Ga naar inhoud

XP Home Adiministrator account "verdwenen"


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Vanmorgen toen ik op de de pc van één van de kinderen het beeldscherm wilde aanpassen viel me op dat het Administrator account was verdwenen, terwijl het gisteravond nog op het aanmeldscherm stond..\n- Hij is niet echt weg, want als ik hem aanmaak krijg ik de meldig dat hij bestaat.\n- Zoonlief is eerlijk genoeg te zeggen dat hij iets doms heeft gedaan de open blik waarmee hij me aankeek zei me genoeg.\n- Het 2e proleem is dat ik het wachtwoord vergeten ben (de tand des tijds)\n- Aangezien hij 11 jaar is geworden moeten er een aantal kinderachtige spelletjes af die er onder het Administrator account geinstalleerd zijn.\n \nIk heb al met regedit zitten kijken onder hkey local\\ machine\\software\\mirosoft\\windows nt\\current version\\winlogin\\special accounts\\userlists zitten kijken.\nDaar moet hij bij staan , maar alles is versleuteld !\n \nDus gaane met spoed een oplossing in de vorm van een gratis recovery programma of een héél duidelijk voorbeeld wat ik handmatig kan/moet doen.\n \nBij voorbaat dank,\nm.vr.gr.,\nT. Reuzen
Link naar reactie
Wanneer je 2x alt-ctrl-del drukt zou je handmatig de gebruikersnaam in het scherm in moeten kunnen geven. Probleem is volgens mij dat je bij XP Home alleen in veilige modus/safe mode in kunt loggen als Administrator. Het wachtwoord wijzigen kun je proberen via Start > uitvoeren > [B]control userpasswords2[/B] > OK. Daar krijg je diverse opties om wachtwoorden aan te passen en om de wijze van aanmelden te wijzigen. Mogelijk dat dit alleen lukt als je ingelogd bent met een account met Administrators rechten.
Link naar reactie
Kijk daar eens even.: [url]http://www.windows-help-central.com/windows-wachtwoord-vergeten.html[/url]\n\nEr zijn overigens ook programma\'s beschikbaar waarmee je elk ww van elke account kunt wijzigen.\n\nAndere mogelijkheden: Als je zoon ook administrator is, kan je het wachtwoord van de administrator gewoon wijzigen.\n\nMaak anders een user Admin aan met dezelfde rechten als de administrator.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...