Ga naar inhoud

Windows 7 welke versie?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Momenteel werk ik met Windows Vista op mijn laptop. Dit is een meegeleverde OEM versie en deze is gekocht voor de datum waarna je gratis kon upgraden. Daarnaast heb ik Windows XP op een desktop PC.\r\n\r\nIk wil graag over naar Windows 7 op beide systemen, maar weet niet welke versie ik dan het beste kan nemen. Welke kan ik op beide systemen installeren zonder dat ze met elkaar interfereren en is activatie altijd vereist? Ik ben maar 1 user en werk maar op 1 pc tegelijk, dus vind het overbodig om twee versies te kopen voor twee computers. Bovendien wil ik windows 7 ook nog kunnen gebruiken als ik mijn desktop in de toekomst vervang of upgrade.\r\n\r\nIk hoef niet te veel foefjes zoals in de Ultimate versie, maar wil vooral snelheid en stabiliteit.\r\n\r\nDaarnaast vind ik compatibiliteit met oude software (sommige nog uit de jaren \'90) belangrijk. Kan dit ook met de 64-bits versies of zijn daar emulatoren of virtuele omgevingen voor nodig?\r\n\r\nVerder zou ik niet meer willen betalen dan nodig is voor een besturingssysteem.
Link naar reactie
[QUOTE=hhroel;550854]Welke kan ik op beide systemen installeren zonder dat ze met elkaar interfereren en is activatie altijd vereist? Ik ben maar 1 user en werk maar op 1 pc tegelijk, dus vind het overbodig om twee versies te kopen voor twee computers. Bovendien wil ik windows 7 ook nog kunnen gebruiken als ik mijn desktop in de toekomst vervang of upgrade.[/QUOTE]\r\nAls je het legaal wilt doen, dan heeft iedere computer z\'n eigen licentie nodig en is activatie vereist.\r\nAls je Win7 mee wilt nemen naar een andere computer (eerst van de oude computer verwijderen!), dan moet je een [I]retail[/I] versie en geen [I]OEM[/I] versie nemen.\r\n\r\n[QUOTE=hhroel;550854]Ik hoef niet te veel foefjes zoals in de Ultimate versie, maar wil vooral snelheid en stabiliteit.[/QUOTE]\r\nKies voor Home Premium en je hebt waarschijnlijk alles wat je nodig hebt. Zie [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions#Comparison_chart[/url] voor een vergelijking van de verschillende smaken.\r\n\r\n[QUOTE=hhroel;550854]Daarnaast vind ik compatibiliteit met oude software (sommige nog uit de jaren \'90) belangrijk. Kan dit ook met de 64-bits versies of zijn daar emulatoren of virtuele omgevingen voor nodig?[/QUOTE]\r\n16-bits software draait niet op een 64-bits Windows. Dan heb je inderdaad een emulator nodig. Het is echter afwachten of zulke oude software wel op de 32-bits versie werkt. In theorie kan die wel 16-bits software draaien, maar in de praktijk is dat niet het enige probleem met oude software.\r\nMet 32-bits Windows kun je maximaal zo\'n 3,2 GB van je 4 GB ram gebruiken.
Link naar reactie
@ hhroel\n\nHeb je op beide systemen [B]Windows 7 Upgrade Advisor[/B] uitgeprobeerd ?\n[url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/downloads/upgrade-advisor[/url]\n\nLet op ! \n\"Voordat u Windows 7 Upgrade Advisor uitvoert, moet u alle USB-apparaten of andere apparaten zoals printers, externe schijven of scanners die u regelmatig gebruikt in combinatie met de computer die u wilt controleren, aansluiten en aanzetten.\"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...