Ga naar inhoud

alleen veilige modus


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Heb hier een hp530 notebook dat alleen in veilige modus opstart. OS is thans xp pro (licentiesticker geeft aan: vista home basic) In schijfbeheer is geen recovery gedeelte zichtbaar. Er zijn geen eerdere herstelpunten aangemaakt.\r\nVoor het overige is systeem nogal instabiel. Geeft steeds aan dat allerlei services niet zijn ingeschakeld terwijl ik ALLES heb ingeschakeld. \r\nHeeft iemand enig idee, vooral wat die veilige modus betreft? \r\n(heb zelf de idee dat het kwaad in xp pro zit)(verdere \"afwijkingen t.o.v. standaarduitvoering: grotere HDD en extra geheugen bijgeplaatst)Ook werken de usb poorten niet. enz,enz.:confused:
Link naar reactie
Het probleem is dat je er achter moet zien te komen waarom hij niet meer in normale modus opstart.\r\nGeeft hij een foutmelding aan?\r\n\r\nProbeer eens te starten en aan te geven dat hij niet automatisch opnieuw moet starten. Vaak krijg je dan zo\'n berucht blauw scherm met een code. Aan de hand daarvan is vaak af te leiden waar het probleem door veroorzaakt wordt.\r\n\r\nMaar het kan ook zijn dat het geheugen niet of niet lekker herkend wordt en daar het probleem schuilt, je zou dat bijgeplaatste geheugen er eens uit kunnen halen om te zien of het dan beter gaat.
Link naar reactie
Nou wordt het steeds gekker. Dacht eerst maar eens een scandisk te doen op C. Het enige wat ik nu heb is een knipperende cursor op een zwart scherm. Ra ra, wat te doen voor de dokter komt. Steeds opnieuw opgestart en \'t hele F8 menu doorgewerkt maar ik blijf slechts aankijken tegen de knippercursor. Vrees toch een geheel schone installatie te moeten doen. Heb zowel XP pro als windows 7. Bij W7 loop ik (volgens mij) niet tegen allerlei driverproblemen aan.\r\nKan iemand dat bevestigen, please?
Link naar reactie
Uitschakelen kan wel hoor. Powerknop indrukken en ingedrukt houden voor een aantal seconden.:)\r\nAls dat niet lukt, accu er uit trekken.\r\n\r\nMaar als ik dat zo hoor zou ik weer bijna gaan denken aan een harddisk probleem. Dat kan immers ook veroorzaken dat drivers niet laden etc. Of een heftig virus ofzo...\r\nHmmz...\r\n\r\nJe zou eens kunnen proberen met een XP installatieCD. Als je er SP3 op had staan moet je er eentje hebben met SP3 geintegreerd of eentje zonder services packs.\r\nDaarmee moet je dan tijdens het opstarten in de Recovery Console kunnen komen, moet je dus van cd opstarten.\r\nEn daarin dan eens harddisk controle doen: chkdsk /p /r dacht ik zo uit mijn hoofd of /f /r.\r\nMoet je even chkdsk /? doen in de recovery console, dan zie je het.\r\n\r\nHopelijk helpt dat een beetje.
Link naar reactie
inderdaad Tiger. ik kom dan bij Repareren en vraag om een CHKDSK /p. Hij geeft aan dat er e,e,a, beschadigd is maar repareert niet zoals je dat vanuit Windows gewend bent. Ik denk echt aan een schone installatie. Wellicht dat je antwoord kunt geven op de vraag of windows 7 in dat geval minder problemen oplevert dan xp pro (i.v.m. eventueel ontbrekende drivers)?
Link naar reactie
Er moet nog iets achter die /p volgens mij /r dus Chkdsk /p /r doen.\r\nHet duurt wel erg lang moet ik zeggen voordat hij dan klaar is maar met die /r er achter doet hij wel repareren.\r\n\r\nEen schone installatie is mooi, maar helpt niet als je harddisk stuk is of niet meer lekker werkt.\r\nAls dit bijv. een Maxtor harddisk is, dan adviseer ik ten zeerste om als je hem opgestart krijgt na een chkdsk /p /r zo snel mogelijk een backup te maken van je documenten en andere belangrijke zaken.\r\nDesnoods in veilige modus op een usb stick knallen want voor hetzelfde geld is het bij de volgende reboot afgelopen.\r\n\r\nWindows 7 zal inderdaad wat makkelijker zijn v.w.b. drivers, want die herkent uiteraard meer dan windows XP omdat windows 7 later is uitgebracht.\r\nDoch je systeem moet het wel aankunnen. Het draait in elk geval beter dan Vista.;)
Link naar reactie
Wat zijn de specs op dit moment van die laptop. Ik zet net Windows 7 op een Acer Aspire met 2Gb intern geheugen en een 1,46 GHz Intel Pentium Dual Core, en dat draait (vers geïnstalleerd) best wel aantrekkelijk. 7 installeerde de meeste drivers zelf. Moest alleen voor de infrarood, de MIR driver en voor de cardreader een driver ophalen bij Acer.\n\nNiek
Link naar reactie
Tiger, over de huidige bestanden hoef ik me geen zorgen te maken. Dat scheelt nietwaar. Oke, ben thans bezig met de reparatie -scan. Hopelijk is HD niet dermate beschadigd dat ik er geen Win 7 overheen kan zetten.( CPU: intel celeron m 410, 1,46GHz, 2 GB ram geheugen; moet Win 7- 32bit nog wel aankunnen denk ik) \r\nIk laat nog van me horen. Bedankt zover!
Link naar reactie
Je kan nog \"Opstart herstel \" proberen met een XP cd. Verder vanaf de cd op de prompt het commando chkdsk /r om de schijf te repareren. \nMaar als Windows bij een controle beschadigingen aan geeft, kan het best eens snel gebeurt zijn, met de schijf, hoewel dat per geval erg verschilt.\n\nAls er nog gebackupped moet worden, moet je een opstartbare cd maken via BartPE bijvoorbeeld.\n\nNiek
Link naar reactie
Even een tussenstand heren. Was van plan W7 te installeren. Via het bios eerst mog maar een HDD self test gedaan; kan nooit kwaad dacht ik vanuit een grenzeloos vertouwen in de techniek. Bij 90% gaf ie echter de pijp aan Maarten (te warm geworden wellicht?) Voor de zekerheid maar even laten afkoelen maar de harde schijf begint nu toch inderdaad steeds meer verdachte nr 1 te worden. Hou jullie op de hoogte. Bedankt zover voor het meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...