Ga naar inhoud

Toetsenbord/mousepad worden uitgeschakeld


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Tijdens opstarten van laptop (Sony Vaio met Windows 7 home) worden en blijven keyboard én muispad uitgeschakeld!:mad:\r\nLaptop bleef een keer hangen; en na opnieuw starten kwam ik in veilige modus (logisch) maar nu het vreemde: tijdens het opstarten van Windows worden het keyboard én de muispad nu uitgeschakeld!! Wat nog wel werkt zijn de [U][I]externe [/I][/U]Muis en Keyboard (USB) en ook het [U][I]scherm [/I][/U]toetsenbord, maar ja..\r\nNogmaals: in BIOS en \'t opstart scherm werken de toetsen wel, ook na een opstartcd van bv. AVG antivirus (trouwens: geen virussen gevonden mbv van deze CD).\r\nOok onder Linux blijft het toetsenbord werken.\r\nVerder heb ik van alles geprobeerd: terug naar fabrieksinstellingen, de drivers vervangen (ook één voor één uitgezet) enz. Niks helpt, elke keer worden tijdens het starten van Windows (7 of XP) ze allebei uitgeschakeld en blijven ook uitgeschakeld. Vreemd is dat \'XP runs from CD\" (dus er wordt dan niks geïnstalleerd) ook dit verschijnsel vertoont! Ook als ik opnieuw Windows installeer: zelfde effect ook bij nieuwe installatie van 7 of XP.\r\nIs dit een hardware of softwarematig probleem en wat is de oorzaak en nog liever de oplossing (buiten dan een nieuwe Laptop aanschaffen:wink:)?
Link naar reactie
Waarschijnlijk zit er ergens een control programma voor de synaptics(?) mousepad waarin iets te regelen is.. bv:\r\nC:\\Program Files\\Sony\\Setting Utility Series \r\nVCCPointingDevice.exe. Controleer de \"Enable\" checkbox \r\nVerder zit je beter op het Sony Vaio Forum denk ik-\r\n[url]http://www.sony.nl/discussions/community/nl/clubvaio[/url]
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie, ik ga daaar even naar kijken en ook naar het Sony forum!\n\nGisteren deed ie het even (althans het toetsenbord, niet de mousepad), toen ik diagnostisch opstarten had ingesteld in msconfig.\nMaar dat was maar voor even; daarna lukte dat meer...\nWordt steeds gekker.:(:@\nTrouwens, ook onder Linux Ubuntu 10.10 werkt het (toch) niet...wel onder een linux speciale opstart CD.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...