Ga naar inhoud

Problemen na slaapstand


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste lezers,\r\n\r\nSinds ongeveer 2 weken heb ik in mijn pc een nieuwe videokaart, voeding laten zetten\r\nHet gaat om de Codegen Mustiff Dual 500W ATX voeding, en de 5770 ATI Asus EAH5770 CuCore VGA/DVI/HDMI/GDDR5 1024MB videokaart.\r\nVorige week is mijn voeding ontploft vanwege een fabrieksfout en ik heb dus gewoon een nieuwe gekregen.\r\nAls ik voor een wat langere tijd even naar beneden ofzoiets dergelijks ga zet ik mijn computer meestal slaapstand.\r\nGisteravond toen ik weer bij mijn computer aankwam en ik met de muis bewoog om hem weer aan te krijgen maakte mijn computer een heel raar geluid te vergelijken met een stofzuiger. Wat ik ook deed ik kreeg hem niet weer aan, want mijn beeldscherm gaf aan dat hij geen signaal had.\r\nIk heb op een ander beeldscherm mijn computer aangesloten en daar werkte hij prima.\r\nBij het opstarten kreeg ik een keuze, de computer hervatten of een aantal opstart gegevens verwijderen, en ik koos voor het laatste.\r\nMijn computer draait op windows 7 64 bit.\r\nNu werkt mijn computer ook weer op mijn beeldscherm weer prima, maar toch zit ik met de vraag wat hier aan de hand is geweest.\r\nWellicht dat een van jullie me kan helpen.\r\n\r\n\r\nAlvast bedankt
Link naar reactie
Het \"stofzuigereffect\" krijg je als de computer nog niet zo ver is gestart dat hij zelfstandig de ventilatorsnelheid kan regelen. Bij het in de slaapstand gaan heeft de ventilator waarschijnlijk op volle toeren gedraaid. Bij het hervatten wordt aanvankelijk diezelfde snelheid aangehouden, totdat de computer er achter komt dat \'ie het eigenlijk helemaal niet zo heet heeft en terugschakelt.\n\nJouw computer is, om welke reden dan ook, niet op dat laatste punt aangekomen. Dat kan wel eens gebeuren. Als dit incidenteel voorkomt (in de orde van twee keer per jaar) is het dan ook niet iets om je zorgen over te maken.\n\nDe slaapstand is technisch ingewikkelder dan de sluimerstand. Dat laatste wordt geheel op softwareniveau geregeld door het besturingssysteem. Bij de slaapstand wordt de computer \'in coma\' gehouden in een samenspel tussen besturingssysteem en de hardware. Kan wel eens misgaan.\n\nGa dus vooral door met het gebruiken van die slaapstand en hou in de gaten of dit regelmatig gaat voorkomen: dan is er mogelijk wel iets aan de hand!\nAls je je nu zorgen maakt zou je eens een memtest kunnen uitvoeren, want in de slaapstand is juist het geheugen dat in leven wordt gehouden terwijl de rest van de hardware wordt afgeschakeld ([url]http://www.memtest86.com/[/url])
Link naar reactie
[QUOTE=killerboy;537457]\nGisteravond toen ik weer bij mijn computer aankwam en ik met de muis bewoog om hem weer aan te krijgen maakte mijn computer [B]een heel raar geluid te vergelijken met een stofzuiger[/B]. Wat ik ook deed ik kreeg hem niet weer aan, want mijn beeldscherm gaf aan dat hij geen signaal had.[/QUOTE]\n\nAls het echt een [I]heel hard geloei [/I]was dan kan het de nieuwe voeding zijn met een probleem.\nIk heb zelf al eens gehad dat de voedingsfan na aanzetten bijna uit zijn lagers getrokken werd. Zo hard draaide die dat het fanblad ZICHZELF tegen het luchtrooster aantrok en al ratelend afschilferde..\nIk schat dat meer dan de dubbele spanning op die fan kwam te staan.\nBij volgende boot was het vaak weer weg.\n\nHet probleem is dat op zo\'n moment je niet makkelijk kan vaststellen welke van de fans dat geluid maakt, want vooral als het beangstigend is dan schroef je niet makkelijk even de kast open.\n\nBelangrijk ook is op te letten of alle andere normale gebeurtenissen plaatsvinden, zoals het knipperen van de harddisk-LED.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...