Ga naar inhoud

emails van XP naar WIN 7 HOE?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik OutlookExpress van XP(oud computer) naar WIN7 (nieuwe computer) overzetten? Met WINDOWS EASY TRANSFER lukt het niet.Verschillende bestanden wel, echter de e-mail map (deze zit op de schijf D) niet. En via Windows Live Mail lukt het ook niet. Het adresboek(Contacten) heb ik naar Win Live Mail wel overgeplaatst. Nu nog die tientallen mails. Graag advies.
Link naar reactie
De FAQman maakt er niet veel woorden aan vuil....[url]http://computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=205884[/url]\nEdit: Hmmm.....valt tegen als je verder zoekt....[url]http://computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=206461[/url] rommelen via incredimail? Ben er niet kapot van, zou er echt niet wat makkelijkers zijn?\nMisschien is Thunderbird nog het makkelijkst.
Link naar reactie
[QUOTE=hardys;547526]Hoe kan ik OutlookExpress van XP(oud computer) naar WIN7 (nieuwe computer) overzetten? Met WINDOWS EASY TRANSFER lukt het niet.Verschillende bestanden wel, echter de e-mail map (deze zit op de schijf D) niet. En via Windows Live Mail lukt het ook niet. Het adresboek(Contacten) heb ik naar Win Live Mail wel overgeplaatst. Nu nog die tientallen mails. Graag advies.[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben ook net over van XP met Outlook naar W7, weer met Outlook (O2010). Ik heb het pst bestand van m\'n oude PC op m\'n nieuwe gezet. Je kunt Outlook aan dat bestand koppelen. Er is wel een ding dat ik niet begrijp: ik zie aan de linkerkant in Outlook nu een account gekoppeld aan m\'n internet provider en een account dat is gekoppeld aan m\'n Outlook gegevensbestand. Dat zou ik graag bij elkaar voegen, maar hoe dat moet, geen idee...\r\n\r\nMisschien nog een tip, al zul je er waarschijnlijk alleen voor de toekomst iets aan hebben. Ik heb Outlook al jaren zo ingesteld dat er een kopie van alle mails op de server van m\'n provider blijft staan. Voor de nieuwe Outlook heb ik een account aangemaakt op basis van IMAP. Hierbij blijft alle mail standaard ook bij je provider staan. Toen ik m\'n servergegevens had ingevoerd, kwam alle mail in no time binnen. Maar nogmaals, daar heb je alleen voor de toekomst iets aan, denk ik.
Link naar reactie
Tja, als je hetzelfde programma blijft gebruiken is overzetten een eitje, maar dat is hier niet aan de orde. In dit geval werd eerst Outlook Express gebruikt en dat moet over naar Windows Live Mail.\nIk heb een vaag vermoeden dat Windows Live Mail de DBX-bestanden (emails) en WAB-bestand (adresboek) gewoon kan importeren. Ik ben zelf niet in de positie om dat uit te proberen, maar verschillende bronnen op internet bevestigen dat dat moet kunnen.
Link naar reactie
Ik heb al aantal keer Outlook Express Mail en adressen gewoon geïmporteerd in WLM. \nMaak in WLM eerst het normale menu zichtbaar via 1 van de driehoekjes rechtsboven. Daarna via menu bestand importeren waarbij je de map op de XP schijf aanwijst waar de bestanden staan. \nAdressen moet je via \"Ga Naar\" en dan contactpersonen importeren. \nMocht je de HD niet rechtstreeks kunnen benaderen, dan zet je de mail en adres bestanden eerst op een extern medium en importeer ze daar vandaan.\n\nNiek
Link naar reactie
Kijk eens naar het gratis programma : [B]MailStore Home[/B]\n[url]http://www.mailstore.com/en/mailstore-home.aspx[/url]\n\nHet maakt een backup van al je mail (incl. alle bijlagen !) [I]NIET van je adresboek ![/I]\nJe kunt rechtstreeks naar een externe Drive schrijven. Alles is weer in te lezen in een andere email-programma. \nZoeken in je backup (direct benaderbaar) gaat razendsnel, dus je kunt op deze manier altijd werken met een afgeslankt email-programma; de MailStore backup heeft de rest van de mails.............
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...