Ga naar inhoud

C partitie verwijderen


Aanbevolen berichten

Goeienavond,\r\n\r\nMisschien dat u me kunt helpen bij het oplossen van het volgende:Ik wil Me dat is geïnstalleerd op de c partitie verwijderen,en daarna Me opnieuw installeren.Maar vermits er nog twee partities zijn na de c partitie,waarop prof exp is geplaatst,weet ik niet juist hoe ik dit moet afhandelen.Ik vrees als ik Me verwijder,ik niet meer kan opstarten,daar de c partitie actief is gemaakt.Ook de instellingen in de opstart zullen worden gewijzigd,vermits die gebeurt zijn nadat prof exp is geïnstalleerd na Me.Of zou het mogelijk zijn om vanuit de installatie cd prof exp het OS Me te verwijderen en opnieuw te installeren zonder verdere problemen. \r\nHopelijk weet u een oplossing hiervoor.\r\nGrtz\r\nGilberto :(
Link naar reactie
Als ik het goed lees, staat ME op de c: partitie en op één van de andere partities staat XP pro.\r\nHet zal dus een dualboot systeem zijn. \r\nHet ligt dan vaak aan de volgorde waarin de systemen zijn geinstalleerd, of je 1 van de 2 kan her installeren.\r\nJe kan nl vrij moeilijk uitvinden op welke partitie het bootrecord staat. \r\nOmdat ik daar een keer problemen mee heb gehad, vervang ik ze (na een backup van belangrijke bestanden) altijd allemaal tegelijk en bouw het systeem helemaal opnieuw op.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Goeienmiddag,\r\n\r\nDank voor de snelle antwoorden op mijn vraag.Het feit dat er drie besturingssystemen zijn geïnstalleerd op mijn pc,nl eerste partitie Me, dan tweede partitie Xp Pro(testpartitie) en dan een derde partitie opnieuw Xp Pro maakt het natuurlijk iet gemakkelijker.Op het OS Me heb ik geen geluid meer,daarom wil ik het opnieuw installeren.Als ik de cd Me in de cd/dvd speler plaats,kan ik dan de partitie c verwijderen en opnieuw installeren zonder problemen te krijgen met de overige besturingssystemen.Ik wil niet alle OS eerst backuppen en daarna opnieuw installeren.Ik heb een voorbeeld gevonden op het internet en zal hiervan gebruik maken . \r\n\r\n->->>Beste mensen,\r\n->->>Ik heb nu twee besturingsysteem XPpro en ME,\r\n->->>ME is op C XP is op D, IK heb nu probleem met ME,\r\n->->>Ik wil namelijk station C formateren en opnieuw ME instaleren. Als ik zo\r\n->->>doe, kan dan XP bijven werken op D? mijn hardeschijf is in 4 stuks gedeeld.\r\n->->>namelijk: C, D, E, F . Als het mogelijk is dat Me opnieuw kan geinstaleerd\r\n->->>worden zonder dat een schade brengt aan Xp, Wil ik dan graag weten Hoe?\r\n->->>Groetjes\r\n->->>\r\n->->Als jij C: formatteert ben je de Master Boot Record kwijt.\r\n->->Dan wil de computer niet meer opstarten !\r\n->->\r\n->-\r\n->Dit is natuurlijk onzin.\r\n->Het formatteren van welke harddisk/partitie dan ook heeft een\r\n->wijziging van het MBR tot gevolg.\r\n\r\nMoest natuurlijk staan \'GEEN wijziging\' ipv \'een wijziging\'.\r\n->\r\n->Dat de PC niet meer opstart is wel correct daar er altijd naar de\r\n->eerste primaire, actieve partitie of harddisk gestart zal worden en\r\n->dat is meestal C.\r\n->Heb je echter een third-party bootmanager en deze is NIET op C maar op\r\n->D geinstalleerd (onder XP) dan wordt deze bootmanager gewoon gestart.\r\n->Wat er dan gebeurt is afhankelijk HOE XP is geinstalleerd, voor of na\r\n->het installeren van de bootmanager.\r\n->VOOR dan staan er opstartfiles op C\r\n->NA dan hoeven er geen files op C te staan en zal XP dus gewoon\r\n->starten.\r\nGrtz\r\ngilberto :)
Link naar reactie
XP krijgt hoogst waarschijnlijk problemen...\n\nDe reden daarvoor is simpel[B]; [/B] je installeert ME, maar op het moment dat ME bestond was XP er nog niet, dus ME is zich niet \'bewust\' dat XP een heel andere bootloader heeft (NTLDR), en overschrijft dus op heel eigen-wijze het MBR van die disk. En dan bestaat XP ineens niet meer.\n\nAls XP niet meer start (wat wel bijna zeker is) kan je proberen om met de XP CD ([B]R[/B]ecovery console) eerst een[B] fixmbr[/B] en dan een [B]fixboot[/B] opdracht te geven.\nAls XP dan weer zou werken, dan kan je XP opdracht geven (in de [B]R[/B]ecovery console) om te scannen voor andere Windows installaties, welke dan op de juiste manier in boot.ini (op de XP partitie) vermeld gaan worden (zoals boot.ini nu ook al zal zijn).zodat er weer een geldig multiboot ontstaat. Boot.ini bevat de XP opdrachten (het multiboot menu) om ook oudere Windows installaties bij een multiboot te betrekken, ME weet echter van geen boot.ini.\nDit kan met de opdracht [B]bootcfg /rebuild[/B]\n\nOm te beginnen zou je boot.ini welke op de xp partitie staat even kunnen kopiëren als _boot.ini (naast de originele boot.ini, in de root van de partitie van XP) zodat je daar later eventueel een kopie van kan terugplaatsen.\n\nIk heb dit nooit gedaan, maar het is mijn theorie tot nu toe.
Link naar reactie
Goeiendag,\r\n\r\nVriendelijk dank voor de inbreng op mijn vraag.Het zijn ervaren raadgevingen die jullie geven, ik steek er veel van op.Maar ik ben bang dat ik problemen zal krijgen met mijn partities waarop xp pro staat geplaatst.Waarschijnlijk werken de voorgestelde mogelijkheden wel,maar er is altijd die twijfel of ik hierna nog kan opstarten zonder problemen.Ik herinner me toen ik eens Me opnieuw wilde installeren met fdisk,ik verplicht was eerst de bestaande partities te verwijderen,zoniet kon ik onmogelijk mijn Me opnieuw installeren.Vermits Me nog steeds met behulp van een opstartdiskette werkt,blijft dit probleem volgens mij bestaan en ben ik dus verplicht om alle partities,dus de twee overige partities met xp pro erop te verwijderen.Dit is eigen aan Me,met xp heb je daar geen problemen meer mee,omdat je dan gebruik kunt maken van de cd van xp zelf. Daarom zal ik een nieuwe harddisk(ide)van 80 gb aanschaffen;die kosten tegenwoordig toch niet veel meer),en daarop mijn Me installeren.Dit vind ik de veiligste manier om mijn Me terug te krijgen.Nogmaals bedankt voor jullie inzicht.\r\nGrtz\r\ngilberto :D
Link naar reactie
Ik denk dat het beste in deze is om de data die bewaard moet worden van elke Windows versie die je hebt ergens op te slaan op een externe hard disc. Daarna alle partities te verwijderen en dan 1 Windows versie naar gelang erop te zetten. \r\n\r\nAls u dan toch nog een tweede systeem er naast zou willen draaien dan is mijn advies om dit te doen met VM Ware. Een virtuele machine die u binnen de eigenlijke Windows kan draaien. Op deze VMware kan u elke OS zetten die u maar wilt.\r\nVMware kan u hier gratis een trail (30) versie van op halen om uit te proberen. Er zijn ook andere alternatieve, hier kunt natuurlijk ook Google voor gebruiken.\r\n\r\n[url]http://downloads.vmware.com/d/info/desktop_downloads/vmware_workstation/7_0[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=Aladin;555925]Op het OS Me heb ik geen geluid meer,daarom wil ik het opnieuw installeren.\n\nJa hallo iemand dit wel gelezen?[/QUOTE]\nja heb je ook gelezen dat hij meerdere partities heeft waar Windows XP op staat. En dat hij deze niet kwijt zo willen. Maar dat hij niet weet op welke partitie ME staat en op welke XP.
Link naar reactie
Goeienavond Aladin,\r\n\r\nJa, ik heb het geschreven en gelezen, het is omdat alle mogelijkheden om het geluid terug te krijgen mislukt zijn,dat ik het OS Me opnieuw wil installeren.Het downloaden van nieuwe stuurprogramma\'s,het verwijderen in Apparaatbeheer van de geluidsdriver in het onderdeel \"Besturing voor geluid, video en spelletjes\",en dan opnieuw opstarten,verschillende forums om steun gevraagd, het hielp allemaal niet.De oorzaak was dat ik in het onderdeel \"Overige apparaten\"de multimedia-audiocontroller heb verwijderd en weer opnieuw probeerde te installeren door een nieuwe opstart.Dit liep mis en daarna lukte het niet meer op welke manier dan ook om de driver voor geluid die in de tab:Besturing voor geluid,video en spelletjes\" was verdwenen terug te installeren.\r\nZiezo, nu zal het wat duidelijker overkomen waarom ik Me opnieuw wil installeren.\r\nGrtz\r\ngilberto :)
Link naar reactie
Goeiennacht Macfan,.\r\n\r\nDat is heel correct, ME dient voor Windows XP te worden geïnstalleerd.Dat is juist, je moet dan de overige besturingssystemen op de overige partities eerst backuppen en daarna verwijderen..En die na de installatie van ME terug plaatsen.Ik heb reeds veel voorstellen gekregen,waarvoor dank,maar alles opnieuw installeren is wel een heel karwei maar het minst risicovol. \r\nGrtz\r\ngilberto :)
Link naar reactie
Goeiendag Macfan en erikdenhouter,\r\n\r\nDank voor de inbreng.Het engelstalig alternatief is heel interessant,ik heb het opgeslagen en vind de uitleg heel leerzaam om een Me na een Xp te installeren met aanpassing van het bootmenu.Hierbij is geen 3rd party bootmanager nodig,maar wordt deze aangemaakt met behulp van het kladblok. \r\nGrzt\r\ngilberto :)
Link naar reactie
[quote=Macfan]Het is niet mogelijk Windows XP te installeren, zolang Windows ME nog geïnstalleerd is. Je dient altijd op volgorde te installeren! [/quote]\r\nIn dit geval misschien niet mogelijk, maar normaliter wel hoor.\r\nNog nooit gehoord van een upgradeversie?\r\n\r\n@Gilberto: Je kunt overigens gewoon ME over je oude ME heen installeren. Je ME staat in elk geval op de C partitie. Je kunt dan als het goed is kiezen voor een reparatie installatie.\r\nNadeel is dat wel je bootsector overschreven wordt, die zul je later weer moeten fixen en dat is niet altijd even gemakkelijk. Maar misschien wel met de link van Erikdenhouter.
Link naar reactie
Goeienavond,\r\n\r\nBedankt voor de respons op mijn vragen.Het zijn degelijke voorstellen,maar ze houden toch een klein risico in,want en dit heb ik reeds ondervonden in het verleden,dat het terugplaatsen van de MBR en Bootsector mis afliep.En dan zit je met al dat werk van opnieuw de backups installeren.En die moeten dan ook nog goed werken.Daarom zal ik Me op een nieuwe harde schijf van 80 gb installeren,die heb je reeds vor een prikje en blijven de overige besturingssystemen op mijn pc behouden in de originele toestand.\r\nIk besef nu dat het installeren van meerdere OS wel nadelen kunnen opleveren, indien één van hen onherstelbare fouten vertoond.Dan ben je verplicht bent deze opnieuw te installeren waardoor de bootsector of de MBR gewijzigd wordt.Ik heb geen image van mijn c partitie waarop Me staat,indien ik dit wel zou hebben zou misschien bij het terugplaatsen van de image de Bootsector en MBR in de oorspronkelijke toestand blijven bewaard.Het is natuurlijk interessant om de vele fix mogelijkheden eens toe te passen en te experimenteren,maar dit kun je alleen maar doen als de bestaande OS mogen verwijderd worden en je er niet om geeft dat de data verdwijnt.Maar dit is natuurlijk niet in mijn geval \r\nGrtz\r\ngilberto :)
Link naar reactie
[quote]Daarom zal ik Me op een nieuwe harde schijf van 80 gb installeren,die heb je reeds vor een prikje en blijven de overige besturingssystemen op mijn pc behouden in de originele toestand.[/quote]\r\nEn waar ga je die nieuwe schijf dan doen?\r\nWant Windows ME installeert zich uitsluitend op de C schijf, dus als je die nieuwe schijf erbij gaat plaatsen, dan gaat hij alsnog de originele bootsector overschrijven op de C schijf.\r\nZelfde met XP, die kun je op andere partities of schijven installeren, maar de bootsector zal op de eerste primaire harddisk partitie (normaliter dus C) gezet worden.\r\n\r\nDus als je dat zo wilt doen, zul je alle andere schijven moeten loskoppelen zodat die niet meer zichtbaar zijn en zul je ze dus ook niet tegelijk kunnen gebruiken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...