Ga naar inhoud

ruim 7 gig van 28 gig C-schijf "onzichtbaar"


Anoniem2

Aanbevolen berichten

windows xp 32 bit, toschiba satellite L20-155 1,4 GHZ 1,87 gig RAM 5 jaar oud\r\nde titel gaat over wat je ziet in het menu van de C-schijf\r\nveel games geïnstalleerd, gedeïnstalleerd (en soms weer geïnstalleerd:p) waarvan soms buiten de program files. (er zijn 2 verborgen objecten en 13 niet verborgen)\r\nwat ik ook raar vind is dat de map van mijn account 3,5 gig is terwijl er maar 1 gig in te vinden is... (nog meer verborgen objecten).\r\niemand een oplossing, is het de schuld van oude programmatjes waarvan dingen zijn blijven hangen ofzo? \r\n\r\ner is nog maar 360 mb vrij, ik heb ruimtetekort en wijk uit naar mijn D-schijf!
Link naar reactie
oo, ik dacht al waarom houd hij ze nogsteeds verborgen ik had \"Extensies voor bekende bestandstypen verbergen\" niet aangeklikt. wat wel raar is is dat ik laatst nog iets van 2 gig vrijhad maar dat er nu nog maar zo weinig in zit, ik heb veel geconvert maar ook weer gewist.\r\nnaja, ik ga kijken! (dat van die documenten gaat niet echt, dan kloppen de snelkoppellingen niet meer (al een keer geprobeerd waarna ik dat account verwijderd heb).
Link naar reactie
[QUOTE=pietervz1;547280]...dat van die documenten gaat niet echt, dan kloppen de snelkoppellingen niet meer (al een keer geprobeerd waarna ik dat account verwijderd heb).[/QUOTE]\r\nHeb je dat via de officiële weg gedaan, dus Windows (de Verkenner) verteld dat je de map wilt verplaatsen, of heb je zo maar een map met dezelfde naam ergens anders aangemaakt ?
Link naar reactie
eeuhm via het deze computerscherm geknipt en geplakt maar dat doet er eigenlijk niet toe (het was ook een paar maanden geleden)\r\nHIJ WEIGERD ME OM ONZICHTBARE MAPPEN WEER TE GEVEN, ik verander de opties (beveiligde besturingssysteemmappen, extensies voor bekende bestanden en natuurlijk verborgen mappen en bestanden) maar als ik het heb toegepast geeft hij de verborgen dingen niet weer en is het andere rondje in het menu aangevinkt, ik ga nu die programa\'s proberen.\r\n(eigenlijk is 7 van de C schijf+ 2,5 van mijn gebruiker= 9,5 gig onzichtbaar!)
Link naar reactie
[QUOTE=pietervz1;547288]eeuhm via het deze computerscherm geknipt en geplakt maar dat doet er eigenlijk niet toe (het was ook een paar maanden geleden...[/QUOTE]\nDie map is een speciale voor Windows.\nJe had moeten rechtsklikken op de map, en onder \'[I]Eigenschappen[/I]\' moeten kijken. Daar staan opties om deze te verplaatsen.\n\nAls je instelling weer teruggaat, probeer dan eens op de snelkoppeling van de Verkenner rechts te klikken (eerst alle Verkenners sluiten), en \'[I]Uitvoeren als.... Administrator[/I]\' te kiezen ? En dan de instellingen nogmaals proberen.
Link naar reactie
[QUOTE=pietervz1;547292]\nik ga in ieder geval de eerder genoemde programmaatjes instaleren.\niemand nog een idee of defragmenteren ofzo nog zou helpen?[/QUOTE]\nMet [url=http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml]Treesize[/url] kan je ook snel een overzicht van mapgroottes krijgen.\n\nDefragmenteren zal bijna niks aan vrije ruimte opleveren.\nGa eerst maar eens op onderzoek uit naar je account.\n\nEn verder... heb je al een idee hoeveel schijfruimte er met systeemherstel wordt gebruikt ? Vaak vele GB na een paar maanden, en standaard maximaal 12% van de totale ruimte van het station.
Link naar reactie
nog even over systeemherstel, wow, welke map is dat (apparte ééécht onzichtbare partitie)?\r\n\r\nbedankt voor treesize, zeer handig. \r\nrecycler is 1,3 gig \r\n\"FILES\" 2,6 met daarin hiberfil 1,9 en pagefile 0,6. -deze ken ik niet en er staat ook geen icoontje \r\ndocuments and setting met daarin niks onzichtbaars (pieter_2 3,5 lisette 1,2 etc.) in de map pieter _2\r\nwel 2,4 gig aan local settings!\r\nals opmerking over de D schijf, die bevat ook een map genaamd \"FILES\" die als enige Kick Ass bevat (die zie ik daarin gewoon als icoontje) , met windows verkenner zie ik deze gelijk als film (zo\'n VLC pionnetje)\r\n\r\nik dacht laat ik het maar even opsommen, dit waren alle grote onzichtbare mappen, iemand nog iets om deze veilig te verkleinen???
Link naar reactie
Dat is inderdaad héél fout. Software verwijderen doe je via Configuratiescherm > Software of -beter- via het programma Revo Uninstaller (onderste methode \"gevorderd\" en wachten tot de balkjes zijn volgelopen). \r\nHet beste is die foutief \"verwijderde\" software opnieuw te installeren en met Revo dan goed te verwijderen.
Link naar reactie
Wat heb je daar dan uitgehaald ? Gewoon mappen weggehaald ?\n\'[I]Configuratiescherm - [B]Software[/B][/I]\'.... daar moet je zijn (en alleen zijn) om geïnstalleerde software te verwijderen.\nGa daar eerst kijken of daar spul staat wat eigenlijk al gedé-installeerd had moeten zijn.\n\n[B]Hyberfil[/B] is het bestand wat achterblijft als je de PC in hybernation zet (de \'slaapstand\' voor XP), het heeft exact de grootte van het RAM geheugen, want de inhoud daarvan moet dan namelijk op harde schijf geschreven worden.\nHet bestand kan in principe weg, maar als je een laptop hebt die er gebruik van maakt, komt het natuurlijk vanzelf terug.\nKijk naar de datum om te zien wanneer je de computer voor het laatst in slaapstand gezet hebt, dan weet je ook of het snel terugkomt.\n\n[B]System Volume Information [/B]is de map voor systeemherstel, en Windows laat daar niet inkijken.\nWel kan je systeemherstel uitzetten, en/of minder ruimte geven.\nType %systemroot%\\system32\\restore\\rstrui.exe om systeemherstel te starten (XP), of start het vanuit je systeemwerkset.\nMaar, als je systeemherstel uit zet heb je geen herstelpunten meer, dus wees dan zeker dat je systeem goed werkt als je daarmee gaat proberen.\n\n[B]Recycler[/B] is je prullenbak.\nRechtsklik op de prullenbak op je bureaublad, dan kan je die van daaruit legen, maar ook hier even de waarschuwing: alles wat er in staat ben je dan min of meer kwijt.\n\n[B]pagefile[/B] moet je laten staan, dat is het wisselbestand voor virtueel geheugen.\n\n[B]Local Settings[/B] moet je ook laten, maar het feit dat deze zo groot is zou kunnen zijn omdat (als...) je programma\'s hebt geïnstalleerd en deze niet op de juiste wijze (via het software scherm) hebt verwijderd.\n\nOm sommige bovenstaande zaken (en meer) automatisch een keer op te ruimen ga je naar \'[I]schijfopruiming[/I]\'. Type dat woord maar in \'[I]Help en ondersteuning[/I]\'.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik verwijder alles wat ik gewoon geïnstaleerd heb met software verwijderen.\r\nNu ik weet dat reclyclers prullenbak is ga ik die (met toestemming) van mijn zus legen, toen ik haar documenten verwijderde wist ik niet dat ze daarin terecht kwamen...\r\nIk ga nu de temporary internet files van mezelf en de rest verwijderen met schijfopruiming, paar maanden geleden ook al gedaan maar bij mij alleen al is er al weer 1,5 gig opgehoopt wat ook verklaart waarom ik steeds minder ruimte kreeg zonder dingen te instaleren of downloaden.\r\n(lang leve TreeSize Free!)
Link naar reactie
Slaapstand ja, daarbij wordt bij XP altijd een hiberfil.sys aangemaakt in C:\\.\r\n(Het is dus hiberfil.sys, niet hyberfil.sys, mijn foutje)\r\nMaar je kan dat gewoon proberen hoor. Deleten, en zien of deze terugkomt. Maar daar benne we van overtuigd als je de slaapstand in XP gebruikt ;).\r\n\r\n\r\nPrullenbak legen doe je ook weer niet door de map te legen, maar met een rechtsklik op het icoontje op je bureaublad en voor \'[I]Prullenbak legen[/I]\' te kiezen.\r\n\r\nEen wat risicovol advies nog:\r\nals je een bestand hebt waarvan je [B]zeker[/B] weet dat je het niet in de prullenbak wilt laten zetten bij verwijdering, maar direct voor 99% weg, houdt dan shift vast op het moment dat je \'[I]OK[/I]\' voor verwijdering klikt. Je krijgt dan een ander boxje voor bevestiging.\r\nDe 1% kans op herstel van het bestand die nog over blijft na zo\'n handeling is dat beetje kans dat een undelete programma het nog op je schijf kan vinden. Het staat echter al op de lijst om overschreven te worden, dus dan moet je snel zijn mocht het een foute beslissing zijn geweest. Uit ervaring weet ik dat bij het gebruik van direct deleten met Shift er een moment komt dat je zo\'n fout maakt, en daarom is het zeer aan te raden om alvast zo\'n undelete programma geïnstalleerd te hebben (e.g. [url=http://www.pcinspector.de/default.htm][U]PC inspector File Recovery[/U][/url]) zodat je dat niet risicovol hoeft te doen als het fout is gegaan.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...