Ga naar inhoud

Hulp bij virus in PC


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nWie wil of kan mij helpen. Ik heb redelijk verstand van computers maar niet heeeeelll veeel.\r\n\r\nIk heb Windows Vista op mijn PC. Mijn neefje heeft gisteren dingen gedaan op internet (wat weet ik niet) Mijn windows doctor ofzo + AVG geeft 32 Trojans, virussen etc aan. Mijn beveiliging geeft toegang wordt geweigerd. PC steeds slomer ik ben de wanhoop nabij. Kan bijna niets meer omdat hij zoooo sloom is. Ook geeft hij aan dat er een hacker probeert toegang te verschaffen tot mijn PC vanuit Duitsland ofzo... Ik wil mijn PC formatteren maar heb geen CD. Nu krijg ik binnenkort een CD van Vista of Windows 7. Kan ik mijn PC formateren? want ik hoor ook geluiden dat dit niet kan omdat je daarvoor XP moet hebben ofzo... wie kan mij helpen?\r\n\r\nGr RIcardo
Link naar reactie
Je bent vermoedelijk slachtoffer geworden van een heel gemeen programmaatje. Het is niet precies een virus.\nHet is eigenlijk een agressieve verkoper van een zogenaamd antivirus programma dat wil dat je dat gaat kopen. Doe dat niet. De kans bestaat dat ze je betaal gegevens jatten. \nAls je een naam hebt van het ding wat je plaagt is er misschien een herstel optie te vinden.\nAnders. Voor een Vista PC heb je een Vista DVD nodig en het 5x5 nummer van de sticker op je pc. \nJe moet opstarten vanaf de DVD (In je bios instellen) en Vista doet dan bijna de rest. \nJe bent dan wel al je data kwijt. \nDat kan je wel redden, door van een opstartbare cd op te starten en het dan naar een externe hd te kopieren. \n\nNa de installatie van Vista moet je de drivers van je hardware nog ophalen bij de fabrikant van pc of moederbord en deze installeren. Tenzij je daarvan een cd bij de pc hebt gekregen, bij aankoop.\n\nHeb je een merk pc van bijvoorbeeld Acer/HP lees dan even de handleiding van de pc, bij het onderdeel \"recovery\". vaak kan je die pc\'s terug zetten naar fabrieks instellingen door een functietoets in te drukken bij het opstarten.\n\nNiek
Link naar reactie
Daar : [url]http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00845469.pdf[/url]\nLees ik dan dat je helemaal geen dvd hoeft te lenen en zelfs geen sticker hoeft op te zoeken.\n\nSysteemherstel starten bij opstarten van het\nsysteem\n1 Schakel de computer uit. Houd indien nodig de aan/uit-knop ingedrukt tot de\ncomputer wordt uitgeschakeld.\n2 Verwijder de HP Personal Media Drive indien uw computer deze bevat. Ontkoppel\nalle randapparatuur van de computer behalve de monitor, het toetsenbord en de\nmuis.\n3 Druk op de aan/uit-knop om de computer in te schakelen.\n4 Ga tijdens het opstarten als volgt te werk om het programma Recovery Manager te\nopenen:\nWanneer het blauwe scherm met het logo HP Invent verschijnt, drukt u op F11 op het\ntoetsenbord. (U hebt slechts enkele seconden de tijd om op F11 te drukken voordat de\nnormale opstartprocedure wordt voortgezet.)\n5 Recovery manager wordt nu gestart. Wacht totdat de instructies op het scherm\nverschijnen en volg deze.\n6 Voltooi de opstartprocedure en het registratieproces en wacht tot u het bureaublad\nziet. Schakel dan de computer uit, sluit alle randapparatuur opnieuw aan en zet de\ncomputer weer aan.\n\n[B]OPMERKING: Systeemherstel zal alle gegevens of programma\'s verwijderen die u\nna de aankoop hebt gemaakt of geïnstalleerd. Maak een kopie van de gegevens die\nu wilt bewaren op een verwijderbare schijf.[/B]\n\nNiek
Link naar reactie
  • 1 maand later...
He die ricardo!\r\n\r\nWat jouw neefje volgens mij heeft gedownload is een virus! \r\nDat is mij ook een keer gebeurd. Kreeg een popup terwijl ik aan het browsen wat en even niet op gelet en ik had een programmatje geinstalleerd dat zich voor doet als een anti-virus.\r\nVolgens kon ik niks meer doen met mijn machine. Dat anti-virus programma vertelde me dat ik eerst de virussen moest oplossen. \r\nBen toen wat gaan zoeken en kwam er achter dat dat ransomware heet.\r\nHier vind je daar meer info over: [URL=\"http://www.pc-sneller-maken.nl/uitleg/wat-is-ransomware/\"]Wat is ransomware[/URL]\r\nIk heb het opgelost door mijn pc opnieuw te instaleren beter alles uitroeien!\r\n\r\nIk hoop dat je wat aan de info hebt, ik wens je sucess toe!
Link naar reactie
  • 5 weken later...
Als het nog kan, kun je het beste met systeemherstel, gewoon onderin intikken bij de start-knop en dan de link volgen, je pc terugzetten. Ik ken inmiddels 2-3 mensen die dit probleem hebben gehad.\nAls het hersteld is, ben je géén gegevens kwijt.\nZet er daarna een betere virusscanner op, een goede is AVG bv. Microsoft Essentials is ook goed en ook gratis. \nSucces!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...