Ga naar inhoud

Vista -> XP


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb op de laptop van mijn vader nogal wat problemen gehad met Vista. Heb nu dus XP er weer terug opgezet. Via de site van de leverancier (Acer) heb ik alle relevante drivers kunnen downloaden. Vadertjelief was namelijk vergeten een recovery-cd te branden....\r\n\r\nVolgens Acer zijn de drivers voor XP en Vista. De XP-versie die ik er op heb gezet is volledig legitiem (geen OEM). Netwerk/Ethernet/Audio/Video drivers worden echter niet gevonden! Heb ze op een usb-stick gezet, ook al op de C:\\Windows, maar hij wil de driverrs niet installeren, terwijl het de correcte drivers zijn volgens Acer (Aspire 5633 WMLi, daar horen de drivers van de 5630 versie op).\r\n\r\nWat doe ik fout?
Link naar reactie
[QUOTE=WallyvdW;551764]Ik heb op de laptop van mijn vader nogal wat problemen gehad met Vista. Heb nu dus XP er weer terug opgezet. Via de site van de leverancier (Acer) heb ik alle relevante drivers kunnen downloaden. Vadertjelief was namelijk vergeten een recovery-cd te branden....\r\n\r\nVolgens Acer zijn de drivers voor XP en Vista. De XP-versie die ik er op heb gezet is volledig legitiem (geen OEM). Netwerk/Ethernet/Audio/Video drivers worden echter niet gevonden! Heb ze op een usb-stick gezet, ook al op de C:\\Windows, maar hij wil de driverrs niet installeren, terwijl het de correcte drivers zijn volgens Acer (Aspire 5633 WMLi, daar horen de drivers van de 5630 versie op).\r\n\r\nWat doe ik fout?[/QUOTE]\r\n\r\nHet is de bedoeling dat je in het scherm waar je drivers staan bij Acer even eerst het juiste besturingssysteem kiest. Standaard staat dat voor de 5630 op Vista. Als je dat wijzigt in XP is 99 % van de drivers anders.\r\nAlleen de chipset lijkt hetzelfde te zijn.\r\nDus even het juist besturing systeem kiezen.\r\n\r\nAls het goed is zit bij dit verhaal een bijlage.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Ben nu de drivers voor XP aan het downloaden. Meende aan het overzicht op de site van Acer te zien dat de drivers voor XP en Vista gelijk was en het de selectiemogelijkheid over het hoofd gezien.\r\n\r\nEnnieweej, die voor de chipsets.... welke hardware-melding is het? \r\nIk heb in de aanbieding:\r\n\r\nethernet-contoller\r\nnetwerk-controller\r\npci device (2x)\r\nPCI Flash-geheugen (3x)\r\nSM-buscontroller\r\nVideo-controller\r\nVideo-controller (VGA-compatibel)\r\n\r\nBij de overige hardware staat geen vraag/uitroepteken.
Link naar reactie
Ik bedoe bij het apparaatbeheer, daar heb ik een aantal medlingen (uitroeptekens) staan die nog onjuist geinstalleerd zijn. Zie bovengenoemd lijstje. Welke daarvan is de chipset?? \r\n\r\nNeem aan dat ik via stuurpogramma bijwerken moet installeren? Wat me opvalt is dat er gaan audio geinstalleerd zou moeten worden volgens apparaatbeheer, terwijl ik nog geen geluid heb op de laptop....
Link naar reactie
De chipset mis daar niet, daarom wordt deze ook vaak vergeten. Gewoon de bestanden downloaden, uitpakken en vanuit die mappen installeren. Dus ook de chipsetdriver.\r\n\r\nJe hoeft dat dus niet steeds via \"stuurprogramma\'s bijwerken te doen.\r\nBij de instalatie vindt de driver vanzelf het stukje hardware wat er bij hoort.\r\n\r\nJe gaat dus niet kijken, wat er al werkt of niet. Installeer gewoon die drivers en als je alles hebt geinstalleerd, werkt het normaal gesproken.\r\n\r\n\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Ik heb alles wat ik kon installeren gedaan (uv tv-tuner, want die zit er toch niet in). \r\nHou 2 uitroeptekens over, waaronder ethernet-controller.\r\n\r\nHij ziet het draadloze netwerk wel, maar bij het invoeren van de JUISTE netwerksleutel/wachtwoord krijg ik de melding \"min 5 of 13ASCII-tekens of 10/26 hexadecimale\" etc.\r\n\r\nKortom, krijg geen draadloze verbinding (vaste verbinding ook niet)\r\n\r\nWat verder opviel was dat er voor de LAN geen setup-file aanwezig was.\r\n\r\nKortom, tips blijven welkom.
Link naar reactie
Als hij vraagt om min 5 of 13 ascii tekens etc. wil de software van de wifi kaart een andere beveiliging toepassen, als die waarop de router is ingesteld.\r\n\r\nHet fijne ongevraagde \"Acer network management\" wenst in principe niet standaard te communiceren met WPA/PSK TKIP beveiligde netwerken. \r\nGa daarom naar de configuratiemodus van Acernetmanagement en wijzig de methode van beveiliging, zodat deze gelijk is aan de methode die op de router is ingesteld.\r\n\r\nMakkelijker: Schakel die Acer NETtroep uit en kies voor de Windows Wifi configuratie. Eenvouding, simpel en veilig.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Jawel, tenminste dat hoop ik.\r\nOp je router wijzig je niets. \r\nOp de laptop moet je zien te bereiken dat Acer netmm niet opstart. Dat kan mogelijk via START en PROGRAMMA\'s en dan zoek bij iets van ACER. Kijk of je het daar kan uitschakelen.\r\n\r\nKan je het daar niet uitschakelen dan type je in het veld \"uitvoeren\" net boven START het commando MSCONFIG in kleine letters. je krijgt een scherm met 5 tabbladen. \r\nKies eerst SERVICES en klik onderaan het vinkje \"alle Microsoft services verbergen\"aan.\r\nBij wat je over houdt moet rommel van Acer Net mm staan. Vink dat uit. \r\nDaarna kies je het tabblad OPSTARTEN en vinkt daar ook ACER net mm uit.\r\n\r\nAls de laptop na een herstart niet vanzelf via de Windows wifi configuration een netwerk vindt (kijk links onder in de taakbalk), moet je mogelijk deze service even op \"automatisch opstarten\"zetten.\r\n(Acer Net mm schakelt dit geheel ongevraagd uit helaas)\r\n\r\n[U]De Microsoft wifi services automatisch laten opstarten[/U]:\r\n\r\nType in het vak UITVOEREN juist boven start het commando: SERVICES.MSC (kleine letters) en zoek in het verschenen scherm de WLAN AUTOCONFIGURATIE service. Klik daar met rechts op en kies EIGENSCHAPPEN. Kies daarna voor opstarten en \"automatisch opstarten\" of iets in die geest. (even vrije tekst)\r\n\r\nStart daarna opnieuw op.\r\n\r\nKlik rechtsonder in de taakbalk op je wifi icoon en zoek netwerken. Klik op je netwerk en kies verbinden. Voer de sleutel in. \r\nDe Windows Wlan herkent gewoon het type beveiliging en maakt normaal gesproken verbinding met je netwerk.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...