Ga naar inhoud

Zwart beeld en kom ook niet in veilige modus


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Allereerst ik ben een complete digibeet, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!\r\n\r\nSinds vanochtend krijg ik tijdens het opstarten van mijn PC (windows XP) een zwart scherm. Ik kom niet eens bij het windows welkomsscherm. \r\n\r\nIn het zwarte scherm staat aan de linkerkant een klein wit stipje te knipperen. Er komt wel steeds een \'resolution notice\' in beeld, dat het scherm beter werkt op een andere resolutie, maar het vreemde is dat ik daar niets aan veranderd heb.\r\n\r\nIk wilde proberen om de resolutie te veranderen, maar ik kom niet in de veilige modus. Ik heb alles geprobeerd wat ik op internet heb kunnen vinden (F2,F5,F8,F11,F12), maar niets lijkt te werken.\r\n\r\nIk weet echt niet wat ik moet doen!!!
Link naar reactie
Poeh poeh.. snelle conclusies Jeroen. \nBovendien heeft TS F2 al geprobeerd. \nVraag aan TS: Als je opstart heb je dan wel even een zwartbeeld met letters (bios beeld)\nSoms kan je wel met F1 of DEL in het bios komen. Herhaald indrukken direct bij het opstarten van de pc.\nAls dat lukt, zoek je naar \"Bootsequece\" of \"opstart volgorde\" Je zet daar de CD/DVD bovenaan. \n\nJe plaatst de cd van XP en start daar vanaf op. Als je dan bewust kiest kan je ergens voor herstel van Windows kiezen.\n\nPas op: Kies niet voor formateren, want dan ben je al je gegevens kwijt en dat is misschien niet nodig.\n\nZoals je het nu omschrijft kan het een videokaart probleem zijn, een harde schijf probleem, of een moederbord probleem. (dat laatste als je helemaal geen letters in het begin in beeld krijgt.)\n\nNiek
Link naar reactie
De veilige modus zou toch kunnen lukken als het BIOS beeld (de eerste 1 of twee beelden direct na aanzetten) wel te zien is.\r\nJe moet daarvoor toch met F8 naar het opstartmenu van Windows, maar die F8 toets heeft een heel klein moment om in te drukken, niet meer dan twee seconden. Om dat \'momentje\' te vinden druk je vanaf het moment van aanzetten van de PC de F8 knop snel 1x per sec in, net zo lang tot het lukt in dat opstartmenu te komen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
als ik me p.c opstart dan zie ik alleen een foto......\r\n\r\nals ik me p.c opstart dan zie ik hem opstarten met veilige modus, maar dan raag ie welke ik wil een gebruiker of een administrator, bij beide geeft ie daarna een zwart scherm met alleen een veilige modus in alle hoekjes, maar ik wil weten wat er aan de hand is,\r\nme computer is heel erg belangrijk, maar hij gaf ook allemaal virussen de vorige keer, toen bleef ie maar scannen, en nu doet ie dit hoe kan dat?\r\n\r\ngroetjes Mandy
Link naar reactie
Niet makkelijk....Ik weet niet zo heel veel van virussen.\n\nJe schrijft dat de PC de vorige keer maar bleef scannen, en [I]daarna pas[/I] zit je met dit probleem ?\nEr is dan een kans dat de scanner welke je gebruikte iets (een bestand) in \'quarantaine\' heeft gezet (z.g. \'veilig opgesloten\') wat eigenlijk nodig was om de PC goed te laten werken.\n\nVertel eens welk programma(s) je gebruikt hebt om te scannen ? \nEn voordat je scande deed Windows het toen nog wel ?\nEn werkt de PC wel in veilige modus, kan je b.v. het Start-menu openen en een programma starten ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...