Ga naar inhoud

web bestanden spelen wel in XP niet in W7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Reden hiervoor -lijkt mij- is het feit dat IE onder XP verweven is met het besturingssysteem. In feite logt het besturingssysteem in op de website en andere programma\'s kunnen van die login gebruik maken.\n\nOnder Win7 draait IE in een afzonderlijke laag die [I]niet[/I] met het besturingssysteem communiceert. Media Player weet dus niet dat er is ingelogd op de website en vraagt wederom om een wachtwoord. En daar gaat het op een of andere manier mis. Ik heb een vermoeden dat als Media Player vanuit IE wordt geopend aan IE vraagt om in te loggen. IE deelt de inloginformatie echter niet vanuit de beschermde laag, geeft Media Player dus geen toegang en vervolgens vraagt Media Player om opnieuw in te loggen.\nAls je Media Player afzonderlijk start vraagt deze aan een nieuwe instantie van IE om in te loggen, welke niet in de beveiligde laag draait. Dan lukt het inloggen wel.\n\nAls je dit wilt bevestigen moet je de beveiligde modus van IE even uitschakelen en dan nogmaals proberen. Ik heb een idee dat \'t dan wel werkt... Niet de meest ideale oplossing, maar toch.\n\nEen meer idealere oplossing zou zijn om een mediaplayer op te nemen in de website. Even aankaarten bij de eigenaar van de website.
Link naar reactie
Beste FooBar,\r\n\r\nBedankt voor je reactie.\r\n\r\nOnder XP moet ik toch ook TWEE keer inloggen (eenmaal voor IE en eenmaal voor de mediaplayer).\r\nIk heb (in windows7) de website toegevoegd aan de \"vertrouwde websites\". Hierdoor wordt de beveiligde modus uitgeschakeld. (Dat staat ook rechts onderaan in de statusbalk). Dit lost het probleem echter niet op.\r\n\r\nJe suggestie van een mediaplayer op de website ga ik verder onderzoeken.\r\n\r\nLeo.
Link naar reactie
Inmiddels ook getest met Windows Mediaplayer [U]embedded [/U]op de website.\r\nNa ingeven van user-id en password werd de pagina geladen waarna ik alsnog TWEEMAAL user-id en password moest ingeven voor het muziekje klonk.\r\n\r\nDit bracht me op het idee om ook in de situatie van de link (waarmee dit hele verhaal begonnen is) door te gaan met het invoeren van user-id en password.....\r\nEn inderdaad: na in totaal VIERMAAL user-id en password te hebben ingegeven speelde het muziekje.\r\n\r\nKennelijk gaat de mediaplayer meerdere malen naar de website om \"iets\" op te halen en onthoudt hij daarbij het password niet.\r\n\r\nWellicht zoekt hij naar DRM bestanden???\r\n\r\nIk blijf mij aanbevolen houden voor suggesties.\r\nOndertussen ga ik op zoek naar andere players die ik op de website kan embedden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...