Ga naar inhoud

Windows 7 werkt maar doet vreemd.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nIk heb vandaag een upgrade gedaan over mijn (schone) XP en die geupgrade met Windows 7 Home Premium. Alles werkte prima.\n\nIk heb Norton 360 en Microsoft Office 2010 geïnstalleerd. Heb daarna (na enkele keren mijn computer opnieuw op te starten) alle updates van Windows 7 gedaan. Maar na de laatste updates doet hij erg vreemd. Het aanmeldscherm heeft een grijze background en als ik me aanmeld laad hij een user profile service ofzo en bereid hij telkens weer het bureaublad opnieuw voor. Eenmaal aangemeld kan ik het thema niet aanpassen en gebruikt hij windows 7 standaart als thema. Ook start Norton 360 niet meer op.\n\nHet enige wat ik heb gedaan tussen de periode dat hij normaal deed en later dus vreemd ging doen was dat ik de laatste updates had gedraaid en een volledige systeemscan van norton heb gedraaid.\n\nIs dit een bug of blijft hij in een soort modus hangen? Hopelijk kan iemand me snel helpen..
Link naar reactie
Een Upgrade van XP naar Windows 7?\n\nEerst de data uit XP backuppen op een extern medium\n\nDan vanaf de Windows 7 cd opstarten.\nPartities verwijderen.\nPartities aanmaken en formatteren\nInstalleren Windows 7 met drivers van de hardware.\nDan zal hij gewoon moeten draaien.\n\nWat zijn de specs van je systeem en hoe heb je die \"upgrade\" gedaan?\n\nNiek
Link naar reactie
Ik heb windows 7 Home Premium family pack met 3 licensies. Die kan ook upgrade vanaf XP maar verwijderd dan de volledig XP (gek genoeg kan je mijn \'upgrade\' versie volgens mij ook gewoon kaal installeren.\n\nIk heb mijn backups op een externe harde schijf staan en heb voorheen ook alle partities verwijderd en opnieuw geformatteert. Windows 7 werkte dus goed en had de product-id geactiveerd. Verder ook alle drivers en updates geïnstalleerd maar nadat ik een volledige norton 360 en de laatste updates had gedraaid zit hij in een soort modus vast denk ik.\n\nHet aanmeldscherm is grijs (niet bugged, gewoon een grijze achtergrond met flash stripes, het hoort gewoon zo) en als ik me aanmeld gaat hij allerlei services starten en kan ik windows 7 vervolgens niet norton starten, het thema aanpassen en sommige andere dingen werken ook niet.\n\nHeel gek is dat mijn windows ineens niet meer geactiveerd is en de product id aangepast is. Ik denk toch te gaan overwegen om hem opnieuw te installeren.
Link naar reactie
Oke duidelijk. Je hebt het helemaal goed gedaan met een nieuwe installatie.\r\nJe zou nog kunnen kijken wat er gebeurd als de Norton er eerst af gooit.\r\n\r\n\r\nAan de andere kant. Microsoft geeft bij een update nog weleens een verkeerde driver voor je grafische kaart, maar dan blijft het verhaal van de services wat vreemd. Het is wel normaal overigens dat er services worden opgestart, maar normaal zie je daar niets van.\r\n\r\nIk neem aan dat je wel even hebt laten onderzoeken via de site van Microsoft of je pc geschikt is om W7 te draaien en welke onderdelen mogelijk conflicten kunnen geven?\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...