Ga naar inhoud

Vista verwijderen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,\r\n\r\nNu heb ik het volgende, ik wil vista van mijn laptop af hebben en xp erop alleen nu ziet de instalatie cd de hardeschijven niet.\r\nNa veel gegoogle verschillen de opties geprobeert niks werkt.\r\nDe schijf heeft 2 partities waar van ik er 1 geformateerd heb op ntfs en dacht dan zet ik heb eerst daar op start xp op en formateer de schijf met vista , niet dus.\r\n\r\ntoen een xp cd gemaakt met de driver van de laptop van de sata schijf erbij in gebakken,start niet op.\r\n\r\nHet is een acer extensa 5220 btw\r\n\r\nWie weet hoe je dat gore vista eraf krijgt.8o|\r\n\r\nbvd jeroen
Link naar reactie
Partitioneren en formatteren met een andere bootschijf lijkt mij geen nut hebben, XP heeft gewoon geen SATA controllerdriver, en ziet die disk niet, maakt niet uit in welke staat die disk is.\n\nLijkt alsof de schijf waar je de driver mee hebt geslipstreamd niet goed is. ( nLite geprobeerd ?) Boot deze CD wel ? Daar vandaan moet XP toch die SATA controllerdriver kunnen vinden, en dat blijkt niet zo te zijn als deze wel goed boot.
Link naar reactie
Zet de sata drivers op usb in de root. \r\nGebruik een windows XP cd of een goede kopie daarvan, waarvan je zeker weet dat het een opstartbare cd is. Druk als daar om wordt gevraagd op F6.\r\nLaat ham daarna zoeken naar de drivers op de usb stick.\r\n\r\nAls dat niet werkt:\r\n\r\nZet in de bios je hd\'s op IDE en probeer daar met de instellingen bij sata configuration wat uit. Save telkens met F10 en kijk of je hd door XP wordt gevonden. Vaak lukt het zonder de (F6) sata drivers. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;554008]Zet de sata drivers op usb in de root. \nGebruik een windows XP cd of een goede kopie daarvan, waarvan je zeker weet dat het een opstartbare cd is. Druk als daar om wordt gevraagd op F6.\nLaat ham daarna zoeken naar de drivers op de usb stick.\n\nAls dat niet werkt:\n\nZet in de bios je hd\'s op IDE en probeer daar met de instellingen bij sata configuration wat uit. Save telkens met F10 en kijk of je hd door XP wordt gevonden. Vaak lukt het zonder de (F6) sata drivers. \n\nNiek[/QUOTE]\nKlopt, er zijn meer wegen.\n\n[QUOTE=jeroen1970;554012]zal sp 3 eraf gooien en opnieuw een cd maken[/QUOTE]\nIk zou eerst deze tip van Niek proberen, veel minder werk\nIn het BIOS de controller op IDE zetten dus... Dit betekent soms \'[I]AHCI[/I]\' op [U]dis[/U]abled zetten of \'[I]Native Mode[/I]\' op [U]dis[/U]abled zetten.\n[QUOTE=jeroen1970;554007]...alleen was het bestand te groot om nog op een cd tezetten, heb toen een dvd gepakt maar dit werkt niet.[/QUOTE]\nNee, XP staat op CD, dus het installatieprogramma van XP (Windows Setup) laadt een CD-rom station driver, en niet de driver voor een DVD station.\n(Vista staat als eerste op DVD)\n\nJe hebt wel nog grotere CD\'s, b.v. 700 MB, misschien had je 650 MB ?
Link naar reactie
Ik zit nu op 53% hoop dat ie nu door gaat, zal anders de fout melding even doorgeven. \r\nik heb een usb stick met alle drivers van de laptop in de usb en hij gaat nog steeds.\r\n\r\nzelf weinig ervaring met vista en die wil ik ook niet hebben.\r\nDeze laptop is van mij ouders en die zijn al in de 60 en xp gewend dus daarom wil ik hier graag xp op zetten.\r\n\r\ngr. jeroen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...