Ga naar inhoud

Windows 98 in Virtual PC


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb al enkele keren geprobeerd Windows 98 NL in Virtual PC 2007 te installeren m.b.v. van een bootdiskette en de originele cd-rom.\r\nNu maak ik een partitie aan met fdisk in VPC maar dan als ik A:/format C: aangeef krijg ik de fout dat het geen geldige partitie is.\r\nDan probeer ik setup te starten en dan komt hij met het probleem dat ik geen geldige partitie heb aangemaakt wat ik wel heb gedaan.:confused::confused:\r\nWeet iemand hoe ik dit kan oplossen?\r\nHet gaat om Windows 98 SE NL.\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nMichaël;);););)
Link naar reactie
Ik weet niet hoe VPC werkt, maar omdat je niet kan formatteren is blijkbaar C: niet de stationsletter van de door jou aangemaakte partitie. Als de partitie niet geformatteerd is krijg je zo\'n soort melding van Windows setup, want zelf formatteren kan W98 Setup niet.\n\nAls je vanaf de diskette (je hebt daar toch niet vanaf opgestart naar ik aanneem ? :confused:) de opdracht DIR D: geeft, en dan D: even letters wisselen, misschien dat je er dan achter komt welk stationsletter wel bestaat maar niet geformatteerd is ? \n\nEn verder: heb je een primaire partitie gemaakt ?\nHeb je de partitie ook [I]actief[/I] gemaakt met Fdisk ? Is nodig om er een OS van te laten booten.\n\nLang geleden hoor, maar bovenstaand zit nog ergens in m\'n hoofd... :p\nEn nogmaals, ik ken dat virtuele gebeuren niet, dus ik kan iets doms zeggen :cool:
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;555785]Hou er rekening mee dat de installatie op de USB stick alleen voor jouw PC goed is omdat je eigen hardware wordt geinstalleerd.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je doelt op de virtuele machine dan moet ik je tegenspreken. Aangezien er binnen VPC gebruik wordt gemaakt van virtuele hardware kun je deze meenemen van de ene host naar de andere.
Link naar reactie
Dan hoop ik voor hem dat \'ie alle W98 drivers gaat vinden voor z\'n hardware..... Waarschijnlijk kan hij ook niet bij de andere schijven in z\'n PC aangezien deze tegenwoordig met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid SATA zijn (waar geen W98 driver voor is) en NTFS als filesystem hebben. Wat hij wil gaat volgens mij toch makkelijker in VPC. Daarbij is de W98 machine dan \'mobiel\'.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...