Ga naar inhoud

CPU wordt te warm!


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Niet alleen zijn de 4 cores heet, ook je CPU fan is nooit onder de 2900 toeren gekomen, en 3000 toeren is maximum dat deze kan. Dat ding wil maar maximaal koelen, want de temperatuur van de CPU wil niet lager.\nLijkt inderdaad een koelblok of pasta wat niet OK zit.\n\nDat kan je nog extra testen door bij grote stress (cores bijna 100 graden zo te zien) even te voelen of het koelblok van de CPU nog aan te raken is, want als deze lauw-warm blijft wil dat gewoon zeggen dat de warmte uit de CPU niet overgebracht wordt.\n\n[QUOTE=ricky1;544343]Misschien geeft dit programma nog meer informatie , ook vanwege : \n\"Added support for Fintek F71889ED super I/O chips\" :\n[/QUOTE]\nBest idee, want ik zie dat alle spanningen ook aan de hoge kant zijn. \nEven checken dus wat andere programma\'s zien.
Link naar reactie
Nu is het plaatje wel beter zichtbaar, maar de oude staat nog het forum horizontaal plat te trekken :rolleyes:\n\nEven ingelogd onder het bericht met het plaatje op \'[I]Edit[/I]\' klikken, (eventueel \'[I]Meer opties[/I]\'), \n\'[I]Beheer bijlagen[/I]\' starten (paperclipje), en \'[I]Verwijder[/I]\' achter je plaatje bij \'[I]Huidige bijlagen[/I]\' kiezen.\nEn dan tegelijk daarna de vermelding van het plaatje uit je tekst wissen. (Y)\n\nDan kan je die op dezelfde manier uploaden naar die site ?\n\n\n(En via \'[I]Edit[/I]\' kan je ook die twee overbodige berichten verwijderen.)
Link naar reactie
Hier het eerste draadje dat ik vond waar een paar mensen de temp van de i5 760 vergelijken, en \nallen hebben veel lagere temperaturen bij full stress. \nWat betreft die eerste meting dan, bij je tweede vraag ik mij af of de CPU wel gestressed was, want \nook de GPU ziet er bij de tweede test koud uit.\n[url]http://www.tomshardware.co.uk/forum/296059-13-tomshardware[/url]\n\nIk denk nog steeds dat de heatsink niet goed zit, en/of de koelpasta verkeerd, ook gezien de \nnog volle fanspeed voor de CPU.\n\nHier vond ik een stresstest:\n[url]http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=103[/url]\n( ! Aparte 32bit en 64bit versies)
Link naar reactie
Vanavond komt er iemand langs om de montage van cooler na te kijken. Mi is dit de oorzaak van het probleem.\r\n\r\nDe 2e test was inderdaad onder normale omstandigheden,maar als ik ook maar iets doe wat op een game lijkt stijgt de temp en stoptwindows er mee.\r\n\r\nIk laat nog even weten hoe het afloopt.Bedankt voor de info tot zover.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...