Ga naar inhoud

Spontaan wordt DVD-Ram geformateerd in W7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Spontaan wordt DVD-Ram geformateerd in W7 Ultimate.\r\n \r\nTelkens wanneer ik in mijn Dell Latitude E6510 laptop een DVD-Ram stop, wordt deze direct geformateerd.:(\r\n\r\nIk heb de optie automatisch afspelen en wat te doen bij DVD deze optie volledig uitgezet.\r\nMaar nu nog wanneer ik een DVD-Ram uit een XP pc probeer af te spelen op de laptop wordt deze direct geformateerd......:confused::confused:\r\n\r\nWie herkend dit, en hoe verkom ik dit?\r\n\r\nAl vast bedankt!
Link naar reactie
Het zal een DVD [B]rom[/B] RW zijn. \nTheoretisch zou er een programma kunnen draaien op je pc, wat dat standaard doet, maar dat lijkt me sterk.\nIk vermoed dat het gewoon een technisch mankement aan je dvd speler is. \n\nBetreft het een dvd [B]-[/B] RW of een dvd [B]+[/B] RW?\nMogelijk kan je dvd speler niet omgaan met - (min) RW, of juist niet met + (plus) RW dvd\'s.\n\nWat gebeurd er als je er een dvd R (dus zonder W) in stopt?\nWelk programma formatteert de dvd?\n\nNiek
Link naar reactie
[quote=Obelix71;553717]Was ook mijn 1e reactie, maar DVD ram bestaat (/bestond):\n[URL]http://nl.wikipedia.org/wiki/Dvd-ram[/URL][/quote]\n\nKlopt, DVD RAM bestaat. Sterker nog, DVD ROM RW bestaat [I]niet[/I]. De hele term an sich is al een tegenstelling:\n\nDVD - Digital Versatile Disc\nROM - [B]Read Only[/B] Memory\nRW - [B]ReWritable[/B]\n\nHoe wil je iets hebben waar je alleen maar van kan lezen (RO = Read Only), maar dat tegelijkertijd meerdere keren beschreven kan worden (RW = ReWritable)?
Link naar reactie
Toegegeven, het is een beetje verwarrend, maar er staat toch echt +R op. Twee keer zelfs.\n\nDat RW-logo is het logo van de \"plus\"-variant beschrijfbare dvd\'s. Zegt verder niets of het eenmalig of meermalig schrijfbaar is. De \"min\"-variant gebruikt het originele DVD-logo.\n\nMaarre... hiermee is de vraag van de TS nog steeds niet beantwoord.\nIk denk inderdaad dat de laptop helemaal geen dvd-ram lezer heeft (die dingen zijn toch niet echt standaard te noemen), dat de laptop de dvd-ram daardoor niet herkent en voorstelt deze te formatteren. Ik betwijfel of \'ie echt zonder tussenkomst van de gebruiker direct gaat formatteren; dat lijkt me niet echt de normale gang van zaken. Eerst vragen, dan formatteren.
Link naar reactie
Het blijkt dat de gebruikte applicatie de DVD afluit met een soort code.\r\nWanneer deze dvd ram in een andere pc gestopt wordt zal de firmware bepalen of de DVD leesbaar is of niet. Nu blijkt mijn laptop oude firmware te hebben (6-2006) Dell Pc van 2 maanden oud. Hier door lijkt het dus na lang proberen lezen lukt niet goed en geeft windows aan dat de schijf leeg is en volledig beschreven kan worden.\r\n\r\nNu vond ik een oude Win2000 server met een LG brander DVD/RW/Ram en die leest alles zonder probleem. IK heb bij Dell nu deze melding neer gelegd.\r\n\r\nBedankt voor het mee denken in deze Top!!!!:cool::cool:
Link naar reactie
Kan ook nog een defect aan de drive zijn.... \r\nIk hoop dat je nog vertelt of Dell iets te melden heeft hierover ;)\r\n\r\n[QUOTE=FooBar;553832]Mee eens. Maar zo is het nu eenmaal. Probeer jij de [URL=\"http://dvdservices.org/\"]DVD+RW Alliance[/URL] maar eens te overtuigen dat ze hun logo moeten aanpassen.[/QUOTE]\r\nHet verwart mij zelfs die link te lezen :rolleyes:\r\n\r\nDe enige verbinding met het RW logo kan ik vinden in de tekst dat je voor het schrijven van een +R DL disk een \"rewriter\" nodig hebt.
Link naar reactie
[quote=dellcomp;553882]Het blijkt dat de gebruikte applicatie de DVD afluit met een soort code.\nWanneer deze dvd ram in een andere pc gestopt wordt zal de firmware bepalen of de DVD leesbaar is of niet. Nu blijkt mijn laptop oude firmware te hebben (6-2006) Dell Pc van 2 maanden oud. Hier door lijkt het dus na lang proberen lezen lukt niet goed en geeft windows aan dat de schijf leeg is en volledig beschreven kan worden.\n \nNu vond ik een oude Win2000 server met een LG brander DVD/RW/Ram en die leest alles zonder probleem. IK heb bij Dell nu deze melding neer gelegd.\n \nBedankt voor het mee denken in deze Top!!!!:cool::cool:[/quote]\n \nNiet iedere dvd speler/brander kan dvd-ram lezen.\nDat zal niet met nieuwe firmware te veranderen zijn.\nAls een brander geen DL of lightscribe aankan ,helpt ook firmware niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...