Ga naar inhoud

langzame laptop


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,\r\n\r\nmijn laptop is erg langzaam bij grafisch spellen zoals farmville. Het laden gaat erg langzaam en dat behoudt zelfs de muis ervan om normaal te bewegen. \r\n\r\nIk heb geen idee wat er aan te doen is want ik weet vrij weinig van de binnenkant van een pc. \r\n\r\nHierbij, waarschijnlijk, wat nuttige info:\r\nHP 530 notebook\r\nProcessor: Intel(R) Celeron(R) M CPU 520 @ 1,60GHz, 1,60 GHz\r\nGeheugen: 1015 mb\r\n32-bits besturingssysteem\r\nVideokaart: Mobile Intel(R) 945 Express Chipset Family (256mb)\r\nChiptype: Intel(R) GMA 950\r\n\r\nDe laptop is zo\'n anderhalve maand geleden teruggezet met de recovery cd\'s maar daarvóór was ie ook al langzaam. \r\n\r\nBen op zoek geweest naar antwoorden en heb gelezen dat er eventueel drivers geupdate moeten worden of de harde schijf defragmenteren. (Defragmenteren duurt nu al meer dan 2 uur)\r\n\r\nIk ben via \'\'Everest -> video kaart -> besturingssoftware downloaden\'\' op de site van intel gekomen en daar waarschijnlijk de juiste driver gevonden. Bij poging tot installeren kreeg ik de melding: \'\'deze computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van de software\'\' Tja, wat zijn de minimale vereisten dan?\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij kan helpen! Ik zie graag de berichten verschijnen
Link naar reactie
Zorg in ieder geval dat je de laatste versie van Adobe Flash hebt geinstalleerd. Dat is momenteel 10.1.85.3.\n\nEn verder kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat grafische games niet zo lekker werken op die computer. Wat er in die computer zit is geschikt voor internetten, tekstverwerken en dat soort zaken, maar bij grafisch gebeuren houdt \'t al snel op.\n\nMet deze tool kun je controleren of je de nieuwste driver hebt voor je grafische chip: [url]http://www.intel.com/support/graphics/detect.htm[/url]
Link naar reactie
Adobe heb ik up-to-date erop staan.\n\nIk krijg dit bericht als ik zoek naar de versie op de intel site:\n\nProduct Detected : Mobile Intel® 945 Express Chipset Family\nCurrent Driver Installed: 7.14.0010.1322\nA customized computer manufacturer driver is installed on your computer. The Intel Driver Update Utility is not able to update the driver. Installing a generic Intel driver instead of the customized computer manufacturer driver may cause technical issues. Contact your computer manufacturer for the latest driver for your computer. \n\nIk weet niet wat het bovenstaande is, maar ik heb deze laptop gekregen van een kennis van ons die onze computers bijhoudt. Ik was op zoek naar een laptop en hij had toevallig deze bij zich. Heb nooit geweten dat er verschillen in laptops zitten, anders zocht ik wel naar eentje met goede grafische vermogens. \n\nZijn hier dingen aan te doen? Dat ie wel goed gaat draaien? Nouja goed.. goed genoeg voor grafisch spellen..
Link naar reactie
Op de onderzijde van de laptop staan wat nummers. Vul die op deze: [url]http://welcome.hp.com/country/nl/nl/support.html[/url] site in en je vindt de juiste drivers voor jou laptop.\n\nDat is jou [I]Contact your computer manufacturer[/I] namelijk.\n\nVerder kan ik je adviseren om een schijfcontrole uit te voeren (alle vinkjes aanvinken en opnieuw opstarten) Zeker als hij al 2 uur bezig is met defragmentatie.\nDe resultaten van de controle kan je uitlezen in de logboeken.\nLogboeken: Rechtsklik op Deze Computer en kies Beheren. \n\nEr is zo wie zo een onjuiste driver voor de chipset geinstalleerd.\n\nNiek
Link naar reactie
Oke, ik heb de codes ingevoerd en een hele reeks met drivers gevonden. \n\n[URL=\"http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=nl&prodNameId=3375995&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3375953&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=2094#11360\"]http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=nl&prodNameId=3375995&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3375953&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=2094#11360[/URL]\n\nIk neem aan dat na het klikken op \'download\' mijn huidige versie geupdate wordt. Alleen gebeurde dit niet als ik de grafische driver downloadde. De huidige versie is hetzelfde als de versie die ik installeerde. Versie 8.3.1.1009\n\nAls ik schijfcontrole van C wil doen krijg ik de melding: \'\'kan niet worden uitgevoerd als de schijf in gebruik is. Wilt u dit doen bij de eerstvolgende keer dat de computer opstart? Maak planning\'\' Dan klik ik op maak planning en dan gebeurt er niks... Ook niet als ik de computer opnieuw opstart
Link naar reactie
[QUOTE=Minii;544534]Oke, ik heb de codes ingevoerd en een hele reeks met drivers gevonden. \r\n\r\nAls ik schijfcontrole van C wil doen krijg ik de melding: \'\'kan niet worden uitgevoerd als de schijf in gebruik is. Wilt u dit doen bij de eerstvolgende keer dat de computer opstart? Maak planning\'\' Dan klik ik op maak planning en dan gebeurt er niks... Ook niet als ik de computer opnieuw opstart[/QUOTE]\r\n\r\nAls je op download klikt, wordt het bestand gedownload naar een locatie op je harddisk. (Die wordt aangegeven) Bij Firefix is dat standaard het bureaublad dacht ik. Bij Internet Explorer kan je zelf kiezen. Daarna ga je naar die locatie en door dubbelklikken (en nog een aantal klikken op OK en ACCEPT op het bestand installeer je de driver pas.\r\n\r\nDie schijfcontrole is vreemd en geeft al een probleem aan. Probeer het nogmaals. Het is normaal dat de laptop aangeeft dat er opnieuw moet worden opgestart. Na de opstart zou deze de schijfcontrole moeten uitvoeren.\r\nProbeer anders eerst eens met 1 vinkje de controle uit te voeren. Ik dacht dat dat kon zonder op starten. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Ik heb het gedownloadde bestand nog eens geInstalleerd, uitgevoerd, en het is echt dezelfde versie als er al op stond. Geeft aan het einde van de installatie aan dat de installatie is voltooid. \n\nTot mijn verbazing heeft de laptop net een tijdje een schijfcontrole uitgevoerd. De resultaten in het logboek zeggen mij helemaal niks. Ze te zien is het een behoorlijke reeks met \'informatie, fouten en waarschuwingen\'.
Link naar reactie
[QUOTE=Minii;544592]\r\nTot mijn verbazing heeft de laptop net een tijdje een schijfcontrole uitgevoerd. De resultaten in het logboek zeggen mij helemaal niks. Ze te zien is het een behoorlijke reeks met \'informatie, fouten en waarschuwingen\'.[/QUOTE]\r\n\r\nOke in 1 van de logboeken zou je kunnen zoeken naar iets van \"winlogon\" op de tijd dat de schijf controle klaar was. \r\nJe kunt overigens dubbelklikken op zo\'n regel en dan krijg je meer informatie over de melding. \r\nMet de pijltjes die je rechts op het schermpje ziet, kan je dan naar de melding eronder of erboven.\r\n\r\nDe resultaten van de schijf controle kan je dan selecteren, copieeren en hier plakken als je wilt.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Ik heb de snelle scan gedaan en daar kwam niks uit. \n\nIk weet niet precies wat je bedoelt Niek. \nWat ik denk:\nIk klik op winlogon onderin het logboek Toepassingen. Daar staat achter 6000 gebeurtenis-id. Dan klik ik rechts op kopieeren en dan zie ik 2 opties : details als tekst kopieeren en tabel kopieeren. \nBedoel je dat?\n\nIk zie ook een logboek met Windows/winlogon/operational maar daar staat niks in.
Link naar reactie
Misschien kun je hier wat mee :\r\n\r\nFarmville Enhancements\r\n\r\n\"Speed and graphics of Farmville is often something players want to increase. As of right now, there is a Farmville Graphics setting which can enhance graphics or lower your graphics to make it speed up, whichever your prefer. This setting can be adjusted in the upper left hand corner of the screen when playing Farmville. The icon looks like an eye. Simply click on it to turn it off or on. Adjust it to which setting makes the game run or look better to you.\r\n\r\nZie : [url]http://www.brighthub.com/video-games/social/articles/84006.aspx[/url]
Link naar reactie
De schijf controle even uitvoeren (op schijf C:) waarbij je beide vinkjes aanvinkt en OK geeft. Daarna opnieuw opstarten. Trek er een uurtje ruim, voor uit. Hij maakt 5 stappen, waarvan 4 en 5 het langst duren. Tegen het eind geeft hij even een overzicht in beeld, wat hij heeft aangetroffen. \nIk denk dat je dan wel iets in de logboeken terug vindt.\nIk weet niet meer hoeveel logboeken er waren in xp, ik dacht 3. Vermoedelijk moet je in \"toepassing\" zijn of in \"systeem\". Kijk op het tijdstip (ongeveer) waarop de schijf controle klaar was en de laptop opnieuw opstartte. Daar moet ergens een logje staan met wat er gecontroleerd is en wat er gevonden is aan eventuele gebreken.\n \n\nNiek
Link naar reactie
Logboeknaam: Application\r\nBron: Microsoft-Windows-Winlogon\r\nDatum: 18-10-2010 9:15:07\r\nGebeurtenis-id:6000\r\nTaakcategorie: Geen\r\nNiveau: Informatie\r\nTrefwoorden: Klassiek\r\nGebruiker: n.v.t.\r\nComputer: PC_van_Astrid\r\nBeschrijving:\r\nDe kennisgevingssubscriber van winlogon was niet beschikbaar om een kennisgevingsgebeurtenis te verwerken.\r\nGebeurtenis-XML:\r\n\r\n \r\n \r\n 6000\r\n 0\r\n 4\r\n 0\r\n 0\r\n 0x80000000000000\r\n \r\n 9432\r\n \r\n \r\n Application\r\n PC_van_Astrid\r\n \r\n \r\n \r\n SessionEnv\r\n D9060000\r\n \r\n\r\n\r\n\r\n\r\nDit \'winlogon\' heb ik gevonden bij logboek \'toepassing\'. Weet niet of dit klopt?\r\n\r\nRicky: Bedankt voor de tip. Ik zal het onthouden voor als het toch nodig is
Link naar reactie
Minii\n\nJe moet er eentje zoeken die begint met iets van:\n\nWindows heeft een schijf controle uitgevoerd op ......\nGecontroleerd 72467463 bytes (ofzo)\nen zo nog een stuk of 15 regels met 1 ertussen met (hopelijk) :\n0 beschadigde bytes.\n\nI.v.m. de adviezen van anderen over extra scans met antivirus software: Welk antivirus programma gebruik je op de laptop en geeft dat ongewone meldingen?\nDus nog even doorzoeken in de logboeken.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=ricky1;544687]Het zou nú toch al een oplossing kunnen zijn ? :o[/QUOTE]\n\nJa maar ik wil eerst kijken of ik het kan oplossen met het verbeteren van mijn laptop, dan dat ik iets voor 1 spel installeer\n\nIk gebruik Microsoft Security Essentials. Volgens de scan is alles in orde. \nIk zal even verder zoeken in de logboeken
Link naar reactie
O sorry, ben weer te druk met van alles en nog wat...\r\n\r\nIk kan dus niet het gene vinden wat ik moet vinden. Ik denk er dus over om nog maar eens een schijfcontrole te gaan doen en dan eens kijken of er na de controle nog iets tevoorschijn komt. Maar dat moet ik morgen dan maar doen. \r\n\r\nIn de bijlage heb ik een print screen van het logboek Toepassing gemaakt. Hiermee kom ik dus niet verder...Datum van de scan was de 18e dus dit is weer wat er vandaag is gebeurd.. neem ik aan.\r\n\r\nMaar misschien dat je zo kan zien wat ik aan moet klikken?
Link naar reactie
Geeft niks hoor, maar je reageerde daarvoor telkens zo snel en nu even niet. \nIk heb nog even gezocht. De gegevens van de schijfcontrole moeten echt in het logboek \"toepassingen\" staan, onder de naam \"winlogon\" en dan op datum en tijd van einde schijfcorntrole.\n\nIk zie in de bijlage het juiste logboek geopend. Na een schijfcontrole ga je naar dat logboek en zoekt ongeveer de juiste tijd. Het log is GEEN foutmelding, maar een gewone melding. \nOverigens als je dubbelklikt met links op zo\'n regel, opent zich een schermpje met meer info over de bewuste melding van de (in het geval van de bijlage) bovenste regel (met de datum en tijd: 20-10-2010 20:28:22).\nMaar inderdaad het laatste stukje van de controle even in de gaten houden kan ook. Het verschijnt 2 keer in beeld dan. Eén keer als de controle klaar is en nog een keer terwijl de laptop weer opstart.\n\nNiek
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...