Ga naar inhoud

Probleem met formatteren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Op mijn externe harddisk WD My Book 500GB staat een map \"System volume information\".\nDe schijf komt uit een kringloopwinkel, maar werkt perfect, schrijven en lezen.. prima!\nEen mooie schijf voor 15 euro om er een backup van de C en D op te zetten en veilig opbergen, heb je ooit de pech van een virus of een crash ben je met een mirror disk zo weer draaiende dacht ik.\nAangezien hij FAT16 geformatteerd was en er nog bestanden van vroeger op stonden:\n- Formatteren als NTFS\n- 1e keer koos ik snel formatteren en een minuut later was het klaar\n 372 GB Vrij en tot mijn verbazing stond de map \"System volume information\" er nog op!\n- 2e keer hard formatteren...... héhé klaar!\n 372 GB Vrij en tot mijn verbazing stond de map \"System volume information\" er nog op!\nEuhhh? Nog een keer geprobeerd, maar nee hoor bij 372GB is het einde oefening.\n- Klik ik op die map \"Toegang geweigerd\"!\n\nVanmorgen + gedeelte van de middag bezig geweest met verwerken van gegevens in werkbladen. (Schijf stond aaangesloten)\n\nWat schetst mijn verbazing een nieuwe map erbij:\n\n\"21-1960408961-630328440-1417001333-1004\" en klikkend op de map \"Toegang geweigerd\"!\n 371 GB vrij!\n\nIemand enig idee hoe ik die 128 GB \"vrij\" krijg?\n\nM.vr.gr.\nT.Reuzen.
Link naar reactie
[quote=dutch-online;541785]Ja 372 + 128 is 500 maar die zul je nooit krijgen:rolleyes:;):D[/quote]\n \nDat is geheel correct (Wist ik zelf ook wel, maar geef jij altijd de exacte effectieve resterende ruimte op? Zeker weten van niet).\nIk heb ± 400GB nodig\n \nOKe maar omdat je zo slim bent, hoe krijg ik een Dell PC aan de praat die blijft hangen op zijn logoscherm en die ook niet reageert op \nF2= Setup\nF6= Windows\nF8= Windows boot scherm\nF12= Boot menu.\nNood boot cd kom ik niet bij\nVia netwerk ook niet (hulp op afstand)\n \nBedankt alvast,\nT. Reuzen. \n \nP.S.,\nIk heb ooit in een winkel gezien dat er een 256Kb usb stick ingestoken werd en hij opstartte!
Link naar reactie
Beetje vreemd dat hij FAT16 was geformateerd, want dat zou betekenen dat je partitie niet groter kan zijn dan 2 GB, denk dat je FAT32 bedoelde. Maar nu je probleem, ik zou inderdaad eens via schijfbeheer kijken of je partitie wel gebruik maakt van alle ruimte op je harde schijf, het zou me niks verbazen als er ook nog een verborgen partitie op staat. In dat geval zou ik gewoon alle bestaande partities verwijderen en een nieuwe aanmaken en deze formateren op NTFS.
Link naar reactie
[QUOTE=Koppok;541815]\r\n \r\nOKe maar omdat je zo slim bent, hoe krijg ik een Dell PC aan de praat die blijft hangen op zijn logoscherm en die ook niet reageert op \r\nF2= Setup\r\nF6= Windows\r\nF8= Windows boot scherm\r\nF12= Boot menu.\r\nNood boot cd kom ik niet bij\r\nVia netwerk ook niet (hulp op afstand)\r\n \r\nBedankt alvast,\r\nT. Reuzen. \r\n \r\nP.S.,\r\nIk heb ooit in een winkel gezien dat er een 256Kb usb stick ingestoken werd en hij opstartte![/QUOTE]\r\n\r\nHangen op het logo? Bios probleem. Moederbord stuk? Batterij er 2 min. uithalen?\r\nKan van alles zijn. Kom je met DEL of F1 in de bios?\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...