Ga naar inhoud

LPRINT output naar file in DOSBOX


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een oude QBasic applicatie (ooit zelf gemaakt) die ik onder Vista draai in DOSBOX. Ik wil de output van het LPRINT-commando naar een tekst-file printen (om het later nog te bewerken). Onder XP gebruikte ik een programma LPT2FILE in een batch file op de volgende manier :\r\n\r\nlpt2file lpt1:=c:print.txt\r\nMyProgr\r\nlpt2file /c \r\n\r\nAlle LPRINT-output ging naar print.txt. Die file wordt nog steeds gemaakt onder Vista, maar blijft leeg. Is er een andere manier of een ander programma om de output in een file te krijgen.
Link naar reactie
Even goed terugdenken...\n\nNormaal gebruik je de output naar een bestand om een tekst in een bestand te krijgen, is er een speciale rede om via dat lpt2file programma te doen ?\nEn doe je dat regel voor regel ? Blijkbaar wel want je gebruikt LPRINT, dus LINEPRINT.\n\nEen tekst in een bestand krijgen is een kwestie van openen:\n[B]Open \"o\", #1, \"c:\\print.txt\" [/B]\n\ndan één of andere sequentie gebruiken om de regels er in te krijgen:\n[B] for [/B][I]blabla[/I]\n[B] PRINT #1, $VARIABLE[/b] (of PRINT #1, \"tekststring\" als het om een regel tekst gaat die vast ligt)\n[B] next[/B]\n\nen het bestand weer sluiten\n[B]Close #1[/B]\n\n\nWil je een regel toevoegen aan een bestaand bestand, dan gebruik je\n[B]Open \"a\", #1, \"c:\\print.txt\"[/B] (= open for [B]A[/B]ppend)\nin plaats van\n[B]Open \"o\", #1, \"c:\\print.txt\" [/B] (= open for [B]O[/B]utput)\n\nVerder kan je kijken of het helpt (als je dat nog niet doet) om de prompt waarin je het basic programma in draait apart als Administrator te openen door een rechtsklik er op, en te kiezen voor \'[I]Starten als... Administrator[/I]\'. Of in ieder geval daarmee te experimenteren, zodat ook zeker dat lpt2file met administratieve rechten draait.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...