Ga naar inhoud

Meerdere gelijke bureaubladen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn bureaublad raakt snel overvol. In XP had ik dat probleem niet, want de pictogrammen waren beter en compacter geordend door een andere Videokaart/beeldscherminstelling.\r\n\r\nHelaas, ik heb al wel tweehonderd instellingen geprobeerd en het lukt niet dit beter te regelen. Ik schoon regelmatig op en schuif alles door naar mappen. Ik zoek dus extra bureaubladen die er exact hetzelfde uitzien en de werkwijze moet ook gelijk zijn.
Link naar reactie
Kijk eens naar [URL=\"http://virt-dimension.sourceforge.net/\"]Virtual Dimension[/URL].\nDaarmee maak je virtuele bureaubladen en deze kun je individueel configureren en je kunt wisselen tussen de bureaubladen d.m.v. een icoontje in het systeemvak of, met de functie Mouse Warp ingeschakeld, door even de muisaanwijzer tegen de linker- of rechterkant van je bureaublad te houden. Boven- en onderkant werkt ook maar vind ik zelf minder logisch in gebruik. Ook kan het met een per bureaublad in te stellen toetscombinatie.\n\nIn het configuratiescherm van Virtual Dimension kun je bureaubladen maken en verwijderen. Ieder virtueel bureaublad heeft standaard het uiterlijk van het Windows bureaublad maar kun je voorzien van een naam en achtergrond. \n\nHelaas is het alleen nuttig om verschillende programma\'s per desktop open te hebben en niet om per desktop een andere set van icoontjes te plaatsen. Ik denk dus niet dat het wat voor je is maar wilde deze toch even vermelden.\n\nVirtual Dimension is gratis.\n\nJe kunt ook eens kijken naar [URL=\"http://dexpot.de/\"]Dexpot[/URL]. Deze is gratis voor privé gebruik en kan volgens de beschrijving wel per bureaublad een andere set van icoontjes hebben maar heb ik niet getest.
Link naar reactie
Groter Scherm kopen :)\n\nIk gebruik een 25,5\" en een 27\" monitor, geen problemen met te weinig ruimte. \n\nVeelgebruikte programma\'s staan bij mij op mijn taakbalk, Op een tweede taakbalk staan, snelkoppelingen naar veelgebruikte shares/folders. Op mijn desktop zelf staan meestal 5 iconen, en soms tijdelijk wat snelkoppelingen.
Link naar reactie
Een hoop antwoorden die niet gaan over de vraag. Vol of leeg bureaublad is een andere discussie en een persoonlijke zaak. Ik moet werken op mijn computer en werk met duidenden mappen en honderdduizenden files en dan moet je snel switchen en files kunnen verplaatsen.\r\n\r\nGroter scherm? Ik heb een 28\" Samsumg maar zoals ik al schreef het aantal pictogrammen is mede afhankelijk van videokaart/resolutieinstelling/grootte e.d. Onder XP met een andere resolutie en videokaart was het geen probleem.\r\n\r\nOverigens heb ik al veel op Google gekeken en dat ene programma is van 2005 en wordt denk ik niet eens ondersteund in W7. Verder zie ik geopende vensters in die bureaubladen. Dat is niet de bedoeling. Ik wil vrijwel hetzelfde bureaublad dus extra en dan kan ik zeggen alles wat één onderwerp betreft of een paar meer gooi ik daar op. Vanuit een snelkoppeling van het eerste BB open ik deze. \r\n\r\nNormaal kun je dat via mappen ook wel maar is toch niet zo overzichtelijk! Maar goed ik zal wel weer met iets te simpels/praktisch komen en dan is het niet op te lossen.\r\n\r\nBedankt voor de moeite.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...