Ga naar inhoud

16 bits software op win7 64 bits


Anoniem2

Aanbevolen berichten

De FAQman stelt in [url=http://www.computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=207575]zijn antwoord[/url] dat het mogelijk is om 16-bits software op een 64-bits Win7 uit te voeren door Win95-compatibiliteit voor het programma in te schakelen.\r\n\r\nIk heb echter altijd begrepen dan 64 bits Windows geen 16 bits programma\'s kan uitvoeren. Punt. Maar hoe zit het nu? Als de FAQman nu al onzin begint te verkopen moet ik toch echt overwegen om m\'n abonnement te beëindigen...\r\n\r\nWat ik altijd heb gedacht:\r\n32 bits windows kan 32 bits en 16 bits software uitvoeren;\r\n64 bits windows kan 64 bits en 32 bits software uitvoeren.
Link naar reactie
Gelijk heb je FooBar, als ik Google, bericht na bericht geeft aan, (ook MS medewerkers) dat onder een 64bit Windows systeem (XP, Vista, of 7) er geen support (ook geen mogelijkheid) is voor 16bit applicaties.\n\nOplossingen zijn b.v. virtuele machines, dual boot met een 32bit versie, of... de \'[url=http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx][I][U]Virtual XP Mode[/U][/I][/url]\' op Windows 7 64bit, maar daarvoor moet je eerst je [url=http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=0ee2a17f-8538-4619-8d1c-05d27e11adb2&displaylang=en][U]hardware testen[/U][/url] om te zien of je hardware de mogelijkheden heeft om virtual XP (dat wordt dat een 32bit versie) te draaien.\n\nDe oplossing van de FAQ-man geldt volgens mij voor 32bit versies.
Link naar reactie
Klopt, die had ik ook al gezien. Ondersteuning voor oudere software (dus 16 bits onder 32 en 64 bits Windows en 32 onder 64 bits Windows) gaat via Windows-on-Windows, een soort emulatielaag (die zie je dan ook soms in je taakbeheer staan, als WOW32). In 32-bits Windows versies wordt WOW16 geleverd, om 16 bits programma\'s onder een 32 bits OS te kunnen draaien. Onder 64 bitters wordt WOW32 gebruikt. WOW16 zit daar echter niet meer in.\n\nAls aanvulling op de door erikdenhouter genoemde opties kun je ook nog DOSBox proberen. Dit zal niet in alle gevallen een oplossing zijn maar het werkt vaak prima en heeft geen last van (ontbrekende) hardwareondersteuning.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;546018]Als aanvulling op de door erikdenhouter genoemde opties kun je ook nog DOSBox proberen.[/QUOTE]\nDit had ik eigenlijk onder het kopje \'virtuele\' mogelijkheden.\nNadeel schijnt te zijn, door oude DOS gebruikers geïnsinueerd, dat het de snelheid mist van een oude PC :p\n\nEn de \'virtual XP mode\' werkt onder W7, dus wat moet je dan met Vista ? Weer een rede om Vista over te slaan ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...