Ga naar inhoud

Virtuele W indows XP


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ben jij nou dezelfde als Flixx-ctt?\n\nVan een virtuele remote desktop heb ik nog nooit gehoord, mij lijkt dat dat niet goedkoop moet zijn, want de via remote desktop benaderde (virtuele) pc moet ook een licentie van XP Pro hebben.\n\nEventueel kun je je eigen computer met XP Pro ook via remote desktop toegankelijk maken. Kwestie van een paar instellingen in computer en router en de computer verder aan laten staan.\n\nVia iphone kun je bijvoorbeeld met behulp van RDM+ verbinding maken met een remote desktop pc: [url]http://www.iphoneclub.nl/1457/remote-desktop-voor-iphone/[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;538725]Ben jij nou dezelfde als Flixx-ctt?\r\n\r\nVan een virtuele remote desktop heb ik nog nooit gehoord, mij lijkt dat dat niet goedkoop moet zijn, want de via remote desktop benaderde (virtuele) pc moet ook een licentie van XP Pro hebben.\r\n\r\nEventueel kun je je eigen computer met XP Pro ook via remote desktop toegankelijk maken. Kwestie van een paar instellingen in computer en router en de computer verder aan laten staan.\r\n\r\nVia iphone kun je bijvoorbeeld met behulp van RDM+ verbinding maken met een remote desktop pc: [url]http://www.iphoneclub.nl/1457/remote-desktop-voor-iphone/[/url][/QUOTE]\r\n\r\nMijn eigen computer toegankelijk maken, levert natuurlijk ook risico\'s op met poortscanners enzo, daarom wilde ik het extern hebben.
Link naar reactie
Ach, je hoeft maar één poort open te zetten, en dat hoeft niet eens de standaard RDP-poort te zijn, mag ook iets heel geks zijn waar poortscanners zich niet zo gauw mee bezig houden.\n\nHet grote voordeel van een eigen computer is dat je er veel sneller software op geinstalleerd hebt. \n\nMoet het toch extern. Er bestaan verschillende hosts die een VPS of dedicated server aanbieden waar Windows (meestal Server 2003) geinstalleerd is. Je kunt googlen op \"hosted remote desktop\" en dan komt er hier en daar wel iets naar boven. Goedkoop is het niet, voor zover ik \'t bekeken heb.
Link naar reactie
[QUOTE=flixxctt;538728]Mijn eigen computer toegankelijk maken, levert natuurlijk ook risico\'s op met poortscanners enzo, daarom wilde ik het extern hebben.[/QUOTE]\r\n\r\nDat risico loop je altijd .. wat bedoel je trouwens met \"extern\" .. een VM op een server ?\r\nIk gebruik trouwens Logmein voor remote control, is ook beschikbaar voor de Iphone.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...