Ga naar inhoud

Oude Paint op Windows7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

In de cursussen die ik geef werken we met Windows Vista met de oude bekende versie van Paint.\r\nNu hebben enkele cursisten thuis een pc met Windows7 erop. Paint is daar zoals we weten helemaal anders van uiterlijk. Hierdoor kunnen mijn cursisten thuis niet oefenen.\r\n\r\nNu heb ik al gevonden dat het bestand (c:\\windows\\system32\\mspaint.exe) van windows XP gekopieerd kan worden en op de pc met Windows7 geplakt. Maar waar precies is me niet duidelijk.\r\nMoet dit weer in de map system32 of kan dat gewoon op het bureaublad gezet worden? Wat natuurlijk veel makkelijker zou zijn voor de cursisten.\r\n\r\nEn de volgende vraag is dan of de paintversie van Windows7 dan ook gewoon ernaast blijft bestaan.\r\n\r\nIk heb hier geen pc met Windows7 draaien dus kan het zelf niet uitproberen. Vandaar de vraag hier, in de hoop op een snel antwoord.\r\n\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
Als je de XP mspaint.exe naar Win7 C:\\Windows\\System32 kopieert, dan vervang je de Win7 paint door die van XP en blijft alleen de \'ouderwetsche\' paint over. De vraag is echter of dat gaat werken, want de kans is aanzienlijk dat mspaint.exe gebruik maakt van enkele andere onderdelen van het besturingssysteem. En die zijn mogelijk ook anders.\n\nIk zou dat dus even eerst zelf uitproberen voordat je je cursisten hun computer stuk laat maken. Verder doe je er dan ook verstandig aan om een soort installer te maken die een backup maakt van het Win7 paint alvorens het bestand te vervangen. En een uninstaller om de wijzigingen ongedaan te maken.\n\nPersoonlijk vraag ik me af waarom je een Vista-cursus aanbiedt aan cursisten met win7. Hoewel er overeenkomsten zijn, is het verschil tussen XP en Vista ongeveer net zo groot als het verschil tussen Vista en Win7. Mijn advies: pas je cursus aan en ga met de tijd mee. Eventueel kun je een cursus Vista en Win7 in één aanbieden, waarbij je de verschillen tussen de besturingssystemen duidelijk maakt zodat ieder weet waar \'ie aan toe is.\nEn als aanbieder van een cursus mag je je wat mij betreft best schamen dat je deze vraag uberhaupt stelt. Van een aanbieder van een cursus mag je verwachten dat deze op de hoogte is van de ontwikkelingen van het programma waarin hij een cursus aanbiedt. En in staat is om dit soort dingen zelfstandig uit te vinden. Klinkt misschien belerend, maar dat is ook bedoeld; zo denk ik er namelijk over.
Link naar reactie
Aangezien wij hier werken met Vista kan ik het dus niet zelf uitproberen. Om nu op 16 pc\'s een upgrade te zetten naar Windows7 is me te kostbaar. Daarnaast hebben de meeste cursisten thuis nog een pc met XP of Vista. Enkele dus pas met Windows7.\r\n\r\nWij geven hier alleen cursussen aan digibeten. En werken niet met eigen cursusmateriaal, maar van een fabrikant waar je licenties voor betaald. Die bied ook de versie Windows7 aan maar dat kan ik hier dus niet gebruiken aangezien er Vista op staat.\r\n\r\nIk adviseer de cursisten dus nog niks, maar kan het zelf niet uitproberen, vandaar ook de vraag hier. Als ik zeker weet dat het veilig kan, kan ik dat als extra service aan mijn cursisten laten weten, zodat ze ook thuis goed kunnen oefenen.\r\n\r\nKijk maar op [url]www.dedigibeet.nl[/url] als je wilt weten wat ik doe.
Link naar reactie
Bij mijn weten kan je het \"aanzicht\" van Paint niet terugzetten naar de oude (Vista & XP) versie zonder diep te gaan graven, als dit uberhaubt lukt.\r\nIk heb de 2 versies eens bekeken en de Win7 versie is denk ik gebruiksvriendelijker dan de oudere versies. Bij de Win7 versie, is elke toolbar te zien en staat de titel er netjes onder in de ribbon (sorry ken de NL naam niet echt...)\r\nIk denk dat de cursisten die thuis met Win7 werken sneller vooruit gaan dan de cursisten die de oude versie gebruiken!
Link naar reactie
Ik loop hier weer tegen dezelfde problemen als altijd aan, jullie kunnen je ook niet meer inleven in de gedachten van een digibeet. Ook al is paint in windows 7 mooier, makkelijker en handiger, het ziet er totaal anders uit. Een digibeet leert op de cursus in de oude versie werken, hoe hij daar de handelingen moet doen. Die durft thuis niet zomaar ergens op te klikken. Of het zelf uit te zoeken. De bedoeling is dat hij of zij thuis oefent met wat die vandaag heeft geleerd in de cursus.\r\n\r\nMijn vraag is dus nog steeds hoe kan ik paint met xp of vista uiterlijk op windows7 krijgen, zodat deze digibeet zonder angst iets fout te doen thuis kan oefenen.\r\n\r\nEen echte digibeet kan trouwens als die begint ook geen muis vasthouden of besturen. Echt waar hoor! En als die op een knop moet klikken gaan ze naar een echte knop op het beeldscherm zoeken waar ze met hun vinger op moeten drukken. Dit zijn dingen die veel mensen die al jaren met een pc werken niet begrijpen, want dat kan toch iedereen. Nee dus, maar daarvoor moet je je wel in kunnen leven in de belevingswereld van de digibeet. En dat is wat we hier doen.\r\n\r\nDus graag nu een serieus antwoord in plaats van een belerend antwoord. Gewoon kan het wel of niet.
Link naar reactie
[QUOTE=eugene;539894]Kort gezegd: neen, niet zonder een extern programmatje.[/QUOTE]\r\n\r\nOk, ik zat te wachten tot je het programmaatje zou vermelden....\r\nMaar er kwam niks.\r\nDus.... weet je ook welk programmaatje?\r\n\r\nGewoon doen of ik dom ben en niks van de pc weet. Niet ervan uitgaan dat ik het antwoord dan wel weet. Zo doen wij dat ook met de digibeten. Geen onduidelijke antwoorden maar ook netjes toelichten wat je bedoeld. Wat voor ons gesneden koek is, is voor hen abracadabra zonder uitleg.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;539904]Wie beschikt over Windows 7 Professional of Windows 7 Ultimate, heeft de mogelijkheid om oude Windows XP-programma\'s binnen een virtuele computer op het besturingssysteem te installeren. Hoe dit werkt en hoe u dit voor elkaar kunt krijgen, leest u in dit artikel.\r\n\r\n[url]http://www.pc-active.nl/special-windows-7/207156-handson-windows-xp-mode-onder-windows-7.html[/url][/QUOTE]\r\n\r\nIk wil alleen maar paint.\r\ngeen virtuele computer waar ik xp als besturingssysteem op kan zetten en daar weer de programmas in windows7 kan aanklikken.\r\n\r\nAlleen maar.....................paint...
Link naar reactie
[QUOTE=flyvliegt;539905]Alleen maar.....................paint...[/QUOTE]\n\nDe download vind je o.a. hier , met een korte beschrijving.\nNu nog een \'proefkonijn\'. ;)\n[url]http://www.sheeptech.com/download-microsoft-paint-recover-missing-copy[/url]\n\nAlternatief is Paint.Net - Windows All , maar misschien moet je dan ook een cursus Engels aanbieden : [url]http://www.getpaint.net/download.html[/url]\n\nPS \nFoobar heeft volkomen gelijk.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;539870]\r\nPersoonlijk vraag ik me af waarom je een Vista-cursus aanbiedt aan cursisten met win7. Hoewel er overeenkomsten zijn, is het verschil tussen XP en Vista ongeveer net zo groot als het verschil tussen Vista en Win7. Mijn advies: pas je cursus aan en ga met de tijd mee. Eventueel kun je een cursus Vista en Win7 in één aanbieden, waarbij je de verschillen tussen de besturingssystemen duidelijk maakt zodat ieder weet waar \'ie aan toe is.\r\nEn als aanbieder van een cursus mag je je wat mij betreft best schamen dat je deze vraag uberhaupt stelt. Van een aanbieder van een cursus mag je verwachten dat deze op de hoogte is van de ontwikkelingen van het programma waarin hij een cursus aanbiedt. En in staat is om dit soort dingen zelfstandig uit te vinden. Klinkt misschien belerend, maar dat is ook bedoeld; zo denk ik er namelijk over.[/QUOTE]\r\n\r\nIk maak geen gebruik van boeken, maar van een programma op de pc waarbij ik moet inloggen bij de server van de fabrikant. Deze bied de cursus aan in zowel de XP als de Windows7 versie. Zoals ik al zei ik heb op al mijn 16 laptops Windows Vista staan, en een upgrade naar Windows7 is te kostbaar. En van de cursisten zijn er misschien 3 die Windows7 hebben, de rest XP of Vista. \r\n\r\nAls aanbieder van de cursus ben ik zeer zeker op de hoogte van de ontwikkeling van het programma. En ben zelf al aan het zoeken gegaan naar de oplossing. Aangezien ik alleen de oplossing van mijn eerste post vond, ben ik hier ten rade gegaan. Dus ik zie geen reden mij te schamen. Ik zou me pas schamen als ik een onwetende cursist iets zou adviseren als ik daar niet goed navraag naar had gedaan.\r\n\r\nMijn ervaring met dit forum was dat ik normaal vrij snel een goed en duidelijk antwoord kreeg, wat nu ook de bedoeling was. Ik zocht een goede en eenvoudige oplossing die ik ook op een eenvoudige wijze aan een digibeet kon meegeven. Dat hier nu zulke kleinerende opmerkingen over worden gemaakt, zegt meer over degene die ze uit. Of te wel, een eenvoudige vraag wordt veel te moeilijk gemaakt en begrepen. Dus om mij zomaar neer te zetten als een of ander dom blondje, vind ik beschamend. Ik dacht dat dit forum ervoor was om vragen te stellen als je ergens niet uitkomt en elkaar oplossingen te geven.\r\n\r\nIn ieder geval bedankt voor het meedenken. Ik kan nog nadenken over de post waar je bij paint Vista een lint kan toevoegen wat op die van Windows7 lijkt. En anders maar geen stukje extra service naar mijn cursist.\r\n\r\nEn oja, ik ben trouwens niet blond, ik heb bruin haar ;-)
Link naar reactie
Nogmaals, probeer het uit en kom er achter. Ik heb nergens gezegd dat je Win7 op al je cursuscomputers moet installeren. De tips die ik je heb gegeven zijn zonder meer bruikbaar. Mijn persoonlijke mening staat daar volledig los van, maar hoort ook op een forum thuis.\n\nStuur mij de paint van Vista en ik wil \'m hier voor je op Win7 uitproberen. Mocht blijken dat dat werkt, dan kun je zelf aan de slag met een installer ervoor. WinRAR en een batchbestand is voldoende om zoiets te maken. Je cursisten kunnen dan met een paar simpele muisklikken over de oude Paint beschikken.\n\nOverigens blijf ik van mening dat je in het bijzonder digibeten geen cursus aan hoort te bieden die niet overeen komt met het besturingssysteem waar ze zelf thuis over beschikken. Uit commercieel oogpunt: ga vooral zo door; maximaliseren van de winst is alles. Uit moreel oogpunt: biedt je cursisten iets waar ze daadwerkelijk iets aan hebben, niet iets wat min of meer overeen komt.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;539922]Nogmaals, probeer het uit en kom er achter. Ik heb nergens gezegd dat je Win7 op al je cursuscomputers moet installeren. De tips die ik je heb gegeven zijn zonder meer bruikbaar. Mijn persoonlijke mening staat daar volledig los van, maar hoort ook op een forum thuis.\r\n\r\nStuur mij de paint van Vista en ik wil \'m hier voor je op Win7 uitproberen. Mocht blijken dat dat werkt, dan kun je zelf aan de slag met een installer ervoor. WinRAR en een batchbestand is voldoende om zoiets te maken. Je cursisten kunnen dan met een paar simpele muisklikken over de oude Paint beschikken.\r\n\r\nOverigens blijf ik van mening dat je in het bijzonder digibeten geen cursus aan hoort te bieden die niet overeen komt met het besturingssysteem waar ze zelf thuis over beschikken. Uit commercieel oogpunt: ga vooral zo door; maximaliseren van de winst is alles. Uit moreel oogpunt: biedt je cursisten iets waar ze daadwerkelijk iets aan hebben, niet iets wat min of meer overeen komt.[/QUOTE]\r\n\r\nUit commercieel oogpunt: ga vooral zo door; maximaliseren van de winst is alles. Uit moreel oogpunt: biedt je cursisten iets waar ze daadwerkelijk iets aan hebben, niet iets wat min of meer overeen komt.\r\n\r\nUit commercieel oogpunt.... wil je dan even naar de prijzen op mijn site kijken en kijken of ik voor de winst ga. Ik maak nog steeds geen winst want daar gaat het mij niet om. Reden lees je ook op de site.\r\n\r\nUit moreel oogpunt.... moet ik dan ook alle andere beschikbare besturingsprogramma\'s gaan installeren. Ik biedt aan zeker 98% van mijn cursisten aan wat overeenkomt met wat ze thuis hebben. Dus niet iets wat min of meer overeen komt.\r\n\r\nIk doe mijn werk niet om er rijk van te worden, sterker nog ik denk dat ik mijn hele leven nog de lening zal moeten afbetalen. Maar ik doe het met liefde. Voor mij moet het leren omgaan met de computer voor iedereen toegangkelijk zijn. Ook voor de mensen met een kleine beurs. En dus niet voor belachelijk hoge prijzen. Aan het eind van de dag ben ik veel blijer van de mensen die blij en tevreden naar buiten zijn gelopen omdat ze eindelijk iets hebben geleerd, dan van het geld dat ik ermee verdiend heb. Niet echt zakelijk, dat weet ik, maar ik doe wel het leukste werk van de wereld. Die dankbaarheid van de mensen maakt mij rijk. \r\n\r\nBedankt in ieder geval voor het aanbod het uit te proberen. Maar ik heb al iemand gevonden in mijn omgeving die het gaat uitzoeken of en hoe het zo eenvoudig mogelijk kan. Een systeembeheerde, dus ik neem aan dat hij wel weet wat hij doet. Ik geef hem in iedergeval alle suggesties van hier mee.\r\n\r\nEn als ik weet hoe paint XP in Windows7 wel werkt zal ik het hier op de eenvoudige digibeteze wijze vermelden ;-)
Link naar reactie
Toegegeven, gezien de prijzen ben je niet uit op winst.\n\nMogelijk kun je zelf een korte instructie schrijven over het gebruik van Paint onder Win7. Op je cursus leren de cursisten dan werken met het oude paint. Thuis kunnen de Win7 gebruiker dan aan de hand van je instructie zelf aan de slag met het nieuwe paint. Uiteindelijk is de basis toch hetzelfde, alleen staan de knopjes op een andere plek (en heeft het nieuwe paint iets meer opties).
Link naar reactie
Ik zal eens kijken op de site van microsoft. Ze hebben daar ook een interactief programma voor office. Zie je bv. Word2003, je klikt daar ergens en dan laten ze zien waar dat in Word 2007 zit. Maar ga wel aan de slag om zoiets in ieder geval zelf vast op papier te zetten. Goed idee FooBar!\r\nGa er meteen op googlen of er al zoiets is.
Link naar reactie
En dan het antwoord op de vraag welke je in eerste instantie stelde.\nIk heb mspaint.exe gedownload vanaf [URL=\"http://www.sheeptech.com/download-microsoft-paint-recover-missing-copy\"]deze pagina[/URL] en op het bureaublad van m\'n Windows 7 x64 gezet.\nDubbelklik om hem te starten en het werkt gewoon zoals je gewend bent.\nAls je een Nederlandse versie wilt hebben dan PM me maar. Die kan ik je namelijk zo mailen, het is een zip bestandje van 152 kb waar die versie van MSPaint.exe in zit.\n\n[ATTACH]15438[/ATTACH]\n\nEdit:\nBijna tegelijk Pimmie :-)
Link naar reactie
[quote=flyvliegt;539955]Ik zal eens kijken op de site van microsoft. Ze hebben daar ook een interactief programma voor office. Zie je bv. Word2003, je klikt daar ergens en dan laten ze zien waar dat in Word 2007 zit. Maar ga wel aan de slag om zoiets in ieder geval zelf vast op papier te zetten. Goed idee FooBar!\nGa er meteen op googlen of er al zoiets is.[/quote]\n\nMisschien dat [URL=\"http://www.gratiscursus.be/\"]deze site[/URL] een leuke tip voor je is. En wellicht ook voor de cursisten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...