Ga naar inhoud

Nieuwe OS op Netbook.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hé iedereen,\r\n\r\nIk zat even met het volgende. Ik heb onlangs een packard bell dot s.2 gekocht en ben niet heel erg tevreden met windows 7 starter. Nu wil ik W7 Ultimate erop zetten, maar ik kan er niet echt achter komen of hij hier soepeltjes op kan draaien.\r\n\r\nDe specs zijn:\r\n\r\nCPU: Atom N450 (1,6mhz)\r\nMem: 1 GB\r\nHDD: 250 GB\r\nVid. Card: shared\r\n\r\nIemand enige ervaring hiermee?\r\nOverigens ben ik ook benieuwt of de install van het nieuw OS toepassingen van de fabrikant verwijderd. De reden dat ik dit vraag is dat er een \'multi-gesture\' mouse pad opzit. Hiermee kan je met het gebruik van 2 vingers inzoomen op plaatjes of deze roteren... aangezien ik dit een erg handige manier van werken vind, ben ik erg bang dat ik deze verwijder na de nieuwe install...\r\n\r\nEnige opheldering zou ontzettend fijn wezen!\r\n\r\nVriendelijke groet,\r\n\r\nBrasco
Link naar reactie
Inderdaad, je kunt ultimate erop zetten, maar dan moet je het dusdanig inregelen dat het er net zo uit ziet als starter. Dus geen Aero interface en andere grafische hoogstandjes.\n\nWat betreft het touchpad is het een kwestie van de juiste driver installeren om de multitouch functionaliteit terug te krijgen. Dus dat is het probleem niet.
Link naar reactie
Hallo Brasco\r\n\r\nIk heb een netbook Medion met ong. dezelfde eigenschappen. Zelfde processor, 1GB geheugen Win7 Starter. Ik heb Win7 Ultimate geïnstallerd en dat werkt redelijk goed. Met 32 bits is het perfect, maar met 64 bits heb ik maar één probleem met één driver, de rest is ok. Je kan mijn topic hier lezen:\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=65929[/url]\r\n\r\nNormaal gezien kan je Ultimate in de partitie waar Starter staat installeren. De andere partities blijven zoals ze zijn. Dat is de OEM-partitie en de Rescue-partitie onveranderd. Bovendien als je Ultimate installeert zonder de partitie te formatteren, wordt de inhoud van de partitie C: (Starter) gekopieerd in een map C:\\Windows.old. Dat gebeurt automatisch. Het is misschien niet het best, maar is veilig.\r\n\r\nDan moet je de drivers vinden, maar voor 32 bits waren de bestaande drivers geldig.\r\n\r\nBetreffende de prestaties kunnen redelijk blijven zolang geen zware programma\'s (vooral grafisch- en multimediaapplicaties) draait. Desnoods kan je aero uitschakelen, maar niet per se. Ik heb een verrassing gehad, want ik dacht ook dat 1 GB geheugen was iets te kort, maar de basisscore van Windows toont iets anders: het zwakste punt is de processor (ik spreek nu over 64 bits). De score is:\r\nProcessor: 2,3\r\nRAM: 4,5 (de hoogste score)\r\n\r\nNog aan te raden de drivers updaten en Windows update uit te voeren.\r\n\r\nSucces
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;542013]dat werkt redelijk goed.\r\nJa daar kun je echt wat mee??? redelijk is voor een ieder toch anders .\r\nEn een netbook heeft toch al zijn beperkingen .\r\nHet word in ieder geval niet sneller met een zwaarder besturing systeem.[/QUOTE]\r\n\r\nDat klopt. Ik heb onlangs een netbook aangeschaft maar alleen voor kleine toepassingen (Office 2010, internet en een aantal kleinere applicaties), om nieuwe programma\'s te testen voor een definitieve installatie op mijn desktop en door het feit dat klein is en ik kan overal meenemen en zelfs thuis kan ik op eender welke stoel documenten lezen. Ik kan het scherm laten draaien zodat je kan lezen zoals een boek (verticaal of portrait). Dat is alles. Ik zal nooit een netboek voorstellen om een laptop te vervangen.\r\n\r\nMet een zwarder besturingsysteem wordt zeker niet sneller, in theorie moet trager draaien, maar to mijn verbazing heb ik opgemerkt dat met Win 7 Ultimate is OK. Win7 Starter heeft minder functies dan Ultimate en het lijkt dat .NET Framework wordt niet ondersteund.\r\n\r\nIk heb nog weinig ervaring om meer te kunnen zeggen. Mijn bedoeling was maar mijn ervaring met Brasco mee te delen. Als hij met Starter niet tevreden is, kan wel Ultimate installeren en het resultaat is veel beter dat ik verwachte.
Link naar reactie
zo! wat een reacties ! hartelijk bedankt hiervoor.\r\n\r\nIk ga het zeker proberen om Win7 U 32bit te laten draaien op deze netbook. Waarschijnljk zal ik er nog 1GB extrfa inzetten, aangezien hij nu soms wat traag is met opstarten van word/internet e.d.\r\n\r\nIk zal voor de zekerheid ook de hdd formatteren zodat ik niet onnodige ruimte verspil. Dit betekend echter wel dat ik even op zoek moet gaan naar de \' gesture\' drivers van m\'n mousepad, Maar als dat het enige is ... (=\r\n\r\nnogmaals vriendelijk bedankt voor de duidelijke replies.
Link naar reactie
[QUOTE=Brasco;542106]zo! wat een reacties ! hartelijk bedankt hiervoor.\r\n\r\nIk ga het zeker proberen om Win7 U 32bit te laten draaien op deze netbook. Waarschijnljk zal ik er nog 1GB extrfa inzetten, aangezien hij nu soms wat traag is met opstarten van word/internet e.d.\r\n\r\nIk zal voor de zekerheid ook de hdd formatteren zodat ik niet onnodige ruimte verspil. Dit betekend echter wel dat ik even op zoek moet gaan naar de \' gesture\' drivers van m\'n mousepad, Maar als dat het enige is ... (=\r\n\r\nnogmaals vriendelijk bedankt voor de duidelijke replies.[/QUOTE]\r\n\r\nHet lijkt me goed, maar alleen een opmerking:\r\nAls je van plan ben de hele HDD te formatteren, ben je de recovery partitie(s) kwijt. Wees dus zeker dat over een goede recovery DVD/CD beschikt.\r\n\r\nIk zou ook de bestaande drivers (misschien in de recovery partitie te vinden, of via een specifiek programma om de drivers te backuppen) apart opslaan op en externe HDD, pen drive, CD... want in mijn geval de originele driver voor de mousepad was ook OK voor Ultimate maar ik moest achteraf handmatig installeren, want na de installatie van Ultimate werd er standaard maar de traditionele mouse herkend.\r\n\r\nSucces
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...