Ga naar inhoud

Unbuntu verwijderen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb op een desktop dual boot met ubuntu 10.24 gehad waarbij windows xp home premium in VMWare (Virtuele omgeving) draaide.\nDat werkte perfect totdat ik per ongeluk een toetscombinatie aanraakte waardoor de PC \"op hol\" sloeg. (PC heeft ± 10 min staan booten) Toen daar eindelijk een eind aan kwam was ik mijn Dual boot, VMware en XP kwijt. (XP map vond ik leeg in de prullenbak, de rest was verdwenen).\n\nNu wil ik Ubuntu kwijt en de oorspronkelijk geïnstalleerde Vista Home Basic SP1 weer installeren, alleen ik heb een schijf die bij een Compac Laptop hoort.\n\nDe oude configuratie:\nDell 530 S (8-2009)\n2 Dual core processors\n3072 Mb geheugen\nC:\\> ±200 GB\nD:\\>Recovery partitie ± 30 GB [COLOR=Red]Met Vista OEM voor geïnstalleerd! zie #[/COLOR]\n[COLOR=Red]\n# \nDell 530S in standaard[/COLOR] [COLOR=Red]uitvoering installeerde van de D partitie (tevens recovery partitie) na aanzetten Vista Home Basic op de C schijf. \nEenmaal aangekomen bij het punt dat de software aangaf om 3 lege CD\'s/DVD\'s klaar te houden en die te beschrijven met Dell System restore schijf 1 t/m 3. begon het probleem!\n\nOp het moment dat DVD 1 erin moest, deed ik dat en kreeg de melding \"Systeemfout.....U kunt doorgaan en later vanuit het menu Start-Systeem-Systeem Back-up maken doen. Druk op Doorgaan\".\n\nWat ik later ook probeerde, [B]een Systeemback-up eindigde altijd met dezelfde melding! [/B](Dus geen mogelijkheid om in geval van een crash het systeem te \"restoren\".\n\nNog voor ik een anti-virus programma & Anti-Malware-bytes geïnstalleerd had was hij vergeven door rotzooi omdat de Dell een onbeschermd open draadloos netwerk had gevonden en vrolijk aan het downloaden was geslagen. (Zonder enige melding contact gemaakt!!). Toen ik het ontdekte was het al te laat !\nDe C schijf geformatteerd en de WiFi kaart uit gezet. \nOpnieuw installeren ging niet meer want ook D was verziekt.\n\nOnline scannen ging niet, dus opgestuurd naar DELL.\n\nEenmaal terug thuis, eerst WiFi uitgezet en gaan installeren..... \nAangezien Vista voor problemen bleef zorgen met het systeem onder mijn arm naar een lokale computer boer gegaan met de vraag of hij er een draaiend XP systeem van kon maken.\nHij stelde voor om er een Dual Boot machine van te maken met de keuze uit Linux (heb ik totaal geen ervaring mee!!) met XP in VMWare [/COLOR][COLOR=Red] (heb ik totaal geen ervaring mee!!), want dan draaide Windows binnen Linux in een virtuele omgeving [/COLOR][COLOR=Red] (heb ik totaal geen ervaring mee!!).\n\nOk doe dat dan maar! (Kosten 90 euro).\n\nDat ging 11 dagen goed en toen werkte VMWare niet meer! \n\nIk kreeg een miniatuur Windows schermpje van ± 12x9cm groot en als ik op een pictogram klikte gebeurde er helemaal niets meer.\nHerstelpunten waren weg dus dat was het einde van Windows.\n\nMaar omdat de PC telkens aangaf te weinig geheugen beschikbaar te hebben is het van 3072 naar 4096Mb gebracht en van een 500GB externe Harddisk met kapotte voedingstrafo een Data Disk gemaakt. (Kosten 180 euro, inclusief een nieuwe 500GB externe Harddisk om te back-uppen)\n\nOok dat werkte totdat ik de al eerder vermelde toetscombinatie creerde en de boel op hol sloeg.[/COLOR]\n\n\nDe nieuwe configuratie:\nVan een kapotte externe HD de schijf (500 GB) eruit (laten) halen en die erbij (laten) zetten als data schijf. \nC:\\> ± 230 GB zie 1.\nD:\\>± 500 GB Data disk\n4096 Mb geheugen\n2 dual core processors\n\nOpm. 1. \nDie 230 GB is verdeeld als:\n52 GB mijnnaam\n10 GB bureaublad\n52 GB ?????\nde rest is vrije ruimte.\n\nHeb van alles geprobeerd om Ubuntu eraf te krijgen:\nBartsPE\nGParted*\nWindows\n4 andere bootable DVD\'s*\n\n* Ook vanuit linux (Ubuntu)\n\nWat heb ik nog verder gedaan:\n\nKomplete??? XP SP2 gedowload en gebrand.\n\nVista schijf van de Compaq geladen maar daar staat geen partitie mogelijkheid op en hij weigert te installeren.\n\nBootable USB stick gebruikt.\n\nBootable DVDś gemaakt, zowel als ...ISO en als alles uitgepakt.\n\nIk heb de schijf gemaakt met de handleiding van de FAQ man er naast, maar vergeet het maar.\nErgens moet er in de handleiding iets niet kloppen?\n\nVolgens mij laadt hij tijdens de boot iets van ubuntu, waardoor er bij de boot van DVD, USB iets van ubuntu de boel in het honderd stuurt.\nAlles is zowel in Linux als windows geprobeerd!\n\nIk heb inmiddels meer uitgegeven aan \"hulp en materiaal\" dan dat hij nieuw kostte !\n\nEen schermafdruk is bijgevoegd als attachment.\n\nHoe haal ik de unbuntu partities weg en formateer ik de schijf C:\\> als NTFS?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...