Ga naar inhoud

Windows installatie probleem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo mensen van het forum,\r\n\r\nik heb pas geleden een tweedehands mini laptop aangeschaft, \r\nhet gaat om de hp mini 110- 1160ED om precies te zijn. Alleen zit ik nu met een heel lastig probleem. Ik wil windows xp erop gooien. maar tijdens het laden van de installatie krijg ik de volgende foutmelding:\r\n\r\nEr is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.\r\n\r\nAls dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren.\r\n\r\nControleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geïnstalleerd. Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten. Voer CHDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.\r\n\r\nTechnische informatie (mogelijk in het Engels):\r\n*** STOP: 0x0000007B (0xF7a22524,0xC0000034,0x00000000,0x00000000) \r\n\r\nOok wanneer ik een andere windows wil installeren krijg ik deze foutmelding te zien. Ik heb via google op deze foutmelding gezocht, het schijnt dat het met mijn sata hardeschijf te maken heeft. Vele die met deze probleem te maken hebben gehad hebben in de bios de sata op IDE gezet en ze konden daarna besturingssysteem op zetten zonder enig probleem. Mijn bios weergeeft deze optie helaas niet.\r\n\r\nOok schijnt dat je tijdens de installatie op f6 kunt drukken om de sata driver te kunnen installeren, maar er word dan gezegd dat er geen flopydisk kan worden gevonden. Mijn mini laptop heeft geen flopydisk tot zijn beschikking.\r\n\r\nIk weet niet meer zo goed wat ik moet doen ik ben ten einde raad. Zelf ben ik ook niet zeker van of ik de juiste sata driver gevonden heb.\r\n\r\nHet gaat om de volgende driver: Chipset intel i945GSE\r\n\r\nIk hoop zo enorm dat iemand mij uit de brand kan helpen.\r\n\r\nHartelijk dank\r\n\r\nFrits.
Link naar reactie
Hoi,\r\n\r\nIk kom op de volgende site uit, via een zoekopdracht bij Google:\r\n[url]http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/104323[/url]\r\n\r\nVolgens mij is dit hetzelfde probleem als jij hebt.\r\n\r\nKijk eens of deze oplossing ook voor jou helpt, zo niet dan proberen we je graag verder te helpen.\r\n\r\n[quote]\r\nOplossing is het mass storage driverpack van [url]http://driverpacks.net/[/url] in de XP installatie te slipstreamen met de Driverpacks BASE applicatie van dezelfde site. Dan met USB Mulitboot op een usb stick zetten en installeren, wel bij de 2 reboots die XP tijdens de installatie doet blijven booten van de usb stick. Als de installatie compleet is kan er geboot worden van HD en kunnen de rest van de HP/Compaq drivers erop.\r\n\r\nSlipstreamen met BartPE, Nlite ed werkt NIET in dit geval.\r\n[/quote]
Link naar reactie
Slipstreamen, houdt in het toevoegen van extratjes aan je installatiecd voor windows xp.\n\nAls je engels kunt zou je op [url]http://driverpacks.net/docs/beginners-guide-windows-xp[/url] een duidelijke overzicht kunnen krijgen van hoe je alles moet doen, mocht je engels niet zo goed zijn, dan zal ik even kijken of ik nog iets anders kan vinden of om je verder in de juiste richting te krijgen.\n\nHet volgende pakketje heb je nodig: [url=http://driverpacks.net/driverpacks/windows/xp/x86/mass-storage/10.06]Mass storage[/url]\nWaar heb jij het base pakketje gevonden?\n\nJe moet wel beschikken over een originele windows xp cd (geen aangepaste) en een cd brander.\n\nLaat je eventjes weten of je de engels uitleg begrijpt?
Link naar reactie
[QUOTE=computerproblemen;542300]Slipstreamen, houdt in het toevoegen van extratjes aan je installatiecd voor windows xp.\r\n\r\nAls je engels kunt zou je op [url]http://driverpacks.net/docs/beginners-guide-windows-xp[/url] een duidelijke overzicht kunnen krijgen van hoe je alles moet doen, mocht je engels niet zo goed zijn, dan zal ik even kijken of ik nog iets anders kan vinden of om je verder in de juiste richting te krijgen.\r\n\r\nHet volgende pakketje heb je nodig: [url=http://driverpacks.net/driverpacks/windows/xp/x86/mass-storage/10.06]Mass storage[/url]\r\nWaar heb jij het base pakketje gevonden?\r\n\r\nJe moet wel beschikken over een originele windows xp cd (geen aangepaste) en een cd brander.\r\n\r\nLaat je eventjes weten of je de engels uitleg begrijpt?[/QUOTE]\r\n\r\nhartelijk dank voor je reactie,\r\n\r\nhet basepakket heb ik op deze site kunnen vinden die Tinuse bij de beschrijving aan heeft gegeven: [url]http://driverpacks.net/[/url]. Daar staat zowel het base als de mass packet. Moet ik beiden pakketen downloaden?\r\n\r\nIk weet nu wel wat slipstreamen inhoud, kortom gezegd: extra pakketen toevoegen bij de windows installatie. Alleen weet ik nu niet met welke programma ik dit het beste kan uitvoeren. Want Tinuse heeft in zijn beschrijving gezegd dat het met nlite en BARTPE niet werkt. \r\n\r\nEn wat ik nog wil weten is of ik na het slipstreamen de windows iso file naar een usb stick moet kopieren en vandaar uit moet booten?\r\n\r\nGraag zie ik uw reactie weer tegemoet\r\n\r\nMet vriendelijke groet\r\n\r\nFrits
Link naar reactie
Kort omschreven:\nmeest gangbaar (als er geen floppy-drive op de pc/laptop zit) is het downloaden van de SATA controller driver van de site van de laptop- of moederbordfabrikant, en deze [I]slipstreamen met Nlite[/I]. Daar komt een ISO bestand uit, en dat ISO bestand is kant en klaar om te branden op CD, en daarmee (na branden) installeer je Windows.\n(Een ISO branden gaat met een speciale functie in het brandprogramma)\n\nMocht je trouwens Windows Vista installeren dan zal dit probleem niet voorkomen, XP was de laatste versie waarbij geen SATA support ingebakken zit.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;542365]Kort omschreven:\r\nmeest gangbaar (als er geen floppy-drive op de pc/laptop zit) is het downloaden van de SATA controller driver van de site van de laptop- of moederbordfabrikant, en deze [I]slipstreamen met Nlite[/I]. Daar komt een ISO bestand uit, en dat ISO bestand is kant en klaar om te branden op CD, en daarmee (na branden) installeer je Windows.\r\n(Een ISO branden gaat met een speciale functie in het brandprogramma)\r\n\r\nMocht je trouwens Windows Vista installeren dan zal dit probleem niet voorkomen, XP was de laatste versie waarbij geen SATA support ingebakken zit.[/QUOTE]\r\n\r\nik kan heel moeilijk deze sata driver op internet vinden \' Chipset intel i945GSE \'. Ik word er echt gestoord van.
Link naar reactie
Stop je Windows XP cd in je computer en kopieer alles wat op de cd staat naar een mapje op je harde schijf.\n\nKort samengevat voor de driverpacks:\n1. Download [url=http://downloads.driverpacks.net/applications/driverpacks-base/DPs_BASE_1006.exe]DriverPacks BASE 10.06[/url]\n2. Start dit programma op en vink bij \"UpdateChecker\" Chipset en Mass Storage aan.\n3. Klik op \"Update geselecteerd\"\n4. Bij \"Instellingen -> Locatie\" moet \"Disc\" aangevinkt zijn.\n5. Klik op Blader\n6. Kies de map waar je de Windows XP cd hebt neergezet.\n7. Foutmelding van de vertaling wegklikken\n8. Daarna naar \"Instellingen -> DriverPacks\" \n9. Klik op \"Selecteer alle\" zodat er 3 vinkjes verschijnen (chipset, mass storage, text mode)\n10. Bij \"Instellingen -> Driverpacks methode\" kies je voor \"methode 2\"\n11. Bij \"Instellingen -> Finisher methode\" verander je niks maar druk je op \"Slipstream\"\n12. Wacht enige tijd tot je de melding krijgt dat het voltooid is.\n\nBrand met Nlite alles weer op de cd.\n1. Start Nlite\n2. Bij \"Windows installatie bestanden zoeken\" kies je de map waar je alles van de cd hebt geplakt.\n3. Klik op next tot \"Taak selecteren\"\n4. Klik \"Maak een opstartbaar iso bestand\"\n5. Kies voor \"Direct Burn\"\n6. Stop een Lege cd erin en start het branden klik hiervoor op \"Burn\".\n7. Klaar!\n\nEventueel kun je ook alle driverpakcs in je cd slipstreamen zodat je meer kans hebt dat je hardware werkt nadat de installatie klaar is, zoals je internetkaart, geluidskaart en videokaart. Maar dit is niet perse nodig.
Link naar reactie
[QUOTE=computerproblemen;542427]Stop je Windows XP cd in je computer en kopieer alles wat op de cd staat naar een mapje op je harde schijf.\r\n\r\nKort samengevat voor de driverpacks:\r\n1. Download [url=http://downloads.driverpacks.net/applications/driverpacks-base/DPs_BASE_1006.exe]DriverPacks BASE 10.06[/url]\r\n2. Start dit programma op en vink bij \"UpdateChecker\" Chipset en Mass Storage aan.\r\n3. Klik op \"Update geselecteerd\"\r\n4. Bij \"Instellingen -> Locatie\" moet \"Disc\" aangevinkt zijn.\r\n5. Klik op Blader\r\n6. Kies de map waar je de Windows XP cd hebt neergezet.\r\n7. Foutmelding van de vertaling wegklikken\r\n8. Daarna naar \"Instellingen -> DriverPacks\" \r\n9. Klik op \"Selecteer alle\" zodat er 3 vinkjes verschijnen (chipset, mass storage, text mode)\r\n10. Bij \"Instellingen -> Driverpacks methode\" kies je voor \"methode 2\"\r\n11. Bij \"Instellingen -> Finisher methode\" verander je niks maar druk je op \"Slipstream\"\r\n12. Wacht enige tijd tot je de melding krijgt dat het voltooid is.\r\n\r\nBrand met Nlite alles weer op de cd.\r\n1. Start Nlite\r\n2. Bij \"Windows installatie bestanden zoeken\" kies je de map waar je alles van de cd hebt geplakt.\r\n3. Klik op next tot \"Taak selecteren\"\r\n4. Klik \"Maak een opstartbaar iso bestand\"\r\n5. Kies voor \"Direct Burn\"\r\n6. Stop een Lege cd erin en start het branden klik hiervoor op \"Burn\".\r\n7. Klaar! [/QUOTE]\r\n\r\nDeze stappen heb ik uitgevoerd en het heeft gewerkt!! Ben super blij. thanx
Link naar reactie
En een complimentje aan [I]computerproblemen[/I] dat je deze omschrijving even kort en bondig hebt weten neer te zetten. ;)\nBlijkbaar is het werkzaam.\n\nHet is (voor andere gevallen) wel zo dat normaal gesproken de driver te vinden is op de site van de moederbord- of laptopfabrikant, waardoor het eerste blok met 12 punten niet nodig is, maar in dit geval was die driver er niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...