Ga naar inhoud

Hoe krijg ik internet op ms-dos


Anoniem2

Aanbevolen berichten

heey ik heb me rot gezocht en ik weet echt niet hoe ik internet op mijn ms-dos computer kan krijgen ik heb de internet driver gevonden van de netwerk kaart maar hoe moet ik vedder hoe kan ik het installeren ik heb geen setup.exe bij de internet driver moet ik iets appart installeren?\r\n\r\nik ben echt ten einderaad ik weet echt hoe ik vedder moet
Link naar reactie
maar ms-dok kan wel op internet hoor omdat ik het eerst in het echt meer gemaakt hebt maar dit is een oude computer waar ms-dos op staat een 386 DX 33 Mhz\n\nik wil er internet op hebben omdat dit een oude pc is en deze valt nog te gebruiken maar ik wil internet er op hij heeft het vroeger wel gedaan maar omdat de oude hdd stuk was heb ik een andeen er in gedaan maar nu weet ik het niet meer wat ik moet doen
Link naar reactie
[quote]Het \" internet\" waar MS-Dos vroeger verbinding mee kon maken was een zogenaamd bulletin board systeem dat puur uit tekst bestond en niet het internet dat we tegenwoordig kennen.[/quote]\r\nOp latere tijd niet, want toen kreeg je windows 3.11 en daar kon je inderdaad Mosaic mee gebruiken als browser en toen waren het toch al sites.\r\nBulletin boards zijn feitelijk de voorlopers geweest van internet en die liepen ook op MSdos maar daar meots met het een modem op het BBS inloggen, dat is toch echt een heel ander principe en ander systeem.\r\nAls je bedoeld dat internet in principe bedoeld was als verspreider van berichten en ook informatie, zoals een bulletin board dat feitelijk ook deed, dan is dat correct.\r\n\r\nOverigens kan men wel vergelijkingen trekken met onderdelen van de werkwijze en bijv. de mail. Maar oke ik raak off-topic.\r\n\r\nOude pc\'s zijn nog wel eens te gebruiken maar tegenwoordig krijg je al Pentium II of III voor nop als je even rond kijkt of vraagt. Dat is beter te gebruiken en dan met win 95 of 98 is dat toch echt fijner en beter dan met dos. En dat meen ik, ondanks dat ik zelf altijd een veel grotere voorstander was van dos dan van win 95.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...