Ga naar inhoud

rebooten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb laatst geprobeerd om een pc te rebooten met window 7, dat leek allemaal goed te gaan, hij ging alles netjes instaleren, en toen ie klaar was moest de computer natuurlijk even opnieuw opstarten.\r\n\r\nMaar toen bleef alles haken op het scherm wat je krijgt als je je pc opstart, gewoon dat je op F2, F11, en dat soort knopjes kan klikken, bijvoorbeeld bios ofso.\r\n\r\nEn iedere x als ik de pc nu aanzet komt de pc niet verder dan dat, als ik dan bijvoorbeeld het bootmenu in wil met F11 ofso, krijg ik dit: \"[I]boot selection popup menu has been selected[/I]\"\r\ndaarna niks, dan blijft dat gewoon zo staan\r\n\r\n\r\nen als ik de bios in wil dit: \"[I]entering setup...\"[/I]\r\nmaar er gebeurd helemaal niks daarna, ik heb m alle tijd gegeven om te laden, maar er gebeurd echt niks??!?!!?\r\n\r\n\r\nideetjes?
Link naar reactie
[QUOTE=fflfleflex;537290]Ik heb laatst geprobeerd om een pc te rebooten met window 7, dat leek allemaal goed te gaan, hij ging alles netjes instaleren, en toen ie klaar was moest de computer natuurlijk even opnieuw opstarten.[/QUOTE]Je bedoelt herinstalleren? Rebooten is natuurlijk hetzelfde als opnieuw opstarten.\r\n\r\nBevestig even wat je precies gedaan hebt, om de oorzaak te kunnen proberen achterhalen.\r\n\r\nOnafhankelijk daarvan zou ik nu een harde bios-reset uitvoeren. Afhankelijk van je moederbord moet je daarvoor een jumpertje omzetten of de CMOS-batterij er een tijdje uit halen.
Link naar reactie
Ja sorry, herinstalleren.\r\n\r\nik ging dus de computer opnieuw instaleren met windows 7, gewoon schone installatie, hij had alles geinstalleerd, hij start opnieuw op, en toen ging ie dus niet meer verder.\r\n\r\nJumpers, ja die kleine rot dingetjes, is daar nog een leuke handleiding/hulp voor op internet? Want ik vind t beetje gevaarlijk om zomaar die dingetjes om te zetten.
Link naar reactie
Okee, ik heb nu de BIOS gereset.\r\n\r\nIk heb nu de volgende resultaten:\r\n\r\nAls ik me harde schijf ontkoppelt houd, kan ik weer opnieuw windows 7 installeren, dat lijkt me goed, maar ik heb dan geen harde schijf om t op te instaleren.\r\n\r\nik kan ook me harde schijf vastkoppelen, en dan doet me pc niks behalve dus dat ik op F2 en F11 kan klikken maar dat er dan niks gebeurd.\r\n\r\n\r\nKan ik hier dan uit afleiden, dat me harde schijf beetje kapot is en dat ik misschien een andere harde schijf in de computer moet stoppen??
Link naar reactie
Dat zou kunnen ja. \r\n\r\nWat voor melding krijg je op je scherm als je opstart zonder schijf?\r\n\r\nBlijft alleen je beeld staan en draait je pc door? Dan zou het ook de videokaart kunnen zijn.\r\n\r\nDe schijf kan je testen door er even een andere (lege) in te hangen. \r\nJe kan ook de oude aankoppelen en nogmaals Windows 7 te installeren. \r\nJe bios werkt nu weer, dus wie weet gaat dat goed.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Het kan zijn dat het MBR niet goed geplaatst is bij installatie.\r\n\r\nKan je (met afgekoppelde harddisk) in het BIOS wel de bootvolgorde veranderen zodat je van CD/DVD opstart ? En daarna de harddisk aankoppelen.\r\nIk zou dan eerst proberen met de W7 disk te booten, en een [url=http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/features/startup-repair][I]opstart-herstel[/I][/url] te proberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...