Ga naar inhoud

Windows Vista start niet meer op.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Tijdens het afsluiten van mijn laptop met Windows Vista, klikte ik per abuis op \"andere gebruiker\". De laptop leek na enige tijd te zijn vastgelopen en dus heb ik ten einde raad de stroomtoevoer onderbroken. Bij het vervolgens opnieuw opstarten verscheen er een melding dat er een tijdelijke gebruikersaccount werd aangemaakt. Bij het vervolgens weer opnieuw opstarten, vroeg het systeem op de installatieschijf van Windows. Die schijf is nooit meegeleverd want die schijnt zich op de \"D-schijf\" te bevinden. Opstarten in de veilige modus helpt ook niet. Heeft iemand misschien een idee wat hier aan de hand kan zijn? Bij voorbaat dank voor de genomen moeite.
Link naar reactie
Als je opstart in veilige modus, zie je dan wel je eigen account?\n\nAnders: Inloggen als administrator als dat kan in veilige modes\n\nOpen een command prompt\n[ Start - typ onderin in het \'zoekvak\' (\'Zoekopdracht starten\' staat er)\ncmd . *Geen* geven. Dan komt linksboven te staan cmd.exe .\nRechtsklik daarop en kies voor \'als Administrator uitvoeren\' .\nAls het goed gegaan is knippert de cursor nu in het zwarte \'dos\'-scherm\nachter c:\\windows\\system32>_ ]\n\n2. Typ in dat zwarte \'dos\'-scherm:\nnet user \"je oude accountnaam\" /active:yes\n\n\nDie \" \" niet typen. \n\nAls dat niet werkt, zou ik proberen ergens een Vista dvd van de zelfde versie te lenen (dus Home als je Hom hebt).\n\nNiek
Link naar reactie
Yeps.... Dutch heeft me dat weleens vaker uit moeten leggen:-). thnx.\r\n\r\nEn ik zou het moeten weten, want ik heb ook maar 1 originele Vista DVD waar ik alles wat binnenkomt en nog Vista wil, mee installeer. Volgens mij wordt aan de hand van het serial van de kast, wat je invoert, bepaald op welke versie je recht hebt, als er niets meer op de schijf staat.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Hallo allemaal en bedankt voor het meedenken, [B]Niekie30, dutch-online en FooBar,[/B][B][/B] Opstarten in \"veilige modus\" gaat niet. (In geen enkele modus, trouwens) Ik krijg steeds de zelfde melding: \r\n\"Kan Windows niet opstarten Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hard- of software wijziging. U heeft de volgende mogelijkheden:\r\n1) Plaats de installatieschijf en start opnieuw op. (schijf heb ik dus niet meegeleverd gekregen)\r\n2)Selecteer taal instellen en klik op volgende\r\n3)klik op uw computer herstellen.\r\n\r\nAls u deze schijf niet bezit, dient u contact op te nemen met de systeembeheerder of de fabrikant van uw computer.\r\n\r\nStatus: 0x000000d\r\n\r\nInformatie: er is een onverwachte fout opgetreden\".\r\nHeeft iemand nog een briljant idee? Of hoe kan ik aan een Vista DVD komen? Is er wellicht een opstart via internet te downloaden?\r\nNogmaals hartelijk dank voor het meedenken.
Link naar reactie
De losse Recovery Console voor Vista is te downloaden:\r\n[url]http://en.kioskea.net/faq/2045-vista-recovery-console-on-bootable-cd[/url]\r\n\r\nEn hier legt Microsoft uit wat de opties zijn:\r\n[url]http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/What-are-the-system-recovery-options-in-Windows-Vista[/url]\r\n\r\nOf je er iets aan hebt voor jouw probleem is een tweede, ik heb geen ervaring met Vista. Misschien dat anderen een idee hebben ?
Link naar reactie
[QUOTE=Wimmel0502;551546]\"Kan Windows niet opstarten Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hard- of software wijziging. U heeft de volgende mogelijkheden:\r\n1) Plaats de installatieschijf en start opnieuw op. (schijf heb ik dus niet meegeleverd gekregen)\r\n2)Selecteer taal instellen en klik op volgende\r\n3)klik op uw computer herstellen.\r\n\r\nAls u deze schijf niet bezit, dient u contact op te nemen met de systeembeheerder of de fabrikant van uw computer.\r\n\r\nStatus: 0x000000d[/QUOTE]\r\n\r\nKlinkt een beetje als een BSOD (Blue Screen Of Death). Weet je zeker dat het 0x000000d is? Als ik daar op google krijg ik veel printproblemen. (Lijkt mij niet van toepassing.)\r\n\r\nWil je eens een foto van die foutmelding maken en die hier posten?\r\n\r\nAlvast bedankt..\r\n\r\nVeel succes!
Link naar reactie
Briljant idee:\r\n\r\nJawel denk ik.... Laptop zeg je.... geen losse dvd meegeleverd..... Zal een merk en type op dat ding staan. Ook zit er bij zo\'n ding een boekje met een handleiding.\r\n\r\nIn die handleidiing zal bij het hoofdstuk \"Recovery\" of \"syssteemherstel\" de knop uitgelegd worden die bij het starten moet indrukken om systeemherstel vanaf de recovery partitie uit te voeren.\r\n\r\nVaak is dat ALT + F10 of F11 maar lees dat even na.\r\n\r\n\r\nLET OP WAT JE KIEST: Een verkeerde keuze lijdt tot het terug zetten in fabrieks instellingen en dan ben je dus al je data KWIJT.\r\nLees dus goed het scherm uit.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...