Ga naar inhoud

PC ziet schijf als map


Aanbevolen berichten

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=erikdenhouter;554839]Er staan dus autorun.inf bestanden op die schijven.\r\n\r\n(Je kan de tekst uit die bestandjes graag even tonen om te zien welke bestanden ze aanroepen)\r\n\r\nDeze bestandjes moet je hernoemen, en dat doe je als volgt:\r\nopen weer op dezelfde manier een opdrachtprompt, en geef de volgende opdrachten (en druk Enter na elke regel)[B]:[/B]\r\n[CODE]\r\nattrib -r -h -s D:\\autorun.inf\r\nren D:\\autorun.inf autorun.in_[/CODE]\r\n\r\nen dat doe je dus voor elk station (D: als voorbeeld) waarop zo\'n bestand staat.\r\n\r\nHerstart de PC daarna eens.[/QUOTE]\r\n\r\nOke zal het probere.\r\n\r\n[autorun]\r\nopen=driver\\info\\explorer.exe\r\nicon=%SystemRoot%\\system32\\SHELL32.dll,4\r\naction=Open folder to view files\r\nUseAutoPlay=1\r\nshell\\open\\command=driver\\info\\explorer.exe\r\nshell\\open\\Default=1\r\nshell\\Explore\\Command=driver\\info\\explorer.exe\r\nshell\\Autoplay\\command=driver\\info\\explorer.exe
Link naar reactie
[QUOTE=Henri888;554889]Sata schijf.\r\n\r\nHeb paar keer wel en paar keer niet gefomatteerd.[/QUOTE]\r\n\r\nDat was de vraag niet helemaal. Partities verwijderen en opnieuw aanmaken. Dat wist echt alles op je HD.\r\nIk zeg niet dat je het daarmee oplost, want ik zie nog steeds een mede oorzaak van de extra aanwezige cd speler i.c.m de schijven die mappen worden.\r\n\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;554891]Dat was de vraag niet helemaal. Partities verwijderen en opnieuw aanmaken. Dat wist echt alles op je HD.\r\nIk zeg niet dat je het daarmee oplost, want ik zie nog steeds een mede oorzaak van de extra aanwezige cd speler i.c.m de schijven die mappen worden.\r\n\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb windows nu ongeveer 8x erop gezet in 1 week.\r\nen van die 8x heb ik een paar keer zoals jij zegt partities verwijderd en opnieuw aangemaakt. En een paar keer alleen windows opnieuw geinstalleerd.\r\n\r\nMede doordat de computer na het opstarten meteen in slaapstand schiet. Ook zoiets vaags..\r\n\r\nDie extra cd-speler is nu wel weg (vanochtend windows opnieuw geinstalleerd, omdat hij meteen in slaapstand vloog)
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;554839]Er staan dus autorun.inf bestanden op die schijven.\n\n(Je kan de tekst uit die bestandjes graag even tonen om te zien welke bestanden ze aanroepen)\n\nDeze bestandjes moet je hernoemen, en dat doe je als volgt:\nopen weer op dezelfde manier een opdrachtprompt, en geef de volgende opdrachten (en druk Enter na elke regel)[B]:[/B]\n[CODE]\nattrib -r -h -s D:\\autorun.inf\nren D:\\autorun.inf autorun.in_[/CODE]\n\nen dat doe je dus voor elk station (D: als voorbeeld) waarop zo\'n bestand staat.\n\nHerstart de PC daarna eens.[/QUOTE]\n\nIk heb gedaan wat jij zei, maar werkt niet jammer genoeg.\n\nBij de 2e regel kan hij \"ren\" niet vinden. Is dat een type foutje of ?
Link naar reactie
Wat is de exacte melding bij de tweede regel ?\n\nKan de eerste regel wel uitgevoerd worden ?\nZo ja, dan kan je daarna misschien ook in de verkenner het bestand verder hernoemen, want die eerste regel maakt het\n bestand zichtbaar en toegankelijk.\n\n([I]Ren[/I] is geen typefout, het is de afkorting van [I]rename[/I], maar je mag waarschijnlijk ook [I]rename[/I] gebruiken.\nMaar het kan zijn dat het bestand niet gevonden kan worden ? Zelf een typefout gemaakt of verkeerde stationsletter gebruikt ?\n\nWat krijg je te zien bij alleen\n[CODE]attrib D:\\autorun.inf[/CODE]\n( D: uiteraard weer als voorbeeld, telkens daar de juiste stationsletter invullen.)\n\n\nMaar jij kan inmiddels zo\'n bestandje lezen, kan je het dan niet hernoemen (of verwijderen) ? Want daar gaat het om....\nÉén of ander programma (malware ? Windows ?) heeft dat bestand daar neergezet, en in dat bestand wordt denk ik \nbepaald welk icoontje gebruikt wordt voor dat station met de regel:\nicon=%SystemRoot%\\system32\\SHELL32.dll,4\n\n[B]Edit:[/B]\nIk heb de door jouw gegeven inhoud in een [I]autorun.inf[/I] gezet, en die vervolgens in de root van een USB stick geplaatst, \nen de stick verwijderd, en weer ingeplugd, en... in de Verkenner heeft dat station nu een map als icoon.\nDus dat is zeker je probleem.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;554914]Wat is de exacte melding bij de tweede regel ?\n\nKan de eerste regel wel uitgevoerd worden ?\nZo ja, dan kan je daarna misschien ook in de verkenner het bestand verder hernoemen, want die eerste regel maakt het\n bestand zichtbaar en toegankelijk.\n\n([I]Ren[/I] is geen typefout, het is de afkorting van [I]rename[/I], maar je mag waarschijnlijk ook [I]rename[/I] gebruiken.\nMaar het kan zijn dat het bestand niet gevonden kan worden ? Zelf een typefout gemaakt of verkeerde stationsletter gebruikt ?\n\nWat krijg je te zien bij alleen\n[CODE]attrib D:\\autorun.inf[/CODE]\n( D: uiteraard weer als voorbeeld, telkens daar de juiste stationsletter invullen.)\n\n\nMaar jij kan inmiddels zo\'n bestandje lezen, kan je het dan niet hernoemen (of verwijderen) ? Want daar gaat het om....\nÉén of ander programma (malware ? Windows ?) heeft dat bestand daar neergezet, en in dat bestand wordt denk ik \nbepaald welk icoontje gebruikt wordt voor dat station met de regel:\nicon=%SystemRoot%\\system32\\SHELL32.dll,4\n\n[B]Edit:[/B]\nIk heb de door jouw gegeven inhoud in een [I]autorun.inf[/I] gezet, en die vervolgens in de root van een USB stick geplaatst, \nen de stick verwijderd, en weer ingeplugd, en... in de Verkenner heeft dat station nu een map als icoon.\nDus dat is zeker je probleem.[/QUOTE]\n\nAls ik dat bovenste invoer in prompt, krijg ik beide keren heel snel een zwarte pop us die met een halve tel ook weer weg is.\n\nDat autorun bestaand stond idd op de D schijf en die heb ik weggegooid. kijken wat er gebeurd als ik pc zo opnieuw opstart. \n\nHoop dat het probleem verholpen is.\n\niig alvast bedankt voor je tijd en uitleg! (Tevens dit geldt ook voor andere mensen die hebben geholpen!)
Link naar reactie
[QUOTE=Henri888;554971]Als ik dat bovenste invoer in prompt, krijg ik beide keren heel snel een zwarte pop us die met een halve tel ook weer weg is.[/QUOTE]\nDat is niet de prompt waar je dat invoert, dat is het tekstveld \'[I]Uitvoeren[/I]\'. (Wat je snel voorbij ziet vliegen is het opdrachtvenster \nmet de opdrachtprompt.)\nAls je in dat \'[I]Uitvoeren[/I]\'-tekstveld CMD invoert (als je PC goed is geconfigureerd daarvoor) dan opent zich de\njuiste opdrachtprompt als een zwart venster, net zoals je de snelkoppeling in je Startmenu gebruikt die \'[I]Opdrachtprompt[/I]\' heet. \nEn daar hoor je die twee opdrachten pas in te voeren.\n(Het tekstveld \'[I]Uitvoeren[/I]\' in je Startmenu kan ook wel een aantal opdrachten uitvoeren (.com, .exe, .bat, vbs etc.), maar\n [I]niet[/I] z.g. \'[I]interne[/I]\' opdrachten, zoals ren, dir, echo, cd, rd, etc.. Daarvoor [I]moet[/I] je een opdrachtvenster openen.)\n\nMaar dat is nu eigenlijk allemaal niet meer nodig als je al op een andere manier die bestanden hebt kunnen verwijderen.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;554978]Dat is niet de prompt waar je dat invoert, dat is het tekstveld \'[I]Uitvoeren[/I]\'. (Wat je snel voorbij ziet vliegen is het opdrachtvenster \nmet de opdrachtprompt.)\nAls je in dat \'[I]Uitvoeren[/I]\'-tekstveld CMD invoert (als je PC goed is geconfigureerd daarvoor) dan opent zich de\njuiste opdrachtprompt als een zwart venster, net zoals je de snelkoppeling in je Startmenu gebruikt die \'[I]Opdrachtprompt[/I]\' heet. \nEn daar hoor je die twee opdrachten pas in te voeren.\n(Het tekstveld \'[I]Uitvoeren[/I]\' in je Startmenu kan ook wel een aantal opdrachten uitvoeren (.com, .exe, .bat, vbs etc.), maar\n [I]niet[/I] z.g. \'[I]interne[/I]\' opdrachten, zoals ren, dir, echo, cd, rd, etc.. Daarvoor [I]moet[/I] je een opdrachtvenster openen.)\n\nMaar dat is nu eigenlijk allemaal niet meer nodig als je al op een andere manier die bestanden hebt kunnen verwijderen.[/QUOTE]\n\nToen ik de computer opnieuw opstartte, had de D schijf idd weer de normale schijf pictogram. Alleen kon hem niet openen, liep die vast. Computer proberen opnieuw op te starten schoot ie weer in slaapstand. \n\nDus geprobeerd op jou manier maar kreeg dit;\n\n[URL=http://img254.imageshack.us/i/cmdvr.jpg/][IMG]http://img254.imageshack.us/img254/167/cmdvr.jpg[/IMG][/URL]\n\nAls ik \"autorun.inf\" intype, dan opent hij dat kladblokje wel!
Link naar reactie
Deze regel staat ook in dat bestand, is dat pad en bestand op die schijf aanwezig ?\n[B]open=driver\\info\\explorer.exe[/B]\nDat zal wel een onderdeel van een virus zijn. :sad:\n(Check ook al je andere schijven voor dit pad.)\n\nBeter is het om voor dit probleem een HijackThis logje te plaatsen, en via die weg iemand die bekend is met virussen te\n laten helpen.\nEn voordat je dit doet alles (dus alle schijven aangesloten) scannen met o.a. MBAM zoals [url=http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=40734][U]hier op het Nucia forum[/U][/url] wordt \nuitgelegd.\nJe kan daar ook vinden hoe de laatste versie van HijackThis te verkrijgen, anders vind je die info [url=http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=133][U]hier[/U][/url].\n\nTip: als je een schijf insteekt, en er opent zich een (Windows) venster, klik dan voorlopig ALTIJD \'Annuleren\', en niet \n\'OK\', want zo kan een virus zich makkelijker vermenigvuldigen. Het kan en zal iedere schijf besmetten.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;555175]Deze regel staat ook in dat bestand, is dat pad en bestand op die schijf aanwezig ?\r\n[B]open=driver\\info\\explorer.exe[/B]\r\nDat zal wel een onderdeel van een virus zijn. :sad:\r\n(Check ook al je andere schijven voor dit pad.)\r\n\r\nBeter is het om voor dit probleem een HijackThis logje te plaatsen, en via die weg iemand die bekend is met virussen te\r\n laten helpen.\r\nEn voordat je dit doet alles (dus alle schijven aangesloten) scannen met o.a. MBAM zoals [url=http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=40734][U]hier op het Nucia forum[/U][/url] wordt \r\nuitgelegd.\r\nJe kan daar ook vinden hoe de laatste versie van HijackThis te verkrijgen, anders vind je die info [url=http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=133][U]hier[/U][/url].\r\n\r\nTip: als je een schijf insteekt, en er opent zich een (Windows) venster, klik dan voorlopig ALTIJD \'Annuleren\', en niet \r\n\'OK\', want zo kan een virus zich makkelijker vermenigvuldigen. Het kan en zal iedere schijf besmetten.[/QUOTE]\r\n\r\nOke bedankt.\r\n\r\nAls ik alles formateer, en alle nutteloze bestanden van de externe hdd afhaal. Dan moet ie toch weg zijn zou je zeggen ?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;555175]Deze regel staat ook in dat bestand, is dat pad en bestand op die schijf aanwezig ?\n[B]open=driver\\info\\explorer.exe[/B]\nDat zal wel een onderdeel van een virus zijn. :sad:\n(Check ook al je andere schijven voor dit pad.)[/QUOTE]\nNou, ik kom even terug op deze woorden, want ik twijfel nu toch ernstig... Sorry. \nDit omdat ik ineens besef dat D: je CD/DVD station kan zijn waarvan je dus niet zo maar een autorun.inf kan deleten \nomdat de schijf een ROM schijf kan zijn.\n\nDus de vraag: is D: je CD/DVD drive, en zo ja, welke schijf zit daarin ? :confused:\nAls het op een CD of DVD staat, dan is dat autorun.inf een legitiem bestand, en is er eigenlijk niets met die drive of \nschijf aan de hand. Dan is driver\\info\\explorer.exe een bestand om de schijf te bekijken, de interface van die disk.\nEn dan heeft de maker van die disk gewoon een map-icoon gebruikt...\n\n\nWat er op een andere schijf (ander station) staat is een andere zaak, daarvoor zou je ook de inhoud van autorun.inf\n kunnen plaatsen om te zien wat van daaruit gestart wordt.\nDus laat eens zien wat er in dat autorun.inf staat op die externe schijf.
Link naar reactie
[autorun]\nopen=driver\\info\\explorer.exe\nicon=%SystemRoot%\\system32\\SHELL32.dll,4\naction=Open folder to view files\nUseAutoPlay=1\nshell\\open\\command=driver\\info\\explorer.exe\nshell\\open\\Default=1\nshell\\Explore\\Command=driver\\info\\explorer.exe\nshell\\Autoplay\\command=driver\\info\\explorer.exe\n\n\ndit zegt ie op de externe schijf als ik autorun.inf open.\n\nF & G zijn mijn CD/DVD stations..\nC, D & E mijn vaste schijven en de overige de externe schijven.
Link naar reactie
Dan staan die autorun.inf bestanden dus wel op vaste en harde schijven...\n\nAutorun.inf is normaal een legitiemn bestand, maar in dit geval staat er foute inhoud in, o.a. het verkeerde icoon dat gestart\n wordt voor die schijf, en ten tweede het pad voor een explorer.exe, namelijk [B]driver\\info\\explorer.exe[/B].\n\nHeb je nog steeds dat de PC in standby gaat ? En weet je ook wanneer dat begon ? Ik vraag dit omdat je het voor het eerst\n meldde bij het proberen te verwijderen van zo\'n autorun.inf.\nHeb je die bestanden ook kunnen verwijderen, desnoods met de Verkenner ?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;555912]Dan staan die autorun.inf bestanden dus wel op vaste en harde schijven...\r\n\r\nAutorun.inf is normaal een legitiemn bestand, maar in dit geval staat er foute inhoud in, o.a. het verkeerde icoon dat gestart\r\n wordt voor die schijf, en ten tweede het pad voor een explorer.exe, namelijk [B]driver\\info\\explorer.exe[/B].\r\n\r\nHeb je nog steeds dat de PC in standby gaat ? En weet je ook wanneer dat begon ? Ik vraag dit omdat je het voor het eerst\r\n meldde bij het proberen te verwijderen van zo\'n autorun.inf.\r\nHeb je die bestanden ook kunnen verwijderen, desnoods met de Verkenner ?[/QUOTE]\r\n\r\nJa, pc gaat nog steeds in standby.. Ik zet windows (zonder te formatteren, er dagelijks op) Beide problemen deden zich ongeveer tegelijkertijd voort. (Denk dat er een verband in zit) Na de autorun.inf file te hebben verwijdert kreeg ik veel fout meldingen.
Link naar reactie
[QUOTE=Henri888;556242]...Ik zet windows (zonder te formatteren, er dagelijks op)[/QUOTE]\nJe installeert Windows dagelijks :confused:\nNou als dat waar is dan zou ik nu wel eerst het volgende doen:\nformatteer voordat je installeert. Liefst ook de partitie verwijderen, en opnieuw aanmaken.\nEn doe dit allemaal terwijl die schijven waarop dat autorun.inf stonden of staan [I]niet[/I] aangesloten zitten.\n\nAls Windows werkt, (en ik weet niet of je Home of Prof gebruikt) dan zou ik eerst \'[I]Automatisch afspelen[/I]\' voor alle\n schijven uitschakelen, zoals hier uitgelegd:\n[url]http://www.websonic.nl/pctips/windowsxp/xp_automatischafspelencd.php[/url]\nDan negeert Window zo\'n autorun.inf na het insteken van een schijf, en kan een eventueel virus niet zo makkelijk andere\n schijven besmetten.\n\nDaarna eens kijken of dat standby probleem nog aanwezig is, alhoewel ik denk dat dat met het binnenhalen van alle\n updates over kan zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...