Ga naar inhoud

XP Dualboot met win7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk weet niet of ik dit wel goed plaats aamgezien ik dit bij win 7 en xp tegelijk moet neerzetten maar dat gaat niet dus zet ik het hier neer (verplaats maar als nodig).\r\n\r\nIk wou graag Windows 7 dualboot met xp. Momenteel heb ik windows 7 en die wil ik eigenlijk niet verwijderen omdat ik er veel programma\'s op heb staan (sommige mensen die ik kan zeggen te veel) en ik ben er zeer veel tijd mee kwijt als ik die allemaal opnieuw erop moet zetten. Zeker als je mijn rampzalige download-speed ziet die ik hier niet durf te melden. Ik weet dat dat ik eerst XP erop zou moeten zetten en dan windows 7 maar is er ook een mogelijkheid om er als er al windows 7 opstaat zonder deze te verwijderen XP Pro op te zetten en dan net zoals bij Ubuntu (die ik heb verwijdert om bepaalde redenen) kunt kiezen uit Win 7, XP Pro?\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\n\r\nGijs Peerlings
Link naar reactie
Ja dat kan. Zorg allereerst dat je een lege partitie voor XP hebt. Eventueel kun je schijfbeheer uit Win7 daarvoor gebruiken.\n\nDan opstarten vanaf de XP-cd en XP netjes installeren op die lege partitie. Na de herstart zul je zien dat Win7 \"kwijt\" is.\nOm dat op te lossen start je vanaf de Win7-dvd op en kies je er voor om de installatie te herstellen. Deze zal XP herkennen en een bootmanager voor je aanmaken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...