Ga naar inhoud

Kan geen e-mail verzenden via Contactpersonen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik wil een e-mail verzenden [B]via Contactpersonen in Windows 7 Ultimate[/B]. Boven staat e-mail, deze geeft foutmelding en ook klikken geeft foutmelding. Er is geen e-mailprogramma gekoppeld > Standaardprogramma\'s in configuratiescherm en maak koppeling.\r\n\r\nWie weet hoe dit moet? Graag Stap > voor Stap in combinatie met screenshot want ik ben al weer twee uur bezig en heb alles alweer geprobeerd maar het lukt niet.\r\n\r\nIk heb Windows Live Mail actief werkend op de pc staan en ik begrijp niet dat Windows 7 Ultimate dit zelf niet eens kan vaststellen/zien.
Link naar reactie
Bedankt voor jouw antwoord. Ik heb al acht uur naar oplossingen gezocht via Google en andere zoekmachines. Ik gebruik liever > Contacten omdat dit in principe het oude WAB is, en in de > Verkenner heb je meer mogelijkheden met de kolommen. In WLMail heeft Microsoft bijvoorbeeld Stad(thuis), provincie, postcode en land in één kolom gezet. In heel Nederland is nergens zo\'n dom persoon te vinden die dat zou doen.\r\n\r\nSinds twee maanden heb ik Windows 7 Ultimate. Voorheen XP en had alles goed onder controle en kon mijn werk doen. Nu werk ik al twee maanden aan het oplossen van allerlei en de raarste en simpele problemen en kom niet meer aan mijn gewone werk toe. \r\n\r\nIk hab al honderden vragen op de fora gesteld en zij worden er ook gek van. In eerste instantie denken ze dan, oh dat lossen we wel op, maar het eind is altijd dat er niets opgelost is. Probleem is zij willen niet erkennen dat hier iets goed fout zit. Het is volledig de schuld van Microsoft en na twee maanden heb ik het bewijs geleverd dat Windows 7 een verschrikkelijk en waardeloos programma is. Belachelijk is ook dat W7 een > Oplosser aan boord heeft. Het heeft bij mij nog nooit wat opgelost!\r\n\r\nEn als er mensen zijn die dit verhaal tegenspreken en ontkennen dan moeten ze hier niet reageren maar antwoord geven op de door mij gestelde vragen en met oplossingen komen.
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;557200].... geeft foutmelding: er is geen e-mailprogramma gekoppeld > Standaardprogramma\'s in configuratiescherm en maak koppeling.\n\n.... Ik heb Windows Live Mail actief werkend op de pc staan en ik begrijp niet dat Windows 7 Ultimate dit zelf niet eens kan vaststellen/zien.[/QUOTE]\n*-) \nHeb je Windows Live Mail als standaard mailprogramma ingesteld zoals de foutmelding voorstelt ?
Link naar reactie
[QUOTE=jantjooh;557265]Misschien een bypass: als ik op het blauwe email adres in de rechterhelft van het geselecteerde contact -scherm klik, opent Live Mail wel.[/QUOTE]\r\n\r\nJa, dat is een mogelijkheid, echter daar heb je alweer zoiets, hij opent niet op het tabblad > [B]Samenvatting[/B] maar op Naam en e-mailadres en daar is het e-mailadres niet aanklikbaar.\r\n\r\n[QUOTE]Heb je Windows Live Mail als standaard mailprogramma ingesteld zoals de foutmelding voorstelt ? [/QUOTE]\r\nAls jij weet hoe dat moet in Windows 7 Ultimate, dan geef stap voor stap aan, hoe dit moet en een screenshot erbij. Ik heb al zoveel meegemaakt en jij zegt, doe dit en doe dat en ik doe dat precies zoals jij aangeeft en dan raken wij beiden gefrustreerd om dat jij gaat denken, wat is die aan het doen en wat een dom figuur maar Microsoft heeft meerdere versies van dezelfde software op de mark gezet met heel verschillende functies. Dat kun je dan alleen maar op de screenshot vaststellen. Geloof me maar, want dat heb ik al meerdere keren meegemaakt.
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;557269]Ja, dat is een mogelijkheid, echter daar heb je alweer zoiets, hij opent niet op het tabblad > [B]Samenvatting[/B] maar op Naam en e-mailadres en daar is het e-mailadres niet aanklikbaar.\n\n\nAls jij weet hoe dat moet in Windows 7 Ultimate, dan geef stap voor stap aan, hoe dit moet en een screenshot erbij. Ik heb al zoveel meegemaakt en jij zegt, doe dit en doe dat en ik doe dat precies zoals jij aangeeft en dan raken wij beiden gefrustreerd...[/QUOTE]\n:-$ oh.... ik dacht.... :mrgreen: .. maar ik zal ff wachten met denken (A)\n\nIk heb geen Windows 7 ... zit nog vast met XP, dus screenshots etc. kan ik je niet geven, maar iemand anders misschien ?\n\nZeker zal je in \'[I]Help en Ondersteuning[/I]\' wel richtlijnen vinden met de zoekterm \'[I]Standaard programma\'s[/I]\' ?
Link naar reactie
Dacht je dat ik dat in acht uur tijd niet allemaal al uitgevoerd had en die Help en Ondersteuning van Microsoft sturen je van de ene naar de andere link en uiteindelijk heb je alles gedaan wat er stond en er is wederom niets opgelost, maar je bent wel weer twee uur verder. \r\n\r\nIk had al lang honderd maal uitgevoerd wat jij schreef maar probleem is jullie geloven het gewoon niet en denken nog steeds dat lossen we wel op. Kijk en als je niet \'werkt\' op een computer dan maakt dat allemaal niet zoveel uit. Maar ik werk met honderdduizenden bestanden en duizenden mappen en dan maakt het wel uit. Fora zijn meer voor die kleine technische probleempjes maar als het werkelijk ergens over gaat dan lukt het niet. Google staat er ook vol van. Kijk alleen maar eens op Microsoft Answers en pik dan dat bibliotheekprobleem van WMP er alleen maar uit. De deskundigen komen er niet uit, Microsoft weet totaal niets, gokt daar zelf ook maar wat en aan het eind is niets opgelost.\r\n\r\n[URL=\"http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/w7network/thread/640d77c1-5dd3-4a59-888c-07556ee695a5\"]Hier[/URL] kun je goed lezen hoe Microsoft werkt en met de klanten omgaat.
Link naar reactie
Contact personen horen naar ik meen in een email programma thuis en in principe niet in een besturingssysteem.\n\nIk heb Windows 7 pro en Windows Live Mail en moest je vraag 3 keer lezen om een beetje te begrijpen wat je ongeveer wilt en bedoelt.\n\nIk werk al een klein jaartje met WLMail en als je het gewend bent is een prachtig programma.\nIk heb even gekeken in mijn map met \"contacten\" die in mijn gebruikers omgeving staat en daar sta ik zelf als enige in. Ik begrijp ook niet wat ik er doe.\nIk WLmail heb ik 1400 emai adressen staan van contactpersonen en dat werkt perfect.\n\nIn WL Mail kan je nagenoeg elk adresboek importeren en zeker de .wab van OE.\nIk denk dat je de moeilijke weg zoekt, waar een makkelijke is.\n\nNiet bozer worden, want dat helpt niet.\n\nHet gebruik van programma\'s is onderhevig aan veranderingen, die \"zogenaamd\" met de tijd mee gaan. Ik hoef m\'n auto s\'morgens ook niet meer aan te slingeren.\n\nEn als je Windows 7 niets vindt, blijf dan XP gebruiken.\nDingen veranderen snel, mensen soms iets minder snel.\n\nIets wat niet mogelijk is binnen een programma, vindt je ook na 8 uur zoeken niet. \n\nNiek
Link naar reactie
Ik heb het niet verzonnen. Ik heb veel gelezen en beiden zouden volgens Microsoft operationeel moeten of kunnen zijn. Het is dus een keuze en natuurlijk zijn ze in WLMail geïmporteerd. Echter, ik heb beide getest qua invoer, mogelijkheden etc. etc. en dan is Contactpersonen gewoon beter. Neem de kolommen die je daar kunt gebruiken en waarop je kunt sorteren daar kan WLMail in de verste verte niet aan tippen. Wat doet men in WLMail? In heel Nederland zul je niemand zo dom vinden die Stad (thuis) provincie, postcode en land in één kolom gaat zetten.\r\n\r\nAls je een auto koopt en zitten in een auto onderdelen zoals een snelheidsmeter, oliepeilmeter, of een meter die aangeeft hoe vol de tank is, dan hoeven ze volgens jou niet te werken?\r\n\r\n[QUOTE]Iets wat niet mogelijk is binnen een programma, vindt je ook na 8 uur zoeken niet. [/QUOTE]\r\nDat is dus totaal fout, want het programma geeft juist aan dat je ermee e-mail kunt verzenden, zelfs op twee manieren. Maar goed jij kletst maar wat en lost het uiteindelijk ook niet op. Jij kunt het niet oplossen en dan ga je ergens anders over praten. Microsoft Windows 7 is een waardeloos programma en ik heb al twee maanden lang honderd problemen op fora voorgelegd en die kunnen ook niets oplossen. Heb jij opgelost dat Windows Media Player en Windows Media Center niet meer werkte. Dacht ik niet en anderen ook niet en zo kan ik nog een uur doorgaan. Windows 7 Ultimate is een van de krakkemikkste systemen ooit en niets werkt en ik heb de bewijzen. Bewijs het tegendeel en kom dan met oplossingen en dat kun je niet.
Link naar reactie
[quote=Niekie30;557318]Contact personen horen naar ik meen in een email programma thuis en in principe niet in een besturingssysteem.\n[/quote]\n\nWindows 7 heeft per gebruiker een map met de naam Contactpersonen op C:\\Gebruikers\\naam\\Contactpersonen.\n\nOp mijn laptop werkt het allemaal prima maar op m\'n desktop heb ik het zelfde probleem als de Hulk.\nHet schijnt te maken te hebben met een onjuiste register instelling. Als het goed is heb ik er vanavond meer informatie over.
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;557335]Windows 7 heeft per gebruiker een map met de naam Contactpersonen op C:\\Gebruikers\\naam\\Contactpersonen.\r\n\r\nOp mijn laptop werkt het allemaal prima maar op m\'n desktop heb ik het zelfde probleem als de Hulk.\r\nHet schijnt te maken te hebben met een onjuiste register instelling. Als het goed is heb ik er vanavond meer informatie over.[/QUOTE]\r\nHee das grappig ik heb ook nog een Netbook met Windows 7 (starter) en daar werkt het inderdaad en op mijn Desktop/Windows 7 Home premium, dus niet.
Link naar reactie
* Vond een laptop met dit probleem.\r\n\r\n* Las dat iemand adviseerde (met dank van de TS nadien, maar zonder verklaring dat het echt hielp) om niet alleen het mailprogramma als standaard in te stellen, maar ook de \'Contacten\' (op default zetten ?), in diezelfde lijst.\r\n\r\n* Zou het misschien te maken kunnen hebben met een [I]default account [/I]in je mail programma ?
Link naar reactie
Ik heb contacts/contactpersonen gekoppeld aan Windows Live Mail en dan opent zich het startvenster van WLM. Daar heb je dus niet veel aan. Gebruikt je de andere opties dan krijg je dezelfde foutmelding je moet een koppeling aanbrengen en het is niet gelukt het e-mailprogramma te starten. \r\n\r\nWat ik ook probeer het lukt niet.\r\n*.contact = Windows Contactpersonen\r\n* group = idem\r\n* p7c = idem\r\n* vcf = Windows Live Mail\r\nLDAP = Windows Contactpersonen\r\nMoet dit anders en hoe?
Link naar reactie
[QUOTE]Als ik iets koop en ik kan er niet mee overweg, zegt dat weinig over het produkt, maar vaak meer over de gebruiker. [/QUOTE]\r\nEerst beter lezen, want als dat een paar problemen zijn dan hoor je me niet. In twee maanden tijd zijn het er wel honderd. Je kunt al die ellende wel op diverse fora terugvinden en er is vrijwel niets opgelost. Ik vraag me echt af wat de meesten van jullie op zo\'n pc doen, want als je er werkelijk werk op wilt verrichten, dan moet de zaak 100% functioneren en heb je geen tijd om al dat soort problemen te gaan oplossen.\r\n\r\nHierbij nog eens het bewijs. Windows 7 werkt met de meest geavanceerde Probleemoplosser die er te vinden is. Lost niets op, maar creëert er problemen bij. Kenmerkend voor Microsoft Windows 7.\r\n\r\n[img]http://img36.imageshack.us/img36/3423/epicfailwindows7.png[/img]
Link naar reactie
Jij snapt er werkelijk ook niets van! Jij reageert maar wat en probeert zelf totaal niets uit en je gokt met je antwoorden maar wat. Wat heb ik eraan als een e-mailprogramma opent, dat kan iedereen wel! Dan ga ik wel rechtstreeks naar Windows Live Mail. het gaat erom dat je op dat moment dat die geopend wordt ook daadwerkelijk die e-mail aan die contactpersoon stuurt en dat is niet het geval.\r\n\r\n[QUOTE] Ja dat zijn er dus maar een paar op het totaal aantal W7 Gebruikers. [/QUOTE]\r\nDaar geef je zelf al toe dat Windows 7 stikt van de problemen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...