Ga naar inhoud

Netbook met slaapstand probleem.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo mede forumleden,\n\nIk ben nu ongeveer een week in het bezit van mijn Samsung N210 netbook.\nHet is mijn eerste netbook en ik ben er echt erg blij mee! \nDe eerste paar dagen heb ik geen enkele problemen ondervonden maar sinds enkele dagen heeft mijn netbook problemen met de slaapstand. Zodra ik mijn netbook dichtklap of hem handmatig op slaapstand zet (fn+escape) dan wordt het scherm donker maar blijven de lampjes (van processor, wifi etc) nog gewoon aan (computer blijft actief). Dan is het niet meer mogelijk om het scherm als het ware te activeren. Na enige tijd gaat de laptop vervolgens helemaal uit in plaats van in slaapstand te gaan. Zodra ik de netbook daarna opstart krijg ik elke keer de foutmelding dat windows foutief is afgesloten. Dit is natuurlijk een vervelend probleem aangezien ik mijn netbook vaak op slaapstand zet.\n\nWeten jullie hoe ik dit probleem kan oplossen? \nHet operating system dat ik gebruik is Windows 7 Starter.\n\nAlvast bedankt voor jullie hulp!\n\nGr Nerotje
Link naar reactie
Windows Vista/Windows 7? \nDan moet je weten dat de \'slaapstand\' in deze besturingssystemen niet hetzelfde is als de slaapstand van XP. Wat in XP nog stand-by was heet tegenwoordig \'slaapstand\' en wat ooit slaapstand was heet nu \'sluimerstand\'.\n\nEnfin, met de \'slaapstand\' in Vista/7 gaat de computer uit maar blijft er spanning op het moederbord en geheugen: het geheugen wordt actief onthouden en er wordt stroom gebruikt. Is de batterij leeg, dan valt de computer simpelweg uit.\nMet de \'sluimerstand\' wordt het geheugen naar de harde schijf weggeschreven en gaat de computer echt uit. Er wordt ook geen stroom meer verbruikt. Bij de volgende herstart wordt de harde schijf uitgelezen en weer terug gezet in het geheugen en je kunt weer verder waar je gebleven was.\n\nDus mogelijk wil je de slaapstand inruilen voor de sluimerstand en is daarmee je probleem opgelost.
Link naar reactie
@Foobar, bedankt voor je duidelijke reactie. Wat zou de reden kunnen zijn dat de slaapstand niet goed werkt bij mijn netbook? Is dat een softwarematig of een hardware probleem?\n\nWat betreft je oplossing, dat klinkt prima maar daarmee kan ik meteen mijn tweede probleem noemen. Als ik naar de Power Options ga en daar de power and sleep buttons and lid settings probeer te wijzigen dan lukt dat niet. Ik kan uberhaupt niet de settings aanpassen en zodra ik dan \"change settings that are currently unavailable\" dan krijg ik vervolgens de foutmelding dat \"Your power plan information isn\'t available. Acces is denied.\" Weet jij hoe ik dit probleem kan oplossen?\n\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
Open eens een opdrachtprompt (toets [b]cmd[/b] in het zoekveld van het startmenu en bevestig met ctrl+shift+enter).\nToets daar [b]powercfg -h on[/b] en bevestig met enter.\n\nKijk dan of je de instellingen voor slaapstand wel kunt wijzigen. Zo niet, terugkeren naar dat opdrachpromt en toets [b]powercfg -a[/b] gevolgd door enter. Plaats wat daar staat eens hier in een bericht. Je kunt tekst in een opdrachprompt kopieren door er met rechts in te klikken. Sleep dan een vak om de tekst die je wilt kopieren en druk op enter om deze daadwerkelijk te kopieren. Dan via de gebruikelijke weg plakken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...