Ga naar inhoud

C schijf vol


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik krijg steeds de melding dat mijn C-schijf vol zit. Van de 34 G is nog 3 G vrij. Ik heb al alle onnodige verwijderd of naar de d-partitie verplaatst. Op C staan alleen nog de mappen Program files, Gebruiker, en Windows. \"Windows\" is de grootste map. Maar nu is het vreemde: als ik de map \"Windows\" aanklik en kijk onder \"eigenschappen\" van die map dan is die 29 G groot. Als ik hem dan open en de inhoud bekijk dan is dat maar 19G (ik selecteer dan de gehele inhoud en klik dan weer op \"eigenschappen\"). Het lijkt net alsof er iets \"verborgens\"in deze map zit. Ook de kids zitten wel eens op deze computer, ik heb inmiddels dingen als \"limewire\" en \"pokerstars\" eraf gegooid. Nu was laatst van mijn zoon zijn \"gebruikers-account\" geblokkeerd. Dus: waar zitten die bestanden die de c schijf vullen, en hoe weet ik welk windows-bestand ik kan verwijderen zonder dat de zaak vast loopt?
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kijk eens in de Windows map en zorg dat het tonen van verborgen mappen en bestanden aan staat. Zijn daar misschien een heleboel verborgen mappen waarvan de naam met $NTUninstall begint? \nDat zijn bestanden die achterblijven na automatische Windows updates. Als Windows verder goed werkt kun je die allemaal verwijderen. Ook de map $hf_mig$ kan dan weg als deze er is.\nKijk ook in C:\\Windows\\Temp \nDie mag sowieso leeg.\n\nVerder zou je eens een schoningsprogramma kunnen laten lopen. Zelf gebruik ik [URL=\"http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html\"]Advanced System Care[/URL]
Link naar reactie
Van die 34 GB moet minimaal 15% vrij blijven om het systeem de ruimte te geven om goed te blijven werken. Je kunt ook nog \"schijf opruiming\" proberen. \nMaar 34 GB voor een systeemschijf met meerdere gebruikers? Dat werkte nog wel met Windows 98. Maar voor XP is het bedroevend weinig en zal het probleem telkens terug komen. Advies is eigenlijk dus een veel grotere harde schijf plaatsen en daar Windows op te installeren.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...