Ga naar inhoud

Ubuntu start niet op in dualboot


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Op mijn pc staan gewoonlijk windows vista, windows 7 en ubuntu 9.10 naast elkaar geïnstalleerd.\r\n\r\nAfgelopen week was het tijd voor een grote opkuisactie en heb ik alle 3 systemen opnieuw geinstalleerd (meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt van ubuntu 10.04 te installeren.\r\n\r\nOmdat ik meer schijfruimte nodig heb voor bepaalde bestanden heb ik de systemen nu op de 3de ipv de 1ste harddisk geïnstalleerd. In het BIOS heb ik vervolgens ingesteld om op te starten van de 3de harddisk. Windows vista en 7 werkten probleemloos samen. Tijdens het installeren van Ubuntu stelde het installatieprogramma voor om de bootloader te installeren op de 1ste harddisk. Aangezien ik in het BIOS de 3de harddisk als bootdevice had ingesteld heb ik dit zelf ingesteld op de 3de harddisk. Ubuntu werkte zonder problemen, maar ik kreeg windows vista en windows 7 niet meer aan de praat. Ik heb alle herstelmogelijkheden van de windows 7 cd geprobeerd maar niets wou baten. Ik heb alle systemen nog een keer opnieuw moeten installeren en heb tijdens de ubuntu-installatie de instellingen van de bootloader ongewijzigd gelaten. Toen ik opnieuw opstarte zonder ubuntu-cd kwam ik meteen in windows terecht. Ik heb de instellingen van het bios aangepast en weer de eerste harddisk als bootdevice ingesteld. Er was vooruitgang: ik kreeg grub weer te zien. Helaas, deze werkt deze keer enkel op windows vista en windows 7. Duid ik ubuntu aan om op te starten dan blijft het scherm zwart...\r\n\r\nIemand enig idee?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ja ik had inderdaad de schijfruimte van de eerste schijf nodig voor iets anders en wilde alles verhuizen naar de derde schijf. Maar ik heb van alles geprobeerd en verschillende instellingen, m\'n hoofd erover gebroken en het enige dat ik kon bedenken was dat de schijf niet op de eerste satapoort van het moederbord zat, 2 schijven even verwisseld en alles werkte naar behoren na installatie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...