Ga naar inhoud

usb/Wifi probleem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn laptop met Windows XP met SP 3 met 3 usb 1.0 poorten geinstalleerd een Wireless Lan usb 2.0 adapter En Genius.\r\nWaarschijnlijk? doordat de adapter usb 2.0 is valt de verbinding constant weg ( knipperbol effect !)).\r\nIs hier een oplossing voor ?nieuwe hostcontroller installeren?\r\nOp mijn laptop is nu standaard geinstalleerd:\r\n2x Intel 82801 CA/CAM USB Universal Host Controller ( 1x 2482,1x 2484)\r\nKan iemand mij op weg helpen ?
Link naar reactie
Wat is de afstand tussen laptop en toegangspunt?\nZet om te testen de laptop eens direct naast het toegangspunt en kijk of de verbinding dan nog steeds wegvalt.\n\nToegegeven, usb 1.0 is niet bepaald geschikt voor draadloze netwerken, dus het zou best kunnen dat het daardoor al mis gaat.\nDie laptop heeft waarschijnlijk een uitbreidingspoort; het kan op zich geen kwaad om een usb 2.0 uitbreidingskaart te kopen.\n\nWat Genius verder is weet ik niet, maar als het software is die bij de adapter is geleverd moet je die maar eens verwijderen. Zorg dat alleen de driver is geinstalleerd en laat vervolgens Windows XP verbinding maken.
Link naar reactie
De afstand is slechts 4 ! meter.( bij ons in Frankrijk staat het modem niet ergens weggestopt, maar kan overal in huis bij een telefoonstopcontact gezet worden)\r\nVerbinding blijft wegvallen en ik heb alleen de drijver geinstalleerd.\r\nWat bedoel je met uitbreidingspoort / kaart.\r\nIs er geen software matige oplossing te bedenken of zie ik dit te simplistisch ?
Link naar reactie
4 meter met niks ertussen? Dat zou goed genoeg moeten zijn. Als er een betonnen muur tussen zit dan die graag even weghalen.\n\nWat ik met uitbreidingskaart bedoel is zo\'n ding: [url]http://www.pixmania.nl/nl/nl/625119/art/advance/pcmcia-kaart-met-4-usb-2.html[/url]\nIk weet natuurlijk niet of specifiek die kaart in je laptop past, want er zijn verschillende vormen.\n\nSoftware-oplossing is er in dit geval denk ik niet, omdat naar mijn idee in dit geval de hardware faalt.\n\nEDIT: ik heb verder verzocht om je topic naar de XP-categorie te verplaatsen, want het heeft natuurlijk niet zo veel met Windows 95/98/ME te maken natuurlijk. Dus als je het kwijt bent hier even kijken: [url]http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=118[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=troef;544613]Ik heb op mijn laptop met Windows XP met SP 3 met 3 usb 1.0 poorten geinstalleerd een Wireless Lan usb 2.0 adapter En Genius.\nWaarschijnlijk? doordat de adapter usb 2.0 is valt de verbinding constant weg ( knipperbol effect !)).[/QUOTE]\nVerklaar knipperboleffect ?\nKan je een regelmaat vinden waarmee de verbinding wegvalt, m.a.w. is die tijd misschien telkens hetzelfde als je een paar keer na elkaar meet na opnieuw verbinden ?\n\nUSB 1.0 ( = meestal 1.1 ?) is wel langzaam, maar met een troughput van 12 Mb/s snel genoeg voor veel niet te snelle netwerken. OK, een bottleneck voor snellere, dat is waar, maar het zou wel moeten blijven werken toch ?
Link naar reactie
Wonder boven wonder werkt sinds vanavond de wifi verbinding op eens wel goed. Waarschijnlijk komt het omdat ik een XP versie uit 2002 geinstalleerd had en er inmiddels zo\'n 80 ! updates binnen gekomen zijn.\r\nHet zou wel fijn zijn als ik de kaart van FooBar nog aan de praat zou kunnen krijgen om zo over een paar snelle usb 2 poorten te beschikken.
Link naar reactie
Alle service packs ( 1 t/m 3) staan er inmiddels op.\r\nWat betreft de stroom: geeft de laptop dat dan niet ?\r\nGelukkig gaat het nu alleen nog maar om het kunnen installeren van de USB 2\r\nkaart, weliswaar niet meer nodig voor het WIFI gebeuren,maar wel makkelijk om 4 snelle poorten 2.0 te hebben. Maar dat is niet meer van \"levensbelang\"!
Link naar reactie
Alle service packs staan er op !\r\nGelukkig heb ik usb 2 niet meer nodig voor het wifi gebeuren, want het werkt sinds gisteren avond nog steeds prima met usb 1, maar zou het wel makkelijk zijn als ik de kaart kan installeren om zo over 4 usb 2 poorten te beschikken.\r\nMisschien heeft iemand nog een oplossing voor het installatieprobleem ?
Link naar reactie
Ik zal de stroom nog even uitleggen: een laptop kan zo (denk ik) veel te veel stroom geven aan bv. je muis. Maar dat doet ie niet (hopen we dan), en bij usb 1.0 is de stroom gewoon iets zwakker dan bij 2.0. Pak je bv. een webcam (die trekt veel stroom) met 2.0 en doe je die in een 1.0 dan heb je kans dat ie het niet goed doet door te weinig stroom. Je kunt het zien als een kind dat veel eetlust heeft (de wifi) en zijn moeder die hem geen eten geeft (de laptop / pc met usb 1). USB 1.0 is gemaakt voor apparaten die slechter zijn (goh?).\n\nHope this helps\nW-de-beste.
Link naar reactie
Service packs 1,2 en 3 staan/stonden er al op. Misschien zit het probleem toch in de stroom sfeer, want het probleem is weer terug !!!? \r\nAls ik de computer opstart duurt het een paar minuten voordat de Wifi verbinding aktief wordt. Gebruik ik de laptop niet dan blijft hij ook werken ,maar op het moment dat ik er iets mee ga doen bv. mails binnen halen dan vertikt hij het weer !\r\nVragen:\r\n- hoe is dit op te lossen\r\n -is er nog iets te doen aan het installatie probleem van de USB 2 kaart ?\r\n- zou het op te lossen door er een ander besturingssysteem zoals Windows 7 voor netbooks op te zetten ?
Link naar reactie
Stroom zou geen probleem mogen zijn.\nDe specificatieverschillen tussen USB 1, 2, en 3 zijn o.a. snelheid, en leverbare stroom, d.w.z. dat het apparaat wat je er op aansluit iets meer stroom \'mag\' vragen, niet dat eenzelfde aangesloten apparaat (de muis b.v.) meer stroom krijgt met een andere versie poort..\nStroomvraag wordt dus door het apparaat bepaald, niet door de poort. Poort is alleen gebonden aan een maximum wat het kan leveren, wat dus meer is naar mate de USB versie nieuwer is. En ik dacht zelfs dat de maximale stroom wat USB 1 of 2 kan leveren gelijk is (500 mA), maar dat alleen USB 3 meer kan leveren (900 mA)\n\nTheoretische snelheden zijn wel sterker verschillend:\nUSB1,0 ---1,5 Mbit/s\nUSB1,1 --- 12 Mbit/s\nUSB2,0 --- 480 Mbit/s\nUSB3,0 --- 4 Gbit/s\n\nEn voor die kaart.... Heb je een laatste driver op de site van de fabrikant gezocht ?
Link naar reactie
Ik ben de kaart van FooBar nog maar eens een paar keer aan het installeren geweest, maar krijg nu steeds de mededeling ( in mijn eigen woorden) :\r\n\" de kaart is niet in de laptop geschoven en het installatieproces wordt nu afgebroken\" en dit terwijl ik dit natuurlijk wel steeds doe ! Of te wel de laptop wil de kaart niet herkennen?\r\nIs hier nog iets aan te doen, want die kaart heb ik natuurlijk niet voor niets gekocht .
Link naar reactie
[QUOTE=troef;545328]Is hier nog iets aan te doen, want die kaart heb ik natuurlijk niet voor niets gekocht .[/QUOTE]\r\n\r\nJe hebt jezelf overtuigd dat genoemde kaart geschikt is voor jouw laptop? Want mijn link was alleen als voorbeeld bedoeld; ik heb er daarom ook toen bij gezet dat deze mogelijk niet geschikt is voor jouw laptop...\r\n\r\nDus laten we daar maar eens naar kijken. Zou je merk en type laptop willen noemen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...