailen. Maar ik denk dat ik daarvoor persoonlijk bij hun langs moet. Zij hebben twee linker handen wat computers betreft.\r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;557900]Kijk eens of de naam van de ingelogde gebruiker, gelijk is aan de map van de gebruiker waar je het wil opslaan.?\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nJa, deze is gelijk. Er is ook maar een gebruiker ingesteld
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...