Ga naar inhoud

DOS-commando 64 bits of 32 bits


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote=erikdenhouter;540178]Mosterd na de maaltijd:\n[B]winver[/B]\nin een opdrachtprompt.[/quote]\n\nDa\'s volgens mij wel het commando dat TS bedoelde, maar het geeft ironisch genoeg [I]wel [/I]netjes aan welke Windows versie je draait, maar [I]niet [/I]of die 32- danwel 64-bits is.\n\nHet was ook wel meteen het commando dat ik in gedachten had, trouwens. Al was mijn eerste gedachte bij de topictitel eerlijk gezegd \"DOS was toch 16-bit?\" :mrgreen:
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;540183]Da\'s volgens mij wel het commando dat TS bedoelde, maar het geeft ironisch genoeg [I]wel [/I]netjes aan welke Windows versie je draait, maar [I]niet [/I]of die 32- danwel 64-bits is.[/QUOTE]\nIronisch... wel zachtjes uitgedrukt als je als grootste softwarefabrikant een programma onder je OS laat draaien om te vertellen wélk OS het is, maar dit soort kern-info er maar jarenlang uit laat, want ik zie dat het onder W7 zelfs nog niet is geregeld.\n\nWat ik ook lees is: gebruik de \'[I]Windows toets + Pause/Break[/I]\'. \nMaar Ik heb geen Windows toets, en geen x64, en ben pas bij XP, dus iemand met w7 en x64 en een modern toetsenbord zou dat eens moeten proberen.\n\n(Hier staat trouwens het rode hoofd van MS:\n[url]http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bnl%3B827218&x=13&y=8[/url]\nDie lijkt het zelf namelijk ook niet helemaal te weten: \n\"[I]Als het u niet lukt om aan de hand van deze methoden het bit-aantal van het besturingssysteem te controleren, kan de inhoud van dit artikel u niet verder helpen. Misschien kunt u iemand anders om hulp vragen...[/I]\" :s)\n\n[QUOTE=Edmoor;540188]En het leuke is dan dat je de 64-bit programmatuur kunt vinden in de System32 map en de 32-bit programmatuur in de map SysWOW64.\nSnapt u het nog? ;-)[/QUOTE]\nZijn dat misschien de andere fabrikanten die dat foutief bij hun installatie doen ?
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;540201]Ironisch... wel zachtjes uitgedrukt als je als grootste softwarefabrikant een programma onder je OS laat draaien om te vertellen wélk OS het is, maar dit soort kern-info er maar jarenlang uit laat, want ik zie dat het onder W7 zelfs nog niet is geregeld.[/quote]\n\nNiemand heeft Microsoft dan ook ooit beschuldigd van een overdaad aan logica...\n\n[quote]Wat ik ook lees is: gebruik de \'[I]Windows toets + Pause/Break[/I]\'. \nMaar Ik heb geen Windows toets, en geen x64, en ben pas bij XP, dus iemand met w7 en x64 en een modern toetsenbord zou dat eens moeten proberen.[/quote]\n\nDit geeft je hetzelfde scherm als rechtsklikken op \"Deze Computer\" en dan de eigenschappen opvragen. Daar staat het dus inderdaad wél in.\n\n[quote=Edmoor;540188]En het leuke is dan dat je de 64-bit programmatuur kunt vinden in de System32 map en de 32-bit programmatuur in de map SysWOW64.\nSnapt u het nog? ;-)[/quote]\n\nEigenlijk wel, maar je moet de redenering erachter even doorhebben. Ik ben het met je eens dat de system32 map intussen beter system64 had kunnen heten, maar die sysWOW64 map is wel degelijk logisch. Daarin zit namelijk het emulatiedeel voor \"Windows On Windows 64\" - oftewel, de programmatuur die te maken heeft met het draaien van 32-bits programmatuur op een 64-bit OS. Als je dat in gedachten houdt dan klopt het dat je daar de oude 32-bits meuk in zal vinden.
Link naar reactie
[quote=JohnL;540208]Eigenlijk wel, maar je moet de redenering erachter even doorhebben. Ik ben het met je eens dat de system32 map intussen beter system64 had kunnen heten, maar die sysWOW64 map is wel degelijk logisch. Daarin zit namelijk het emulatiedeel voor \"Windows On Windows 64\" - oftewel, de programmatuur die te maken heeft met het draaien van 32-bits programmatuur op een 64-bit OS. Als je dat in gedachten houdt dan klopt het dat je daar de oude 32-bits meuk in zal vinden.[/quote]\n\nJuist John. En ik wist het wel maar vroeg me af of meerderen er van op de hoogte waren en het leek me wel handig dat hier een keer uitgelegd te zien. Die System32 map heet trouwens nog zo in verband met backward compatibility.\nWell done :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...