Ga naar inhoud

Mijn partities zijn verschoven


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.\r\n\r\nAl een aantal jaar geleden heb ik een stuk of 5 partities gemaakt met de 2 harde schijven in mijn computer, en dit ging goed tot vandaag.\r\nAlle partities zijn met 1 letter vershoven. De oude C; schijf (mijn windows vista installatie) is opeens D geworden en schijf D is E geworden etc.\r\n\r\nDit kwam aan het licht toen mijn beeldscherm vast liep en een STOP fout kreeg (blauw scherm). De melding was dat er een grafisch iets niet in orde was en er werd voorgesteld om de computer opnieuw op te starten en in de Bios de boot configuratie te herstellen naar \"Default\".\r\n\r\nDit heb ik gedaan en prompt kreeg ik de gevreesde \"Boot disk Failure\" \r\nIn de Bios staan de 2 harde schrijven die ik heb wel vermeld.\r\nIk heb na een aantal pogingen de windows cd geplaatst en via die weg geprobeerd te herstellen, maar die gaf aan dat de windows schijf (die nu dus op drive D stond) niet bereikt kon worden en dat alleen een nieuwe installatie zou helpen. \r\n\r\nOm toch te proberen of het werkt heb ik dus een andere schijf gezocht (dus niet de D waar de oude windows op stond) en ben ik weer terug in het systeem. Echter alle bestanden zoals virus scanner etc die worden nu niet opgestart omdat die op de D schijf staat.\r\n\r\nIk kan wel de andere partities benaderen en ook bestanden uitvoeren.\r\nIs het mogelijk dat ik de schijven weer terug kan zetten naar de oude situatie?\r\nIk snap ook niet waaropm de schijven met 1 letter verschoven zijn, heb daartoe niets gedaan/opdracht voor opgegeven.\r\n\r\nIk hoop dat jullie uit mijn verhaal komen en snappen.\r\nMocht je iets niet duidelijk zijn, hoop ik dat snel te verduidelijken.\r\n\r\nAlvast heel erg bedankt!
Link naar reactie
Maak eerst een backup van je belangrijke data. \r\nOverigens kan je in \"schijfbeheer\" de letters van de schijven wijzigen, alleen die van C: niet. Nou heb je die niet meer, dus na een backup, kan je simpel proberen om D: in C: te wijzigen. De mogelijkheid bestaat zelfs, dat je programma\'s dan weer wel opstarten. \r\nNu wijzen die programma\'s naar de oude C: schijf, terwijl deze D: heet.\r\n\r\nIndien dat niet werkt:\r\nIn het bios moet je zoeken naar de \"opstart volgorde\" en de Harddisk priorety. Ik vermoed dat bij die laatste iets is fout gegaan, waardoor het bios nu de verkeerde schijf aangeeft.\r\nHet blauwe scherm, komt van een fout in Windows. (BSOD= Blue screen off death) . Raar dat dat verwees, naar een fout met iets grafisch en dat daarna jou probleem ontstond. \r\nIk vermoed dus, dat het heel goed mogelijk is dat één van de partitie van je schijven beschadigd is. Dit kan je controleren met een \"schijfcontrole\" \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Nou ik heb je laatste optie geprobeerd en het bleek inderdaad te liggen aan de hard disk priority. Omdat ik de default waarden had geladen is ook gelijk de hard disk priority gereset.\r\n\r\nIk heb deze terug gezet en toen werd de normale windows weer geladen met de normale stations aanduidingen.\r\nToch blijf ik dezelfde problemen ondervinden. Ik krijg (nog) geen blue screen maar bij het opstarten van de computer gaat het beeldscherm flikkeren. Ik kreeg de melding dat de audio drivers niet meer bereikbaar waren en opnieuw geïnstalleerd moest worden. Dit heb ik gedaan. Toch als de computer is opgestart en ik start bijvoorbeeld internet explorer op, flikkert het beeld ongeer 5 keer, het flikkert niet echt snel, 1 flikkering duurt ongeveer 2 seconden en dat x 5.\r\nTerwijl het scherm aan het flikkeren is, wordt ook windows onbestuurbaar, dus als je een scherm wilt verplaatsen lijkt het niet te reageren en na het flikkeren staat het scherm wel op z\'n plaats.\r\n\r\nIk heb gecontroleerd op de nieuwe drivers voor m\'n videokaart maar deze zijn up to date.\r\n\r\nEdit:\r\nIk gebruik ook een extern apparaat om 3 beeldschermen aan te sturen, namelijk Matrox Triplehead2go. Ik ga deze drivers verwijderen en kijken of het probleem nog steeds bestaat.\r\n\r\nIk denk ook dat dat blue screen waar ik het in mijn eerste post over had, op deze fout een Stop genereerd.\r\nIemand een idee?
Link naar reactie
Mogelijk dat na het accepteren van het voorstel om het systeem te herstellen naar de beginsituatie en de wijziging in het BIOS de herstelpartitie als opstartpartitie is ingesteld. Op dat moment is die partitie drive C en schuift de rest op. Normaliter is de herstelpartitie verborgen en heeft hij geen schijfletter, met de actie in het BIOS wordt dit aangepast. Mogelijk dat je e.e.a. kunt rechtzetten met het programma >[URL=\"http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk\"]Testdisk[/URL]<. Lees eerst de manual door hoe het programma werkt, het heeft zeer veel mogelijkheden. Daarbij zijn een aantal nuttige doch riskante (indien verkeerd toegepast).
Link naar reactie
Ik ken dat Matrox ding niet, maar, zo\'n ding gaat niet zomaar over drivers zeuren. Bij de eerste BSOD leek het te liggen aan de video drivers, nu zeurt hij over audio drivers.\r\nDrivers staan op je harde schijf. Vaak in de Windows directories op de C: schijf. \r\nNatuurlijk kan het aan de Matrox kaart liggen, dan zou verwijderen het probleem moeten oplossen.\r\nMaar test je schijf met een schijf controle, of een test programma van de fabrikant van de harddisk, dan weet je dat dat wel of niet (mede) oorzaak kan zijn van de problemen.\r\n\r\nHet flikkeren van het beeldscherm, kan van alles zijn. Het beeldscherm zelf (tenzij ze het alle 3 doen, dan zal het de Matroxkaart zijn), danwel het niet beschikbaar zijn van de goede driver.\r\n\r\nNiek\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Sukeena;543386]...als de computer is opgestart en ik start bijvoorbeeld internet explorer op, flikkert het beeld ongeer 5 keer, het flikkert niet echt snel, 1 flikkering duurt ongeveer 2 seconden en dat x 5.\nTerwijl het scherm aan het flikkeren is, wordt ook windows onbestuurbaar, dus als je een scherm wilt verplaatsen lijkt het niet te reageren en na het flikkeren staat het scherm wel op z\'n plaats.[/QUOTE]\nHeb je dat ook met andere programma\'s ? \n\nStart IE op met de link \"[I]Zonder invoegtoepassingen[/I]\" (ergens in je Start-menu) om te zien of een \'kale\' IE wel werkt.\nHet kan zijn dat het knullige malware is (of b.v. een slecht geschreven invoegtoepassing in IE) wat niet met die video configuratie om kan gaan omdat het te exotisch is ?\n\n[QUOTE=Niekie30;543412]sorry dubbel gepost\nNiek[/QUOTE]\n\nIngelogd op \'[I]Edit[/I]\' klikken, en \'[I]Verwijderen[/I]\' kiezen. Rondje \'[I]Verwijderen[/I]\' nog even invullen, en \'[I]Dit bericht verwijderen[/I]\' drukken. Drie keer dus.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...