Ga naar inhoud

Bestanden verwijderen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nKan ik zonder problemen de volgende bestanden verwijderen?\r\n\r\n== Onder windows staat WER dan ReportQueue, kan ik deze map verwijderen?\r\n\r\n==Ook onder windows staat winsxs, kan ik deze map ook verwijderen?\r\n\r\nIk vraag dit omdat steeds bij het videobewerken de C-schijf binnen korte tijd vol raakt.\r\nAlle previews onder adobe al verwijderd en tijdelijke bestanden opgeschoond met uninstaller.\r\nReport queue geeft 7GB aan en winsxs 12 GB.\r\nMijn C-schijf is 70GB groot en heb nog maar 5GB ter besteding.\r\nEr staan niet veel programma\'s op mijn PC wel premiereCS4 met alle toebehoren.\r\nIk wil graag smartsound erop zetten maar gezien ik geen ruimte meer heb,....\r\nMoet ik nu een grotere C-schijf aanschaffen? Volgens mij loopt de C-schijf vol ergens met tijdelijke bestanden, maar ik weet dus niet waar.\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
Die WER map kun je verwijderen als je in de verkenner schijfopruiming inzet. Op die manier werk je het veiligst omdat Windows dan weet wat je aan het doen bent. Keil je die map zelf in de vuilnisbak, dan kan Windows wel eens in de war raken.\nDie winsxs map kun je [I][B]niet[/B][/I] verwijderen. Doe je dat wel, dan heb je een zeer reële kans dat je systeem niet meer opstart, of dat ineens allerlei programma\'s en apparaten niet correct meer werken.\nPersoonlijk zou ik inderdaad overwegen om er gewoon een extra schijf in te steken. Dat hoeft niet eens een nieuwe C-schijf te zijn (dan moet je Windows opnieuw installeren) maar gewoon een extra schijf waar je al je data op kan zetten, zoals muziek, films, foto\'s, dat soort werk. Je hebt al schijven van 2 TB (2.000 GB) en die zijn niet eens zo duur meer. Moet je alleen wel plek hebben voor een extra schijf - in een laptop zal dat bijvoorbeeld niet lukken.
Link naar reactie
Allen bedankt voor het meedenken !\r\nWer ga ik verwijderen via schijfopruiming.\r\nToch denk ik dat het plaatsen van een grotere C-schijf beter is.\r\nIk kan toch met Acronis een backup maken en die terugzetten op de nieuwe schijf zodat ik windows niet opnieuw hoeft te installeren?\r\nIk zit n.l ook met smartsound die op de C-schijf moet.
Link naar reactie
Moet kunnen....maar als je bijv. een nieuwe schijf van 200GB hebt dan zit je na het terugzetten van die backup weer met een \"schijf\" van 70GB...In dit geval is dat een partitie die je met Schijfbeheer (W7) moet vergroten en dan het restant van die 200GB tot leven moet wekken.\nOf dat met Vista ook gaat met Schijfbeheer weet ik niet maar er zijn iig goede partitioneringsprogramma\'s zoals \nEaseus Partition Master , zie \n[url]http://computeridee.nl/workshops.jsp?rubriek=1620361&id=2579850[/url]\nen Partition Wizard\n[url]http://partitionwizard.com/free-partition-manager.html[/url] (ook voor W7 64bits)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...