Ga naar inhoud

computer loopt vast tussen gebruikersaccount


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\n\r\nIk heb pas { 1 maand} een nieuwe laptop met windows 7 ASUS Deze loopt vast tijdens het overschakelen van de ene gebruiker naar de andere. ook met de windowsknop en L Zie alleen pijltje maar kan er verder niets mee.\r\nalleen de aan /uitknop werkt en daarna weeropstarten keuze menu. Wat te doen of moet hij gewoon terug naar de winkel. gr.M.
Link naar reactie
Dat zal een fout zijn in de Windows installatie lijkt me en dat zal niet onder de garantie vallen.\nIs alles normaal gegaan bij de eerste opstart? Geen foutmeldingen gehad?\nHeb je al recovery dvd\'s aangemaakt?\n\nMaak een backup op een externe schijf van mail, en gebruikers bestanden (Mijn docomenten) in de map gebruikers.\n\nVerwijder de 2e gebruiker (zorg dat je een account met admin rechten overhoudt). Start opnieuw op en maak het tweede account opnieuw aan.\nAls het dan niet is opgelost:\n\nAls je het aandurft: \n\nMet hulp van de recovery dvd\'s gewoon netjes opnieuw windows er op zetten (Je gaat dan terug naar de fabrieks instellingen zoals je hem kocht) en het probleem is normaal gesproken opgelost.\n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niek,\r\n\r\nIk heb 2 computers met windows 7 van mijn andere computer heb ik de cd van windows 7 een 32 bits deze staat op mijn desktop en een 64 bits. Kan ik deze windows schijf gebruiken dit is 64 bit op deze laptop gebruiken om opnieuw te installeren? nummer van deze windows staat onderop de laptop.\r\nAlvast bedankt voor je hulp.gr.M.
Link naar reactie
Als je even merk en type laptop vermeld, heb je vermoedelijk helemaal geen dvd nodig, maar kijken we even of en hoe je vanaf de herstel partitie kunt opstarten. Vaak moet je dan iets van ALT+F10 persen, als de pc opstart.\r\nHet voordeel is, dat dan ook alle juiste drivers worden geinstalleerd.\r\nNadeel: Je krijgt ook weer alle \"gratis\"ter beschikking gestelde rommel voor je kiezen van de pc fabrikant. Acer, Toshiba en PackardBell zijn wat dat laatste betreft koplopers.\r\n\r\nAls je vanaf de Win 7 dvd opstart heb je wel een mooie cleane Windows 7 installatie. Alleen daarna wel even op de website van pc fabrikant of moederbord, de juiste drivers ophalen en installeren, voor de hardware. \r\n\r\nBij Asus is recovery vanaf de recover partitie overigens vaak F9\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niek,\r\n\r\n\r\nIk heb uiteindelijk toch Windows 7 64 bit clean erop gezet. En natuurlijk loopt hij weer als een fluitje. Wel even werk maar dan heb je ook wat. Ik was metteen met begonnen en had je laatste opmerking gemist, waarvoor nu nog mijn dank, Ik heb nog niet de juiste drivers opgehaald moet dat altijd, Moet nog uitzoeken hoe dat moet. Hij doet het wel gewoon? gr.Marianne ( 69) maar heel leergierig op dit gebied!
Link naar reactie
Geweldig en het viel best mee he? :-)\r\nDie drivers: \r\nDat ligt eraan hoe je geinstalleerd hebt. Als je dat vanaf een recover dvd, of vanaf de harde schijf hebt gedaan, met fabrieks herstel, dan zijn de drivers normaal gesproken ook geinstalleerd.\r\nHeb je echter een \"externe\" dvd gebruikt en zelf het serial moeten invullen, vanaf de onderzijde van de laptop, dan zijn ze nog niet allemaal geinstalleerd.\r\n\r\nWindows 7 installeert zelf vaak al heel veel drivers hoor, maar voor een echt goede werking, zondar latere storingen en moeilijkheden, ga je naar de site van Asus ([url]www.asus.com[/url]) je kiest voor Nederland, dan \"ondersteuning\", daarna \"download\". Daar selecteer je je laptop en type en besturingsysteem en kan je de nodige drivers downloaden.\r\nJe plaatst die keurig in mapjes en installeert ze nadat je alles hebt.\r\nIk zou alleen de bios overslaan. De laptop is net nieuw, en dat is ook wat lastig te doen. \r\nMaar vooral de chipsetdriver en videodriver zijn belangrijk.\r\nIk hoor of het gelukt is.\r\n\r\nGroet Niek (60) :-)
Link naar reactie
Hoi Niek,\r\n\r\n\r\nIk heb precies gedaan wat je zei maar ik kom niet verder dan dit\r\n\r\n \r\n\r\n EMI en Veiligheid (5) \r\n\r\n\r\n BIOS (5) [BIOS History]\r\n\r\n\r\n ATK (5) \r\n\r\n\r\n AUDIO (1) \r\n\r\n\r\n VGA (1) \r\n\r\n\r\n LAN (1) \r\n\r\n\r\n Card Reader (1) \r\n\r\n\r\n TouchPad (1) \r\n\r\n\r\n Utilities (16) \r\n\r\n\r\n Draadloos (3) \r\n\r\n\r\n BlueTooth (1) \r\n\r\n\r\n Camera (2) \r\n\r\n\r\n Anderen (2) \r\n\r\n\r\n Handleiding (32) \r\n\r\n\r\n\r\nVerder weet ik niet wat en waar ik die drivers moet zoeken kan je me heklpen.? Laptop doet het nog steeds goed. gr.Marianne
Link naar reactie
Hoi Marianne:\nVoor die items zie je plusjes staan. Die klik je open en dan zie je de bestanden staan die je kunt downloaden. Bios heb je niets van nodig, als het ding goed draait. Utilities moet je even bekijken wat je wilt hebben.\nJe slaat de opgehaalde bestanden op in mapjes die je maakt in één map die \"drivers\" heet.\nVanuit daar installeer je ze. Je hebt niet alles nodig en dan is het even in de specificaties van jou laptop zoeken (boekje) bijvoorbeeld welke draadloze kaart je hebt (daar staan 3 drivers).\nHet kan dus even zoeken zijn. \n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niek,\r\n\r\nIk heb mijn videokaart kunnen updaten dat ging goed maar ik heb geen flauw idee wat een chipset is. Ik denk dat het het moederbord is of zo? Mijn videokaart heb ik gevonden via apparaatbeheer en daar stuurprogramma bijwerken gekozen Kan dit ook met de chipset, Of kan je me uitleggen wat het wel is ? Bij voorbaat dank gr.Marianne
Link naar reactie
Ik zie chipset niet bij de aangeboden \"drivergroepen\" staan in jou post 10. Je zal dus plusjes open moeten klikken en zoeken. \nDe chipset driver is inderdaad een stukje software voor een chip op het moederbord, die vaak voor een juiste communicatie zorgt tussen de diverse onderdelen op dat moederbord, of aangekoppelde apparaten. Als de chipset driver niet wordt aangeboden bij de drivers, dan zal Windows hem standaard meenemen en installeren.\nDe chipset kan soms via apparaatbeheer updaten. Maar zie je daar nog gele kruisjes of vraagtekens staan bij apparaatbeheer?\n\nAls je nou even meldt werk type Asus laptop je hebt, kijk ik even bij Asus of daar iets van een chipset driver tussen staat. \n\nNiek
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...