Ga naar inhoud

terug naar het begin


Aanbevolen berichten

Hoe kan ik de besturingsprogramma\'s, vista (legaal) en settings van mijn (moeders) laptop op een dvd zetten. Waarna ik de laptop wil formatteren. (De drivers heb ik -met dank aan een bericht van Rawit van jaren geleden- via Genius Mouse op een cd\'tje gezet).\r\n\r\nToelichting: zo\'n twee jaar geleden heb ik mijn moeder (van tegen de 80) een Acer laptop (TravelMate 5510) gegeven. In de tussentijd is het een puinhoop geworden op deze laptop. Er is bijna 30 GB geheugen in gebruik terwijl er geen document op staat. (wel een oeverloze hoeveelheid foutmeldingen). Wat ik nu wil doen is deze laptop opnieuw formatteren, en van voren af aan beginnen, maar... mijn moeder heeft met haar verhuizing een half jaar geleden \'al die computer rommel\' weg gedaan. Ik heb hierdoor de vista cd\'tje niet meer en ook geen handleiding. afijn ik probeer een recovery dvd te maken, waar alleen de \'basisbenodigdheden\' op staan: de besturingsprogramma, settings e.d. terug naar het begin dus. Het is een beginners vraag, ik weet het, maar ik ben het spoor even bijster. Ik heb het via Acer Empowering Tech. geprobeerd maar daar kan ik alleen een volledige recovery maken, en dan staat al die ongewenste rommel er weer op.\r\n[afgelopen zomer heb ik de 2 computers van mijn kinderen opnieuw geformatteerd, dat is allemaal geweldig gegaan, maar daar had ik de bijbehorende schijfjes nog van.]
Link naar reactie
Leen een dvd van Vista van een kennis. Met het serial achter op de laptop, kan je dan volkomen legaal Vista weer installeren. \r\nHet is vreemd dat je met Acer Emp. tech. alleen een \"volledige recovery\" kunt maken.\r\nNormaal bedoelen ze daar Windows basis en de drivers van de hardware, die alleen op de recovery partity staan.\r\nAnders noemen ze het een backup.\r\n\r\nOverigens lees ik dit in het Manual van de Travelmate bij Acer:\r\nTo start the recovery process:\r\n1 Restart the system.\r\n2 While the Acer logo is showing, press + at the same time to\r\nenter the recovery process.\r\n3 Refer to the onscreen instructions to perform system recovery.\r\n\r\n\r\nHij recovert dan vanaf de recoverpartity op de harde schijf. En gaat terug naar \"het begin\".\r\nWel van tevoren backup maken van docs. favs, email, account etc.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Dag Niek,\r\n\r\nOntzettend bedankt! \r\nJe Al- F10-tip heeft fantastisch gewerkt.\r\nIk ben 15 GB kwijt! en de laptop loopt weer als een zonnetje!\r\nHeel fijn dat je de moeite hebt genomen om me te antwoorden.\r\n\r\nWel heb ik een volgend vraagje...\r\nDe laptop heeft 100GB; gelijk verdeeld over C: en D:\r\nNu zou ik de partities graag iets anders willen inrichten.\r\nbijvoorbeeld C:75GB & C 25GB.\r\nZou je me ook kunnen vertellen hoe dat gaat?\r\n\r\nFijne avond, met groet didi
Link naar reactie
Thnx....\r\n\r\nDownload Paragon Partition Manager free daar: [url]http://www.paragon-software.com/home/pm-express/[/url]\r\nVolgens mij is het echt gratis. Daarmee moet je partities opnieuw kunnen indelen.\r\nPas op: Gooi niet de recover partitie weg (meestal de kleinste, als je hem ziet) want dan werkt de truck met Alt+F10 niet meer.\r\nMaak nu ook eerst recovery DVD\'s aan met het Acer programma. Mocht het toch fout gaan met de partitionering, dan kan je altijd nog met de dvd\'s opnieuw installeren. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...