Ga naar inhoud

Zwart scherm na windows logo


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal\r\n\r\nIk heb een probleem met mijn laptop (het is een acer aspire 5920g). Een paar weken geleden was mijn gehele scherm zwart nadat ik hem had opgestart. Het backlight deed het ook niet. Nu heeft een vriend van mij hiernaar gekeken en kwam tot de conclusie dat mijn videokaart (geforce 8600mgt) het niet meer deed, want toen hij deze eruithaalde en mijn laptop aan deed gaf mijn scherm wel licht van de backlight. \r\nIk heb een nieuwe kaart gekocht en deze erin gedaan (ati HD 3650 MXM, was volgens een internetsite de vervanger van de geforce).\r\nToen ik deze erin had gedaan startte mijn laptop gewoon op, totdat ik bij het windows 7 opstartscherm/logo kwam. Na ongeveer 5 sec ging mijn gehele beeldscherm op zwart. Er is ook geen licht meer van de backlight, hij is helemaal donker.\r\nAls ik opstart vanaf de windows dvd en prbeer op te starten in veilige modus gaat elke keer na ongeveer 5 sec mijn beeldscherm op zwart.\r\n\r\nWeet iemand wat er aan de hand kan zijn? Is het windows, is mijn baclight misschien kappot.....\r\nDe laptop is nu ongeveer 3 jaar oud dus de acer garantie van maar 1 jaar heb ik niet meer.\r\n\r\nalvast bedankt,\r\nThomas van Heusden
Link naar reactie
Hey\r\n\r\nIk kan gewoon in de bios komen door op F2 te drukken als ik het acer opstart scherm zie. Maar ook als ik daarin ben dan gaat mijn scherm op zwart na ongeveer 5 tot 8 sec. En dat van de voltages weet ik niet, maar gebruik gewoon precies dezelfde adaptor die ik vanaf het begin al heb en die heeft nog nooit raar gedaan.
Link naar reactie
Hoe reageert het beeld, op een extern aangesloten monitor? Gaat dat ook na 5 sec. op zwart.\nIndien ja, dan is de oorzaak de videokaart.\nIndien nee, dan zal de oorzaak bij het scherm van je laptop liggen.\n\nMaar heeft je vriend wel koelpasta aangebracht, tussen de grafische kaart en de daarop aangebrachte koeler?\n\nWant het zou zomaar kunnen, dat deze anders te warm wordt en gewoon stopt na 5 seconden.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...