Ga naar inhoud

Win 7 64-bits op netbook MEDION® AKOYA® E1222


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn netbook E1222 heeft als standaard OS Windows7 Starter. Langs een kant begrijp ik dat het besturingssysteem moet niet te zwaar zijn voor zo\'n kleine machine, maar langs een andere kant vind ik dom dat de nieuwe processor Atom N450, 64-bits ondersteunt en deze mogelijkheid wordt niet gebruikt, want dat is het enige voordeel t.o.v. de oude N270. De andere eigenschappen zijn gelijkwaardig en een nadeel is dat de nieuwe N450 meer stroom verbruikt. Ik heb dus Win7 64-bits geínstalleerd en alles werkt perfect, of bijna...\r\n\r\nIk heb de drivers voor alle apparaten gevonden, Office 2010 geïnstalleerd en nog andere toepassingen, zowel van 32- als van 64-bits. En dat werkt prima. Maar er is een probleem: de ingebouwde WiFi-adapter kan alleen aangezet worden via het toetsenbord met de blauwe functietoetsen. Er is geen fysieke schakelaar om de ingebowde Realtek Wireless LAN 802.11N PCI-E te activeren. In de BIOS staat er ook niets.\r\n\r\nDe blauwe toetsen worden geconfigureerd via Hotkey software van Medion, dat is door de installatie van het bestand keye122xwxpw7.exe. In theorie moet dit programma dienen zowel voor 32- als voor 64-bits. In de praktijk kan je wel dit software installeren op 64-bits, maar dat werkt niet. Daarom kan ik geen draadloos internet hebben via de interne adapter. Ik moest een externe USB-adapter installeren om toegang tot internet te krijgen.\r\n\r\nIk wou graag de interne adapter gebruiken. De gewone drivers werken perfect. De WLAN wordt wel herkend en het toetsenbord ook, eveneens de andere drivers van Medion, maar het enige dat onbreekt is de Hotkey software voor de speciale blauwe toetsen. Ik heb de computer laten scannen door verschillende software sites om een \"driver\" te vinden, maar zonder succes. Sommige vinden de Hotkey software niet (normaal, doordat is geen echte driver) en sommige zeggen dat de geïnstalleerde Hotkey software is de juiste en werkt goed (ook normaal want is wel voorzien voor 64-bits). Maar de toetsencombinatie Fn+F3 die dient om de WiFi aan/uit te zetten doet het niet.\r\n\r\nWeet iemand waar ik kan de noodzakelijke Hotkey software aantreffen? Of staat Medion klaar om een update van deze software te maken, of een specifieke versie voor 64 bits uit te geven?
Link naar reactie
Ik weet niet of het echt zin heeft om 64 bits er op te zetten.\nDe snelheidswinst is [I]bijna[/I] niet te merken.\n\n[QUOTE]Windows 7 is available in six different editions, but only Home Premium, Professional and Ultimate are widely available at retail.[1] The other editions are focused at other markets, such as the developing world or enterprise use.[/QUOTE]\n[QUOTE]Windows 7 Starter is only available in a 32-bit version. The desktop wallpaper, and Visual Style (Windows 7 Basic) is also not user-changeable. It also doesn\'t support .NET Framework.[10][/QUOTE]\n[URL=\"http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions\"][SIZE=\"1\"]bron[/SIZE][/URL]\n\n\nMet andere woorden, u zou dan een andere versie van Windows 7 moeten aanschaffen, wat een beetje geldverspilling is. (De andere versies zijn te zwaar met als gevolg dat het allemaal erg langzaam wordt.)\n\nAls u uw netbookje te langzaam vind, is [URL=\"http://www.ubuntu.com/netbook\"]Ubuntu[/URL] misschien iets?
Link naar reactie
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Die zijn altijd heel verstandig. Ik zal hier een antwoord geven:\n\n[I]De snelheidswinst is bijna niet te merken.[/I]\nDat klopt. Ik heb 64-bits geïnstalleerd om ervaring met dit systeem op te doen. Ik heb een DVD aangeschaft die de 2 versies bevat (32/64 bits) bevat. Dus terugkeren naar 32-bits zou geen probleem zijn, maar 64-bits behouden ook niet, want ik kan internet hebben via de USB-adapter. Maar ik vind dom dat met 64 bits is alles perfect, behalve de Hotkeys.\n\n[I]Als u uw netbookje te langzaam vind, is Ubuntu misschien iets.[/I]\nDat is niet de bedoeling, want die netbook moet dienen o.m. om Windows-programma\'s te testen voor te installeren op mijn desktop. Ik heb toch Ubuntu geprobeerd, maar dat is nog erger om de drivers te vinden. En als de driver voor de internetadaptor ontbreekt, kan ik niet verder...\n\n[I]veel 32 bits software werkt goed op 64 bits machines,dus misschien ook wel de hotkey software.[/I]\nIk heb wel opgemerkt dat veel 32-bits-software draait hier heel goed. De enige software die niet draait is deze die heel diep in het systeem nest, zoals antivirus, firewall etc.; die moet wel 64-bits zijn. Die Hotkeys software is in theorie ook voorzien voor 64-bits, maar daar is een bug. De eigenschappen zijn:\n[I]Pegatron\nHotkeys keye122xwxpw7.exe\nWin 7 32bit/[B]Win 7 64bit[/B]/Win Vista 32bit/Win Vista 64bit/Win XP 32bit/Win XP 64bit\nUitgegeven op 25.02.2010\nSoftware voor de snelstarttasten an de E122x model-rij.[/I]\nMaar als het programma start, krijg ik het bericht [B]Load ACPIDriver Error[/B].\n\n[I]en het werkt niet gewoon via de windows 7 update...[/I]\nIk was vergeten te zeggen, maar dat heb ik voor het eerst gedaan, zonder succes. Als ik laat door Microsoft onderzoeken, krijg ik het bericht [B]Incompatibele toepassing[/B].\n\nZou nog iemand een idee hebben bent u welkom
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Je heb gelijk en Dutch ook. Maar alle merken doen het zo tegenwoordig. Echt jammer.\r\n\r\nIk heb geen frustratie. Ik wil maar een netbook door het feit dat heel draagbaar is en om nieuwe software te testen. En dat is top. Ik verwachte niet dat Win 7 Ultimate zou draaien alle drivers inbegrepen. En dat werkt, maar op één stuk software na. Het is jammer dat de rest is prima behalve deze beroemde software. Misschien later verschijnt een nieuwe versie...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik denk dat ik heb de oorzaak van mijn probleem gevonden. De software voor Hotkeys is misschien niet fout. Hij is in theorie ook voorzien voor 64 bits.\r\n\r\nWat echter niet werkt is de ACPI-driver. Die is alleen voorzien voor 32 bits. Ik ken de functie van die driver niet precies, maar ik denk dat iets te maken hebt met de voeding van de verschillende hardwareonderdelen. Dus de chip voor WiFi zou geen voeding krijgen.
Link naar reactie
Heb je hier iets aan ?\r\n\r\nSingle-Chip IEEE 802.11b/g/n 1T2R WLAN Controller with PCI Express Interface.\r\nThe Realtek RTL8191SE is a highly integrated single-chip MIMO (Multiple In, Multiple Out) Wireless LAN (WLAN) solution for the wireless high throughput 802.11n specification.\r\n\r\n[url]http://www.realtek.com.tw/products/productsView.aspx?Langid=1&PFid=48&Level=5&Conn=4&ProdID=226[/url]\r\n\r\nDownload : [url]http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PFid=48&Level=5&Conn=4&ProdID=226&DownTypeID=3&GetDown=false&Downloads=true[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=ricky1;542335]Heb je hier iets aan ?\r\n\r\nSingle-Chip IEEE 802.11b/g/n 1T2R WLAN Controller with PCI Express Interface.\r\nThe Realtek RTL8191SE is a highly integrated single-chip MIMO (Multiple In, Multiple Out) Wireless LAN (WLAN) solution for the wireless high throughput 802.11n specification.\r\n\r\n[url]http://www.realtek.com.tw/products/productsView.aspx?Langid=1&PFid=48&Level=5&Conn=4&ProdID=226[/url]\r\n\r\nDownload : [url]http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PFid=48&Level=5&Conn=4&ProdID=226&DownTypeID=3&GetDown=false&Downloads=true[/url][/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor de informatie Ricky. Ik zal onderzoeken welke chip erin zit. Dan zal ik downloaden. Je weet nooit.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;542368]Vertel eens hoeveel maximaal geheugen dat netbook ondersteunt of hoeveel je er maximaal in wilt plaatsen ?[/QUOTE]\r\n\r\nMomenteel heb ik 1 GB. Ik denk dat 4 GB ondersteunt, maar ik ben niet zeker. Misschien later zal ik 2 GB insteken, maar ik denk dat je kan geen latje toevoegen, maar gewoon het latje vervangen. Dat is iets duur en misschien de moeite niet waard voor een simpele netbook.\r\n\r\nMijn probleem is wel de ACPI-driver. De links van Ricky zijn voor de WiFi-drivers. Ik heb die gedownload, maar dat schiet weinig uit want mijn originele WLAN-driver ondersteunt wel 64 bits, maar de ACPI-driver moet heel specifiek voor de hardware + bios zijn en die van Medion is alleen voorzien voor 32 bits.\r\n\r\nIk denk dat er geen oplossing bestaat zolang Medion geen 64-bit-ACPI-driver aanbiedt.\r\n\r\nIn ieder geval bedankt allemaal
Link naar reactie
Als je niet zoveel geheugen nodig hebt, doe je wel erg veel moeite om een 64 bit OS op je systeem te zetten....\nDenk eens na, al die problemen voor iets wat alleen meer problemen geeft :rolleyes:\n\nMijn idee:\n64bit is (zover ik achter in mijn hoofd kan bedenken) niet sneller dan een 32 bit systeem.\nHet voordeel van 64bit is het hebben van veel meer adresruimte op je PC\'tje, maar waar heb je dat voor nodig als je die adresruimte (= hoofdzakelijk geheugencellen) nooit in je PC hebt zitten ? :cool:\n(32bit kan maximaal 3,x GB geheugen aan, ofwel heeft 4GB adresruimte)\n\nIk kan mij ZELFS enigszins voorstellen dat een 64bit systeem LANGZAMER is dan een 32bit, want voor ELK adres (en dat zijn er soms vele duizenden per seconde) moet nu een getal van 64 nullen en enen vervoerd (in- of uitgelezen) worden, i.p.v. 32.\n\n64bit is gewoon een noodzakelijke overstap voor de ontwikkelingen in de toekomst, maar maak het in de tussentijd maar niet heilig qua snelheid, zolang niet echt alles in 64bit is uitgevoerd, en de echte voordelen er helemaal van gebruikt kunnen worden, namelijk de toepasbare hardware zoals geheugen\n(Jouw notebook is qua hardware al 64bit, maar dat zal zijn omdat in principe elke moderne processor al lang 64 bit is, die zijn inmiddels het goedkoopst. Dit hoeft echter niet in te houden dat je 64bit dan ook moet toepassen.)\n\nOver een tijd zal een 64bit systeem (hardware + OS + software) best wel sneller zijn, maar dat is dan dus omdat er veel grotere hoeveelheden geheugen en processors toegepast kunnen worden, niet om het feit alleen dat het 64bit is.\n\nVandaar dat ik denk dat je je hoofd breekt over problemen waar je zo overheen zou kunnen stappen[B];[/B] gebruik gewoon de 32bit versie. ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...